27-11-2011, 11:29
Ależ to absolutnie nie jest bicie piany, Nataszo, to raczej pytanie o detale oceny Mestari.
Dodam, że nie pytałem o to początkowo, ale poruszyłas temat wypisując powody przyświecające Ci w wystawieniu takiej a nie innej oceny, co mnie zainteresowało, przyznam, zwłaszcza, że - jak rozumiem - ocena nie jest dla Ciebie jakąś tam kwestią gustu (że zacytuję "podaj argumenty, że tekst jest nieambitny") ale bardzo konkretnej analizy i właśnie o tą analizę - w kontekście pracy Mestari, nie żadnej innej - pytałem.
Przykład z wampirem służył mi tylko do skonkretyzowania Twojego stanowiska wobec tekstów "modnych".
Podałaś pięć powodów, dla których ten tekst dostał "10", więc po prostu zapytałem co masz na mysli przez - przyznasz - dosyć niedookreślone pojęcia jak "ambitny" i "poszukujący".
Idea idei dojrzewającej przez tekst wydaje mi sie bardziej minusem co prawda (sugeruje, że autor kiedy zaczynał pisać jeszcze jej nie miał uformowanej) ale byc może też znaczy to co innego.
Ale - podsumowując - z mojego punktu widzenia pytania o ambicję i poszukiwanie, a nawet o "modność" sa tak naprawdę pytaniami o mocne i słabe strony tekstu. Tego właśnie , stąd pytam w tym wątku.
Spotkałem kiedyś krytyka który określał tekst na przykład "zbyt horyzontalny" co było wadą, lecz nikt nie wiedział, co to znaczy i autor mógł się co najwyżej cieszyć, że tekst nie jest zbyt horyzontalny, lub martwic że jest, ale niewiele poza tym to dawało dola jego rozwoju, bo ani poprawić nie można było (bo nikt nie wiedział co to) ani nawet utrzymać nomen omen poziom (bo tez nie wiedział, o co dbać).
Stąd moje pytanie o ambicje i poszukiwania, bo pewnie Mestari chciałaby - skoro to są pozytywne aspekty tekstu - je podtrzymać. Może też i innym - w tym mnie - się przyda.
Dodam, że nie pytałem o to początkowo, ale poruszyłas temat wypisując powody przyświecające Ci w wystawieniu takiej a nie innej oceny, co mnie zainteresowało, przyznam, zwłaszcza, że - jak rozumiem - ocena nie jest dla Ciebie jakąś tam kwestią gustu (że zacytuję "podaj argumenty, że tekst jest nieambitny") ale bardzo konkretnej analizy i właśnie o tą analizę - w kontekście pracy Mestari, nie żadnej innej - pytałem.
Przykład z wampirem służył mi tylko do skonkretyzowania Twojego stanowiska wobec tekstów "modnych".
Podałaś pięć powodów, dla których ten tekst dostał "10", więc po prostu zapytałem co masz na mysli przez - przyznasz - dosyć niedookreślone pojęcia jak "ambitny" i "poszukujący".
Idea idei dojrzewającej przez tekst wydaje mi sie bardziej minusem co prawda (sugeruje, że autor kiedy zaczynał pisać jeszcze jej nie miał uformowanej) ale byc może też znaczy to co innego.
Ale - podsumowując - z mojego punktu widzenia pytania o ambicję i poszukiwanie, a nawet o "modność" sa tak naprawdę pytaniami o mocne i słabe strony tekstu. Tego właśnie , stąd pytam w tym wątku.
Spotkałem kiedyś krytyka który określał tekst na przykład "zbyt horyzontalny" co było wadą, lecz nikt nie wiedział, co to znaczy i autor mógł się co najwyżej cieszyć, że tekst nie jest zbyt horyzontalny, lub martwic że jest, ale niewiele poza tym to dawało dola jego rozwoju, bo ani poprawić nie można było (bo nikt nie wiedział co to) ani nawet utrzymać nomen omen poziom (bo tez nie wiedział, o co dbać).
Stąd moje pytanie o ambicje i poszukiwania, bo pewnie Mestari chciałaby - skoro to są pozytywne aspekty tekstu - je podtrzymać. Może też i innym - w tym mnie - się przyda.