Via Appia - Forum
By the way - Wersja do druku

+- Via Appia - Forum (https://www.via-appia.pl/forum)
+-- Dział: LIRYKA (https://www.via-appia.pl/forum/Forum-LIRYKA)
+--- Dział: Poezja (https://www.via-appia.pl/forum/Forum-Poezja)
+---- Dział: Poezja 2011 (https://www.via-appia.pl/forum/Forum-Poezja-2011)
+---- Wątek: By the way (/Thread-By-the-way)

Strony: 1 2


By the way - Szach-Mat - 06-05-2011

Ślub następcy tronu
wypadł nad wyraz
okazale

a suknia panny młodej
rzuciła wszystkich
na kolana

było dostojnie i pięknie

dlatego nie zawracajcie
mi dupy
losem ofiar
nalotów na Trypolis



RE: By the way - klara - 06-05-2011

Podoba mi się zwraca uwagę na przepaść pomiędzy sprawami ważnymi a tym co naprawdę interesuje ogłupione społeczeństwo.

Pozdrawiam


RE: By the way - Szach-Mat - 06-05-2011

klara,



dzięki za komentarz.



Pozdrawiam.



RE: By the way - Kristoforus - 06-05-2011

Jak na Szacha przystało wziąłeś się najpierw za sprawy królewskieWink
Poważniej jednak mówiąc, interesująco naszkicowałeś kontrast moralnego dylematu z przeniesieniem puenty na czytelnika i to chyba jest dobra metoda na przedłużenie oddziaływania tego dylematu na szerszy grunt.


RE: By the way - księżniczka - 06-05-2011

Osobiście jakoś specjalnie mnie nie dziwi, że ludzi wolą oglądać piękne śluby zamiast niepiękne wojny - uciekanie od brzydkiej strony rzeczywistości leży w ludzkiej naturze. Co oczywiście nie znaczy, że pochwalam podobną postawę.

Co do tekstu... przemyśl ostatnią strofę.


RE: By the way - Xorrez - 06-05-2011

Świetne Szach. Na serio-bardzo mi się podoba.
Mógłbym pisać,że tu dobra budowa itp ale nawet nie chce mi się przemęczać Tongue Wiersz po prostu bardzo dobry.

5/5

Pozdrawiam
X


RE: By the way - Szach-Mat - 06-05-2011

Kristoforus, księżniczka, Xorrez,



dzięki za komentarze.


PS. księżniczko, a co tam jest nie tak?



Pozdrawiam.



RE: By the way - Insomnia - 06-05-2011

Szachu uwielbiam te Twoje zestawienia. Dobre, mocne, kontrastowe, ruszające, no lek na mózg po prostu.


RE: By the way - sithisdagoth - 06-05-2011

Rzeczowe, mocne, bezpośrednie. Może trochę zbyt bezpośrednie ale co ja się znam?
Ładnie.


RE: By the way - RootsRat - 06-05-2011

Krótko i treściwie, ale jakby trochę za sucho i po łebkach. Uważam... Nie, ja WIEM, że stać Cię na więcej. Co nie znaczy, że ten kawałek nie jest dobry.


RE: By the way - księżniczka - 06-05-2011

Źle się czyta, trzeba inaczej podzielić wersy. "dlatego" sugerowałabym zrobić w osobnym wersie.
Pozdrawiam.


RE: By the way - InFlames - 06-05-2011

Ciekawie.

Z drugiej strofy usunąłbym zdecydowanie "a". "Dlatego" i "już" również bym usunął, z ostatniej strofy. W ogóle końcówkę widzę trochę inaczej. Spodziewałem się czegoś mocniejszego, niż tutaj dostałem.

Pozdrawiam ciepło. Wink


RE: By the way - Szach-Mat - 06-05-2011

Insomnia, sithisdagoth, root,



dzięki za komentarze.



Pozdrawiam.

pisaliśmy jednocześnie, to dlatego...


księżniczka, InFlames,



dzięki za komentarze.


Pozdrawiam serdecznie.



RE: By the way - Malbert - 06-05-2011

A ja uważam, że wiersz jest zbyt bezpośredni i dobitny. Wiadomo, że nie wszystko trzeba ładnie opisywać, czasem wystarczy po prostu bezpośrednia postawa, ale... no, miałem podobne przemyślenia i dla mnie jako wiersz to nie jest powalające. Dobre, ale nie świetne.

Pozdrawiam.


RE: By the way - easy-rider - 06-05-2011

Mocne, ale zbyt bezpośrednie. Technicznie nie wiem do czego się przyczepić, chyba wszystko OK.