Ocena wątku:
  • 1 głosów - średnia: 4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Retrospekcje
#1
Cóż, bardzo dawno niczego nie pisałem, ale stwierdziłem, że skoro mam wakacje i dużo czasu, to warto spróbować. Nie wiem czy poniższy tekst przypadnie Wam do gustu, ale może akurat. Z góry przepraszam za literówki i błędy interpunkcyjne, czytałem kilka razy i starałem się wszystko poprawić, jednak nie jestem specjalistą od wyłapywania tego typu uchybień w tekście. Zostawiam tu krótki fragment opowiadania, uprzedam, że jestem raczej początkujący.


Skrzynia kołysała się na wodzie. Z jej wnętrza dochodziło ciche pomrukiwanie, które dokładniejszy słuchacz mógłby zakwalifikować jako słownictwo naukowe. Hydroliza... Transpiracja... Szynka? Nie?! W środku musiało się znajdować coś wyjątkowo denerwującego. Słownik na przykład. Podręcznik. Budzik. Koloidy... Nomenklatura... Ser? Tak! Cokolwiek to było, pracowało na wyjątkowo hałaśliwe świadectwo dla swojego gatunku. O ciemnych, bezksiężycowych nocach mówią zwykle, że są ciche. O tej raczej się nie wspomina. Utlenianie... Zawiesina... Auć! Deski pękły pod wpływem zderzenia ze skałą. Wieko kufra cicho odskoczyło ukazując coś dziwnego, co jęczało i wyło. Miało na głowie rondel, niewątpliwie dodający charyzmy. Rączka ciągle wskazywała północ, z tą różnicą, że północ zawsze była po prawej niezależnie od położenia noszącego. Postać sprawiała wrażenie zagubionej. Być może dlatego, iż z siedmiu warstw koszul, swetrów i kamizelek, które miała na sobie, sterczał gruby osikowy kołek przebity przynajmniej przez pół metra owczej wełny. Na ramiona opadały kaskadami paskudztw wszelkie śmieci znalezione w wodzie, przeplatane włosami, wodorostami i amuletami przeciw rozmaitym dolegliwościom. Oczu nie było widać spod grubych szkieł okularów.
- Fghhh – powiedziało coś, po czym zaczęło się rozglądać w poszukiwaniu lądu.