Hellgates - Piekielne Bramy
#1
Kochani, chcę wam przestawić forum pbfowe "Hellgates". Jest to gra literacka, gdzie gracze wcielają się w wykreowanych przez siebie bohaterów i próbują swojego szczęścia w postapokaliptycznym Londynie. Na ziemi zapanowała apokalipsa, ludzkość została zniszczona przez demony i piekielne istoty. Bóg natomiast zesłał na ludzki padół swoje skrzydlate dzieci (aniołów) w celu walki z siłami zła.

Przytaczam wam fabułę początkową, która obrazuje najlepiej w jakich czasach przyszło żyć bohaterom.


Ciszę nocną w mieście przerwał głośny szum wiatru, a następnie odgłos palącego się drewna. Trzask był na tyle donośny, że londyńczycy wstali z łóżek i wyjrzeli przez okna. To, co zobaczyli, na zawsze zmieniło ich świat. Poglądy. Życie. Na niebie znikąd pojawił się szkarłatny, płonąc pentagram wielkości całego miasta. Wnętrze astralnego tworu rozbłysło białym światłem, po którego zniknięciu pojawiła się czarna dziura. To była ostatnia noc wolnych ludzi. Ostatnia noc elektryczności. Ludzkości. Szczęścia i wiary w samego Boga


Londyn. Rok 2010. Do tego czasu cały świat zdążył upaść.
Głęboko w podziemiach Londynu skryli się ostatni wolni ludzie, którzy nie mieli zamiaru ulegać najeźdźcy i stawać się jego sługami bez własnej woli. Sami siebie nazywali buntownikami, egzorcystami, posłańcami Jedynego Boga.
W świecie, gdzie elektryczność istniała w szczątkowych ilościach, podobnie jak woda oraz pożywienie, tylko oni byli nadzieją na lepsze jutro. Egzorcyści wykształcali coraz to skuteczniejsze metody mordowania wrogów, stawali się silniejszymi oraz szybszymi. Lucyfer nie pozostawił tego wszystkiego bez odzewu - przywołał swoje najpotężniejsze sługi, z którymi nawet wielu Egzorcystów nie miało szans w bezpośrednim starciu. Dla piekielnych istot wojna już się skończyła, jednak ludzie dalej prowadzili czystą partyzantkę,

Bóg postanowił nie być dłużnym i zesłał ludziom na pomoc kilka batalionów swych aniołów. Były to istoty w pełni dobre, zawsze pomagające ludziom. W przeciwieństwie do śmiertelników, toczyły otwarte walki z demonami; niestety, wyniki nie zawsze były pozytywne. Pojawienie się sług Boga wzmocniło morale ludzi, jednak tych mniej odpornych na religię doprowadziło to do szaleństwa, w wyniku czego zmalała liczba zdolnych do walki z bestiami. Wiedząc o dodatkowych mocach opętanych ludzi, anioły obdarzyły mocą wielu Egzorcystów, przez co ci mogli skuteczniej walczyć z wrogiem. Wojna wciąż trwała.

Miejsce: Londyn.
Czas: Rok 2010, nasz świat.
Stan świata: Apokalipsa. Woda, elektryczność, pożywienie oraz inne podstawowe dobra są na wagę złota.
Strony walczące: Opętani oraz demony przeciwko aniołom i Egzorcystom.


Do tego również krótki komentarz pokazujący w pigułce czym charakteryzuje się forum:

Postapokaliptyczny świat w połączeniu z tematyką religijną. Nawet zwykła rozmowa może zostać przerwana przez niespodziewane napotkanie piekielnych ogarów patrolujących swoje terytorium łowieckie, czy jakiegoś biedaka szabrującego zrujnowany supermarket. Chcesz żyć w postapokaliptycznym świecie, gdzie ludzie żerują na górach śmieci i walczą między sobą o strzępki władzy oraz miejsce do godnego życia? Proszę bardzo. Chcesz brać udział w religijnej wojnie między Bogiem a Lucyferem? Proszę bardzo. Chcesz po prostu dać upust swoim morderczym instynktom i walczyć na śmierć i życie? Proszę bardzo. Chcesz żyć w zrujnowanym Londynie, starając się ułożyć życie na nowo? No, może da się zrobić.

Forum Hellgates wyróżnia przede wszystkim sposób prowadzenia gry oraz fabuła; zrezygnowano z idyllicznego świata, gdzie rzekomo "czai się zło" (co z tego, że różowe kucyki biegają po tęczy i żrą siano? Jest przecież mrocznie!). Cały świat uległ zniszczeniu i został opanowany przez stworzenia z Piekła rodem - dosłownie. Demony przejęły Ziemię jako swoją nową krainę, a pozostali przedstawiciele rasy ludzkiej skryli się w Podziemiach Londynu. Od apokalipsy minęło pięć lat, jednak przez tak krótki czas zdążyło się wydarzyć bardzo wiele rzeczy. Cywile, którzy nie chcieli ulec najeźdźcy i za stosowne uznali posyłanie sługom Lucyfera kulek w łeb, stali się Egzorcystami; ci z kolei korzystają z umiejętności oraz mocy nadanych przez samych wysłanników Boga, aniołów. Podziemia stały się nowym światem ludzi, miejscem, w którym śmiertelnicy starają się żyć jak kiedyś (zbudowano nawet katedry!). Cóż, wśród ludzi pojawiły się ewenementy, które przyłączył się do demonów (powody są znane tylko im, choć najczęściej były to strach przed najeźdźcą lub chciwość, którą zaspokoić mogli tylko poprzez służbę potężniejszym od siebie istotom), oddając im swoje ciało oraz duszę - Opętani. Można rzec, iż są to naturalni wrogowie Egzorcystów i między nimi walka jest najbardziej zajadła. Upadłe anioły walczą ze swoimi świętymi braćmi, a Bóg i Lucyfer obserwują sytuację, oczekując na rozstrzygnięcie największej bitwy w dziejach. Czy to oznacza, że są bezczynnymi bóstwami? Nie, lecz rozumowanie ludzi nie zezwala na ogarnięcie ich planów.

Czego możesz oczekiwać?
- aktywnej rozgrywki na forum. Posiadamy kilku pracowitych MG, którzy uwielbiają tworzyć misje oraz uprzykrzać życie zbyt pewnie czującym się graczom. Warto dodać, że nie jesteśmy głusi na prośby użytkowników i zawsze reagujemy
- możliwości zmiany przynależności do grup/ras; wszystko oczywiście wg. procedur oraz spełnienia wymagań
- dość sympatycznego, rozbudowanego systemu gry, który pozwala kreować wymarzoną postać (co nie zmienia faktu, że administracja zwraca uwagę na klimat i np. nie zezwoli cywilowi na posiadanie całego arsenału broni, tym bardziej, że w świecie na Hellgates każde dobro jest na wagę złota - no może poza krwią demonów)
- aktywnych graczy oraz wysokiego poziomu postów; może nie są to eseje na kilkanaście stron A4, jednak trzymają swój poziom i każdy użytkownik stara się pokazać z jak najlepszej strony
- sporego grona administracyjnego otwartego na propozycje użytkowników (dwójka adminów, kilku moderatorów, gromada MG)

Od siebie mogę dodać, że forum działa przeszło rok, ma on swoją stałą liczbę graczy oscylującą obecnie w granicach 40-50 wchodzących dziennie, uznanie w świecie pbfowym przez zdobycie Adamantowych Piór - nagród przyznawanych przez największy portal poświęcony grom pbfowym PBf Gulid bodajże w lipcu 2011 roku w trzech kategoriach: najlepsza fabuła, najlepsza szata graficzna, najlepszy pbf fantasy. W drugiej edycji konkursu w grudniu zeszłego roku forum Hellgates było nominowane w kategorii najlepsza fabuła i zdobyło ono trzecie miejsce. Ponadto HG znalazło się również pod patronatem wyżej wymienionego portalu poświęconego pbfom jako miejsce, gdzie warto grać.

Serdecznie zapraszam do dyskusji, a także do odwiedzenia naszych piekielnych progów i przekonania się, że to co mówię to nie są mrzonki Smile

http://hellgates.cba.pl/index.php
Odpowiedz
#2
Jak dla mnie to
Cytat:wysokiego poziomu postów
mnie odrzuca. Poziom jest aż zbyt wysoki, nie wiem jak oni wyciągają aż tak długe te teksty. Moje PBF-y to głównie amatorszczyzna, obliczona na zapchanie sobie (i graczom) wolnego czasu w wakacje. Rekordem jest 10 graczy i 80 postów na dzień.

Podstawowa wada mojego "stylu" MG-kowania -> Jestem stanowczo zbyt okrutny dla userów :<
Cała moja twórczość, z której jestem zadowolony:
Na zwłokach Imperium[fantasy]
I to jest dokładnie tak smutne jak wygląda.

Komentuję fantastykę, miniatury i ewentualnie publicystykę, ale jeśli pragniesz mego komentarza, daj mi znać na SB/PW. Z góry dziękuję za kooperacje Tongue
Odpowiedz
#3
Hm, powiem szczerze, że pierwszy raz spotykam się z "zarzutem", że mamy za dobre posty. W sumie ja powiem tak, że oczywiście zależy od gracza jak pisze. Mi wydaje się, że postów kilometrowej długości u nas nie ma (widziałam pbfy, gdzie posty są dłuższe). Ogólnie fakt, staramy się nie dopuszczać jakiś przesadnie słabych pisarzy, mających problemy z ortografią czy składnią bardzo rażące. Większość osób prezentuje jednak dobry poziom, a głównymi błędami jakie się zdarzają to błędy interpunkcyjne. Oczywiście nie siedzimy nad każdym postem i nie wyłapujemy błędów (czasem na pbfach trafiają się funkcje korektorów).

Pytanko do ciebie, Mirrond: To jaki masz styl mistrzowania? W jaki sposób przejawiasz to okrucieństwo? Wink
Odpowiedz
#4
Przede wszystkim wygląd forum. Graficy wykonali kawał dobrej i solidnej roboty, tworząc szatę graficzną idealnie oddającą klimat forum, jednocześnie bardzo przejrzystą i przyjemną w oglądaniu. Na szczególne uznanie zasługuje banner u góry forum, który ukazuje sytuację codziennie spotykaną na fabule, co pozwala wyobrazić sobie świat i realia panujące na forum nim jeszcze wejdzie się w odpowiednie tematy;

Zmiany w regulaminie, mające jeszcze bardziej usprawnić rozgrywkę, sprostować wszystkie niedociągnięcia, rozjaśnić wszelkie wątpliwości. Proces ten trwa cały czas, kiedy tylko coś związanego z forum jest niejasne, natychmiast zostaje poddane dyskusji i na podstawie wniosków sporządzony zostaje odpowiedni punkt regulaminy, bądź zmieniony inny, aby na przyszłość uniknąć wątpliwości. Dodatkowo na forum napotkać można nowe pole – zdrowie – przedstawiający obecny stan zdrowia postaci oraz pole w Karcie Postaci – Reputacja– które stanowi swego rodzaju wskaźnik sławy postaci. Zostały również dodane nowe choroby;

Liczne kwestie fabularne. Forum rozwija się w niesamowitym tempie, rozgrywka nie stoi w miejscu, a każdy znajduje coś dla siebie i w spokoju rozwija swoją postać czerpiąc przyjemność z gry. Kiedy tylko panuje niedostatek czegoś, bądź ktoś wpadnie na nowy, ciekawy pomysł, wszystko zostaje omówione, poddane dyskusji i forum może szczycić się nowymi „wynalazkami”. Do takich między innymi należą Dusze – nowy rodzaj postaci specjalnej; Cyrograf – umowa człowieka z diabłem; nowe, obszerne działy (Isle of Wright, Sutton, Szkocja)

Hierarchia dla czterech grup – Cywile, Postacie Specjalne, Umęczeni, Wygnani; czytaj więcej ....

Liczne misje i eventy, mające ogromny wpływ na fabułę forum, takie jak przykładowo wybuch niebezpiecznej zarazy w Podziemiu czy konkurs na Zastępcę Eklezjasty, w którym dzielni Egzorcyści stają do walki przeciwko heretykom.

Zapraszamy: http://hellgates.cba.pl/index.php
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości