Ocena wątku:
  • 1 głosów - średnia: 1
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jedno Słowo
#1
Sad 
Mam 12 lat więc nie oczekujcie jakiegoś cuda.

Pod łóżkiem schowane leży

Rower przejeżdża przez chodnik
Ludzie biegają wokoło
A pod łóżkiem leży - słowo

Słowo, miłosne wyznanie
Obietnica wierności
Przyjacielskie powitanie

Wieżowiec pełen pracy i krzyków
Ludzie niczym psy, szczekają bez sensu
Ogrom wrednych ryków

A słowo rdzewieje pod łóżkiem
Bledną litery
Bezczelnie ktoś kopnął w łóżko
Odkrył stare dzieje.

Spokojnym lecz zimnym tonem
Przeczytał słowo po słowie
Patrzy przez okno
Psia wojna zniszczyła poranek
Dodgy A idź się utop Big Grin
Odpowiedz
#2
Droga Kruczko, widzę, że to Twój debiut, więc postaram się być delikatna jako ta nowalijka.

Cudów nie ma, niestety.

"Pod łóżkiem schowane leży

Rower przejeżdża przez chodnik
Ludzie biegają wokoło
A pod łóżkiem leży - słowo" - kuśtyka toto stylistycznie, takie rozbicie ciągu myślowego nie zawsze służy utworowi... Dlatego usunęłabym pierwszy wers

Podobnie jak usunęłabym te dwa lichutkie przecinki, takowych przecinków i kropek zdałoby się w tym wierszu więcej. W kwestii stosowania interpunkcji bądź nie trzeba być konsekwentnym, więc jeżeli już decydujesz się na jej stosowanie to zgodnie z przyjętymi zasadami.

"Patrzy przez okno
Psia wojna zniszczyła poranek" - jak te dwa ostatnie wersy mają się do enigmatycznego słowa, o którym rozpisywałeś się przez tyle wersów? Co miało być przesłaniem tego wiersza? Głównym tematem wiersza było "słowo", ale po lekturze wiersza Czytelnik dalej nie wie dlaczego... Nie ma w tym wszystkim sensu...

Pamiętaj, że gdy piszesz wiersz musisz się zastanowić m.in. na tym o czym jest wiersz i dlaczego powstał (celowość), czyli nad jego tematem i sensem. I tutaj pomocne mogą być tego typu pytania:

- co jest podstawowym tematem wiersza (np. miłość, wiara, osobiste doznanie, przeżycie)?
- czy miejsce, w jakim znajduje się podmiot liryczny, ma istotne znaczenie?
- jakie znaczenie dla treści wiersza ma jego tytuł?
- w jakim celu powstał wiersz (żeby prowokować do myślenia, wzbudzać emocje: bawić, wzruszać, itd.)?
- czy wiersz jest spójny tematycznie?
- czy wiersz posiada puentę/motto?

Zachęcam do czytania poezji...

Pozdrawiam.


ocena: 1/10 - akt miłosierdzia z mojej strony

Quod me non necaverit, certe confirmabit


Nie dajmy się zwariować. Nie mam doktoratu z filologii polskiej. Oceniam według własnego uznania...
wiersze, nigdy zaś Autora.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości