Ocena wątku:
  • 1 głosów - średnia: 1
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kroniki Maga Bojowego
#1
Dobitny tekst. Znalazłem na jakimś tam blogu. Nudne, ale wrzucam od tak. Uprzedzam, ze jestem wielce początkujący =).
1.
Szedłem zabłoconą uliczką. Niebo spływało gęstym deszczem, który zalewał drogi Londynu. Nie mogę się spóźnić, myślałem. Przecież jestem magiem bojowym a oni nie spóźniają się nigdy. Skręciłem w wąską alejkę zastawioną liczną ilością donic z różnego rodzaju drzewkami i kwieciem. Przed samym nosem śmignął mi srebrny samochód. Obryzgał mnie błotem. Przekląłem pod nosem – moje nowe spodnie ociekały brudem. Zdenerwowany i upaprany udałem się do budynku Magistratury. Przeszedłem przez opustoszałe korytarzyki. Przyjemna woń podchodziła do moich nozdrzy, ale za nic nie zdołałem zgadnąć co to. Wlokłem cię schodami. Magowie, ich skarbce egzystują w tony złota, a jak przyjdzie co do czego to nie są w stanie zamontować byle jakiej windy, myślałem. Po blisko kwadransie wygramoliłem się na szóste piętro. Ściany korytarza zdobiły liczne portrety przedstawiające dostojnych mężczyzn odzianych w nieludzko grube szaty – zapewne byli to magowie. Szybkim krokiem przeszedłem korytarz w poszukiwaniu sali numer sto dwadzieścia trzy. Sto dziewiętnaście… sto dwadzieścia… sto dwadzieścia dwa… sto dwadzieścia cztery. Co?! Sto dwadzieścia cztery? Nie, nie... Cofnąłem się o kilka kroków wstecz. Rzeczywiście dwoje drzwi stało obok siebie, ale w dość dużej odległości. Podrapałem się po głowie. W miejscu drzwi pod numerem sto dwadzieścia trzy wisiał nieduży obrazek przedstawiający małe dziecko. Podszedłem bliżej i obmacałem wszystko dokładne. Ściany szorstkie w dotyku. Dość dawno malowane. Spojrzałem na obrazek z zdezorientowaną miną. Dzieciak z portretu uśmiechnął się do mnie. Skoczyłem odruchowo w tył wydobywając ze swych ust cichutki pisk. Wtedy przypomniałem sobie lekcję iluzji.
– Ta ściana jest iluzją – szepnąłem.