Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bramy - minicykl [proza poetycka]
#1
B R A M Y
minicykl




Brama pierwsza:
NIEBO

Magdzie oraz wszystkim podążającym Drogą

Znowu upadam. Wycieram mordą bruk, a krew z rozbitego nosa zalewa szczeliny między kocimi łbami. Jedną ręką ląduję w rynsztoku, drugą w psich odchodach. Śmierdzę potem i wódą. Z okna kamienicy ktoś wylewa na mnie pomyje, a ja wymiotuję pod siebie.
Zamykam oczy i wstaję. Nogi mi się rozjeżdżają, nie zgadzają mi się strony. Pod powiekami mam tysiące kolorowych kręgów i czwarty wymiar. Chwiejnym krokiem zaczynam wędrówkę. Od początku. W górę i w górę, do słońca, do nieba. Uparcie zdobywam kolejne metry. Każdy sukces daje niesamowite poczucie spełnienia. Prawie-katharsis, oczyszczona strona, jak kameleon. Wtapiam się w barwy tła. Ze mną sowa i pies, a obok wszyscy inni, którzy przytrafiają mi się po Drodze. Towarzysze doli i niedoli. Podróżnicy tacy jak ja - do słońca, do nieba. W górę głowy, w górę ręce. Kolejny krok kosztuje niemało.
Nadzieja, wiara i miłość. Pierwszą żywię, drugą mam w sobie, trzecią roztaczam wokół. Zamaszystymi ruchami rozrzucam nasiona, obsypuję świat złocistymi drobinkami, a te mienią się w słońcu. Każdy krok niesie pokój, wszystko błyszczy, wszystko kwitnie. Kwitną autostrady, pomniki i dachy. Spomiędzy płyt chodnikowych wychylają nieśmiało głowy zielone roślinki, kwitną wiśnie na biało, a brązowe kasztany spadają na ulice. Istna kasztanowa powódź, która zabiera ze sobą samochody z parkingów i autobusy z przystanków. Tramwaje jakoś się opierają, ale chyba tylko dzięki motorniczym, którzy z pasją szarpią swoje dźwignie w szaleńczej walce o maszyny. W końcu przegrywają i tramwaje z oleistym mlaśnięciem odklejają się od torów, szybując ponad miastem. Jak wielkie ptaki, ścigają się ze sterowcami z żelaza, gdzie władcy świata niestrudzenie przędą zdradliwe sieci czarnej magii. Duch w maszynie, maszyna w duchu, pokój na ziemi. Każdy jeden krok.
Nie ma drogi prowadzącej do pokoju. Pokój jest Drogą. Spokój jest Drogą. Na Drodze spotykam ciebie. Jesteś taka sama jak ja - też szamoczesz się w przestrzeni, nie możesz określić gdzie góra, a gdzie dół. Nie należysz tutaj, nie tu twoje miejsce. Otacza cię wielki mur, czerń i biel; opętana w te kolory musisz trwać. Łapię cię za rękę i od tej pory wszędzie idziemy razem, nic nas nie rozdziela. Dużo rozmawiamy, nie wypowiadając wielu słów. Chodzimy nie dotykając ziemi. Słowa jak neony unoszą się obok, a my delikatnie wodzimy opuszkami palców wzdłuż blizn i szram, liżemy rany, zszywamy serca. Sklejamy sens. Łamiąc paznokcie, do krwi zdrapujemy stary tynk ze ścian kamienic i malujemy ludziom kolorowe obrazy w głowach. Bomby zegarowe w naszych ustach bezustannie tykają, czekając na znak.
Czas ucieka, goni nas śmierć. Nasze serca uziemiają każdy zły piorun, nasze dłonie odnajdują się pośród każdej z burz. Ujeżdżamy te burze, a dzikie błyskawice rozświetlają noc krzykiem. Awaryjne światła gwiazd mrugają porozumiewawczo. Kruki wydziobują martwe oczy wichrom. Obok nas, uwiązany do ogromnego koła ratunkowego, przetacza się los.
A my wciąż: do słońca, do nieba. Byle dalej, byle nie po trupach. Każdy krok zbliża nas do tajemnicy. Każdy jeden niesie pokój. Noc poddaje się nam, topnieje w oczach lód skuwający Bramę. Jasny błękit twoich oczu rozświetla cyfrową pustkę, aż słońce wychodzi zza chmury, a ja gram dla ciebie na waltorni. I wciąż trzymamy się za ręce.
Otwieram oczy.

Jest. Niebo. Ty jesteś. Ja jestem. Jesteśmy. Niebo. Ryzykuję szybkie spojrzenie w dół. Wysoko. Kiedy przeszliśmy taki kawał Drogi? Do samego nieba? Białe chmury leniwie przechadzają się szlakami wytyczonymi przez orły. Wokół pachnie marcepanowo, a zachód ma kolor czerwonego wina. Słońce tu jest wieczne. Słońce jest nasze. My jesteśmy wieczni. ¿Qué hora es mi corazón? Tu nie ma czasu, moje serce. Czas się tu nie liczy. Tu jest niebo.

Im wyżej się jest, tym niżej i boleśniej się upada. Ktoś wciska mi do ręki tanie wino owocowe. Szczerzę zęby. Z drugiej strony, myślę, im głębszego dna się dotknęło, tym wyższe niebo do zdobycia. Pociągam z butelki. Biorę całkiem spory łyk. Słodki płyn powoli ścieka do żołądka, po którym rozlewa się przyjemne ciepło. Odstawiam wino na chodnik i zaczynamy nową wędrówkę. W mojej dłoni twoja – czuję każdy nerw. Z głębi naszych serc dochodzi przytłumione tykanie zegarów. Czekamy na znak. Cierpliwi. Spokojni. Wokół pachnie marcepan.

Leeds, sierpień 2009








Brama druga:
PIEKŁO


Marcepanowy zapach jest wszędzie. Wypełnia tutaj każdy atom, łącznie z naszymi ciałami. Uprawiamy marcepanową miłość przez pół dnia, a popołudnie spędzamy leniwie spacerując i pracowicie wymieniając marcepanowe wolne myśli. Zachód ma kolor czerwonego wina. Po chwili wstaje słońce. Bo słońce tu jest wieczne. Słońce jest nasze. My jesteśmy wieczni. Czas to tylko kolejny wymiar, pozostawiony daleko w dole, skąd przybyliśmy.
Kiedyś dostajemy znak. Nie widzimy go, nie słyszymy, nie ma on zapachu. Nie możemy go dotknąć ani tym bardziej posmakować. Obydwoje wiemy jednak, że został nam dany. Czujemy to w sobie. To zaczyna płynąć naszymi żyłami, w to zamienia się krew, mamy to zamiast płynów ustrojowych, każda komórka naszych ciał i każdy neuron w naszych mózgach wypełnia się tym. Bomby domowej roboty ukryte głęboko na dnie wciąż bijących serc zaczynają drgać, a ich jednostajne, cichutkie, ledwo wyczuwalne tykanie narasta.
Czas…
To teraz.
To już.
Nastał nasz czas. Nie wypowiadając ani jednego słowa zbieramy się do Drogi. Nie mamy tu nic, prócz szczęścia, więc bez zwłoki ruszamy. Zabieramy ze sobą trochę marcepanowego zapachu w skórzanych woreczkach, które chowamy głęboko w kieszeniach. Schodzimy z zielonych szczytów, opuszczamy złote równiny, białe chmury żegnają nas czule, odprowadza nas donośny krzyk orłów. Słyszymy go jeszcze, gdy wchodzimy między metal, szkło i plastik, między wieżowce i biurowce, między machinacje i eksterminacje, wojny i pokoje, krew i łzy, strach i nienawiść, przepych i pogardę, między młoty i kowadła. Skaczemy po dachach, biegniemy przez puste parkingi, czołgamy się kanałami, ulatujemy z dymem, spadamy w milionach kropel deszczu.
Nadszedł nasz czas. Ten czas jest nasz! Jest nas coraz więcej, wszyscy słyszymy zew. Zbieramy się. Są nas miliony, imię nasze Legion, a każde z nas ma w sercu swój własny ładunek. Każde ma swój koktajl, zamiast benzyny gniew. Brudna szmata wetknięta w szyjkę czeka na dotkniecie naszego palącego wzroku; w naszych oczach płonie ogień zemsty. To jest nasz czas, to jest czas ognia! Metafizyczna rewolucja, eteryczne powstanie, słońce w zenicie, zenit w oku cyklonu, odwrotność zera absolutnego, mistycyzm przemiany. Nasza krew wrze, hektolitry bulgoczącej, gęstej czerwieni wypełniają przestrzeń i barwią szkarłatem trzy wymiary. Powoli pęcznieją i pękają mlaszcząc krwiste bąble, a z każdego uwalniają się molekuły żywiołu ognia, drżące fluidy, ledwo widoczne istotki mieniące się gamą gorących barw i pulsujące falami ciepła. Ulice zapełniają się, ludzie wychodzą z domów, z fabryk i z biur; samochody zatrzymują się na ulicach. Zdziwieni policjanci nawet nie zauważają, kiedy kajdanki same zapinają im się na nadgarstkach.
My czekamy. Na ustach mamy jeszcze ciepłe uśmiechy. Bezbarwna, ludzka masa otacza nas, unikając dorastających płomyków. Górne wargi tłumu unoszą się, ukazując ostre kły, z których powoli kapie piana. Czekamy. Wszędzie wokół ludzie.
I nagle bez jednego słowa gotujemy im piekło, uśmiechając się szeroko. Widzimy wszystko. Słyszymy wszystko. Wszystko możemy powiedzieć, znamy odpowiedź na każde pytanie. Wszystkiego możemy dotknąć.
Nie czujemy już nic.
Nic, prócz tłustej fali gorąca, która nagle spowija wszystko wokół. Płomienie przelewają się przez ulice, zabijając winnych i spalając mrok w ich duszach. Stalowe szkielety biurowców składają się jak scyzoryki. Z brzuchatych cystern wylewa się ropa i wsiąka w ziemię, do której należy. Wielkie, trójstope przekaźniki radiowe łamią się jak modele z zapałek, odbiorniki telewizyjne plują ogniem, płonie cały świat. Wysoko w górze topią się majestatyczne sterowce z żelaza. Władcy tego świata w panice wyskakują przez okna bogato urządzonych kabin, zostawiając krosna, które nieustannie przędą czarne sieci.
Spadając, otwierają spadochrony z czerwonych dywanów, mając nadzieję na ratunek, ale ten nie nadchodzi. Nadchodzą za to fale wrzącego powietrza. Bezlitośnie wdzierają się do płuc, wypalając nieczyste wnętrzności. Na ziemię docierają jedynie martwe, nadpalone powłoki cielesne. I tylko po to, żeby zaraz utonąć w płomieniach.
My mamy uśmiechy na twarzach i szeroko rozłożone ramiona. Obejmujemy cały świat. Przytulamy go i chronimy przed pożogą. Milczymy. W naszych oczach odbija się czerwień. Żadne słowo nie przedostaje się przez zaciśnięte gardła. Żadne przez zaciśnięte pięści. Płoniemy żywym ogniem, a imię nasze Legion. To jest nasz czas! Zegar na wieży pobliskiego kościoła zatrzymuje się, wszystkie trzy wskazówki wskazują niebo nad nami. Jest północ.
Powoli wszystko się studzi. Krew posłusznie wraca do naszych żył i z powrotem zaczyna mozolny krwiobieg, a serca zaczynają bić żwawiej. Rozchodzimy się, nie zwracając uwagi na zwęglony szkielet potęgi leżącej u naszych stóp ani na czarne szkielety cesarzy, królów, pierwszych ministrów i prezydentów. Nasza brać topnieje, rozchodzi się, wraca do swoich legowisk. Przytuleni do domowych ognisk będą podgrzewać powoli krew, napełniać puste butelki i podtrzymywać ogień. Będą czekać na znak.
A my…? My chowamy słowa na dno naszych serc. Te zaczynają cichutko tykać. Milcząc, wdychamy zapach spalonego Miasta. Nasze oczy spotykają się.
Umiera galaktyka obok.
Rodzi się gwiazda po drugiej stronie wszechświata.
Odwracamy od siebie wzrok i jednakowym ruchem wyciągamy małe, skórzane woreczki z najgłębszych czeluści kieszeni. Ostrożnie je rozsupłujemy i z troską wysypujemy na dłonie po kilka małych ziarenek w kształcie łez. Marcepanowe morze zalewa nasze nozdrza. Ziarenka skrzą się złociście w pożodze. Mocno zaciskamy dłonie, żeby nie uronić ani jednego i zgodnym krokiem ruszamy w świat, sadzić Wielki Las. Droga wiedzie zewsząd i dokądkolwiek. Nie boimy się, znamy przecież odpowiedź na każde pytanie.
Sekundowa wskazówka zegara na wieży przesuwa się.
Wiemy: ten czas jest nasz.

Leeds, sierpień 2009








Brama trzecia:
WIELKI LAS

„Wielki las – nieprzeniknione nasze sny.
Konary drzew z zachłannością będą kąsać nasze dni.”
Post Regiment – „Wielki las”


Kroczymy różnymi ścieżkami: wzdłuż pól zboża, maków i kukurydzy (złoto-czerwono-zielone migawki po obu stronach drogi); wzdłuż rzek i jezior (krystalicznie czysta wodzie i suszenie gołych stopy na słońcu); przez wzgórza i doliny (falujący, usypiający krajobraz działa usypiająco, więc zwykle zwalniamy tu tempa, nabieramy sił); wzdłuż wiosek i osad...
Miasta omijamy szerokim łukiem. Nasze strzały czuwają w kołczanach, gotowe wyskoczyć na najlżejszy szelest obutej stopy w pobliżu. Rozmawiają z nami zwierzęta, gwiazdy i wiatr, a Droga wiedzie zewsząd i dokądkolwiek. W prawych dłoniach drżą nam kostury, mocno już wytarte od spodu. Jesteśmy zmęczeni. Ty często wołasz żebym zwolnił kroku i że chętnie odpoczęłabyś chwilę. Kładziemy się wtedy na rozgrzanej ziemi, przytulamy do niej twarze i słuchamy historii, które ma do opowiedzenia. O bratobójczej walce do ostatniej kropli ropy, o zjednoczonych stanach agresji, o zderzeniu dwóch wielkich religii i ludziach ślepo podążających ich ścieżkami. Słuchamy o tym jak ludzki ród tracił resztki godności, jak podcinał gałąź, na której siedział, jak nie chciał słyszeć odgłosów piły jednostajnie szorującej o drewno i jak nagle zawaliła się nie gałąź, ale cały las runął i umarł.
Ziemia opowiada nam też o wolności wśród bezkresu nieba wykrzyczanej przez orły, o przytulnej ciszy nocy szeptanej przez koty powracające z łowów, o kołysankach śpiewanych ptakom przez prastarą puszczę w czasie wichury, której opierają się dwustuletnie dęby, o podwodnych szlakach, którymi wędrują żółwie stare jak dno najgłębszych oceanów i o okrągłej twarzy księżyca, którą opiewają watahy wilków wyjąc do nieba każdej nocy.
Ziemia ma nieskończenie wiele historii do opowiedzenia. Wystarczy przytulić się do niej, zamknąć oczy i posłuchać.
Kiedy nasycimy się już i odpoczniemy, zwykle ruszamy dalej. Bacznie rozglądamy się na boki, patrzymy pod nogi i wytężamy wzrok, świdrując niebo. Szukamy Miejsc. W najgłębszych czeluściach naszych kieszeni delikatnie wibrują woreczki wypełnione ziarenkami w kształcie łez. Woreczki cudownie pachną marcepanem, a ziarenka są szorstkie i bardzo ciepłe w dotyku. Gdy jest szczególnie zimno w nocy, przytulamy się do siebie i kładziemy ostrożnie między nas woreczki z ziarnami. Ogrzewają nas przez całą noc. Raz podkradł się do nas ryś i - nie budząc ani mnie ani ciebie - wślizgnął się między nasze ciała. Spędził tak całą noc, z nosem tuż przy naszych nosach. Rano wiatr wyszeptał nam, że ryś był umierający i jego czas nadszedł o północy. Podziękował nam za odprowadzenie starego kota na Wielkie Łowy i powiał w świat. Kiedy odwróciliśmy głowy w stronę naszego legowiska rysia tam nie było, za to zza pobliskiego wzgórza wybiegło kilka saren i zaczęły dla nas tańczyć. Pamiętam jak mówiłaś, że to będzie dobry dzień. I faktycznie, znaleźliśmy wtedy Miejsce, tuż obok naszego obozowiska, i zasadziliśmy jedno z ziaren.
To było wieki temu. Korzenie tamtego Drzewa - Rysiowego Drzewa – dawno znalazły mocne oparcie w głębinach ziemi, pomiędzy kamieniami tak starymi, że pamiętały noc, w którą wszystko się zaczęło. Kiedy płomienie strawiły świątynie zła zbudowane ręką człowieka. Kiedy stopiły się kadłuby potężnych sterowców, a potęga tamtego czasu runęła na zgliszcza swojego imperium.
Mocny pień Rysiowego Drzewa koordynuje wędrówkę soków, gałęzie pną się w górę, do nieba, a liście złocą się w słońcu i pachną marcepanowo. Kilka pokoleń ptaków znalazło dom w zakamarkach bujnej korony, rozłożyście panującej nad połaciami Lasu. Kilka pokoleń piskląt uczyło się latać, skacząc na złamanie karku z gałęzi i pierwszy raz chwytając Wolność w skrzydła. Wilki chroniły się przed deszczem w cieniu Drzewa, niedźwiedzie zimowały w labiryncie jego korzeni. Po drugiej stronie pnia już była wiosna i motyle urządzały wyścigi wśród kwiatów.
Setki, a może i tysiące rysiów zbiera się u stóp Drzewa każdego roku, dokładnie w noc poprzedzającą rocznicę jego zasadzenia. Przychodzą i siadają wokół pnia, zwrócone w jego stronę pyskami. Całą noc trwają w ciszy i strzygą uszami. Poruszają tylko ogonami płasko położonymi na ziemi. Czas staje wtedy w miejscu, a Drzewo mruczy cichutko. Mruczy, wspomina i przepowiada; sięga korzeniami w przeszłość i w przyszłość, i barwi pień opowieścią. Rysie słuchają. I wiedzą. Rano odchodzą bez jednego miauknięcia, bezszelestnie znikają w gęstwinie, a czas rusza z miejsca. Są opiekunami.
Opiekunowie zawsze wiedzą.

Każde zasadzone przez nas Drzewo ma swoją historię. Każda z tych historii opowiedziana kiedyś będzie przez ziemię. Wielki Las powoli pokrywa horyzont, każde Drzewo przędzie swoją własną nić, rozrastając się gęsto w czterech wymiarach. Niewiele nasion już zostało w woreczkach, marcepan pachnie coraz słabiej. Kostury drżą w naszych dłoniach, jesteśmy zmęczeni. Starzy znajomi, sowa i pies, wychodzą z Lasu i od tej pory wędrujemy we czwórkę. Cieszymy się z towarzystwa, choć niewiele rozmawiamy - z przyzwyczajenia.
Ziarenek ubywa co jakiś czas, w miarę jak znajdujemy Miejsca. Wielki Las jest już wszędzie, jego ramiona okalają cały świat. Każde źdźbło trawy, każdy listek i każda gąsienica są jego dziećmi. Każdy podmuch wiatru jest jego oddechem. Każdy promień słońca jego myślą. Ostatnie miasta ze stali, szkła i plastiku poddają się jego potędze i znikają. Ich miejsce zaraz zajmują nowe połacie zieleni.
Kiedyś wspólnie wkładamy w niewielki, wykopany przez psa dołek ostatnie ziarno. Sowa jak zwariowana lata wokół nas pohukując radośnie. Wspólnie zakopujemy ostatnią łzę tamtego niedobrego czasu i siadamy w ciszy. Las mruczy do nas, czujemy jakby ktoś zdjął wielki ciężar z naszych ramion. Czujemy ukojenie. Spokój w głowach.
Z nieba spada na nas deszcz, który zamienia nasze ciała w wielkie rzeki. Rozciągamy się daleko, stopami sięgamy źródeł w odległych górach, zaczynamy bieg. Nasze dłonie łączą się i tworzą małą fontannę nad świeżo zasadzonym ostatnim Drzewem. Jego opowieść zaczyna się tutaj - gdzie kończy się nasza. Gdy woda dochodzi do naszych palców i pierwsze krople kapią na spulchniony zakątek ziemi, pod którym drży z pragnienia ziarno, zaczynamy krzyczeć. Milczeliśmy od niepamiętnych czasów. Tysiące lat, które nie miały znaczenia, czas omijał nas z daleka. Chowaliśmy słowa głęboko, na dnie naszych serc, a one wzrastały. Z każdym naszym krokiem, z każdym zdobytym metrem. Każda dzika pieśń bezgłośnie wytańczona w świetle gwiazd, każda usłyszana historia, niemy krzyk przydeptywanego pająka, każdy płatek śniegu wywołujący lawinę. Wszystko to wzrastało na dnie naszych serc, aż do dzisiaj.
Krzyczymy.
Drzewo wybucha. Mocnymi korzeniami w dół, a w górę masywnym pniem i potężną koroną, która momentalnie przesłania słońce. Rośnie w zastraszającym tempie, sięga gwiazd i wyżej, wyżej, do nieba i dalej, dalej, do poza.
Tam, gdzie spisane wszystkie historie. Tam gdzie odpowiedź na każde pytanie.
Nasz krzyk nie milknie. Wielki Las słyszy i śpiewa z nami. Sowa i pies dają początek nowemu życiu.
Rysie jak duchy znikają w gęstwinie. Czas zaczyna swój bieg nieskończony.

Leeds, sierpień-październik 2009








Brama czwarta, ostatnia:
WYBUDZANIE

Annie Marii oraz tym, którzy wciąż śnią

Sporo wody upłynęło... Pierwsze, z czego zdaję sobie sprawę, to że nie jestem już rzeką. Czuję ciało i całą jego materialną fizyczność. Nie ma ciągłego szumu ani bezustannego biegu od źródła do korzeni Ostatniego Drzewa, szorstkości piaszczystego dna, zmienności prądów ani nagłych ruchów ryb we mnie. Panta rei traci znaczenie, przestaje być istotą rzeczy, absolut rozpływa się w ostatniej kropli. Wysycham.
Poruszam dłonią. Nogą. Głową. Rozprostowuję kości. Powoli przypominam sobie, jak to jest być, zaczynam kontrolować ciało. Po chwili dociera do mnie, że nic nie widzę. Totalna ciemność, gęsta i przerażająca. Dotykam palcami oczu, zamykam je, otwieram. Wyciągam przed siebie rękę i po omacku idę do przodu, bo nic innego mi już nie pozostało.
Bogatszy o przeszłość - na poziomie podświadomości, bo niewiele z niej pamiętam - tym razem ostrożniej stawiam kroki i tylko instynktownie omijam przeszkody. Nie słyszę nic, prócz potępieńczego wycia wiatru. Nagle dociera do mnie, że jestem sam - nie mam towarzyszki. Sowa i pies też gdzieś przepadli.
Ogarnia mnie smutek. Zapadam się w niego jak w miękkie poduchy, w otchłań jeszcze mroczniejszą niż pustka, która mnie otacza. Wiem, że to wszystko co się wtedy wydarzyło i co nas spotkało, to czas permanentnie dokonany, niemożliwy do powtórzenia. Nie ma nas. Jestem ja, liczba ewidentnie pojedyncza. Jestem Wędrowcem na Drodze, z której zbaczam. Czuję jak słabną mi nogi, bo wiem, że nie będę w stanie sam przejść przez wszechobecną ciemność i dotrzeć na drugą stronę - tam, gdzie świeci słońce i słychać beztroski śmiech dzieci. Nadzieja ulatuje, moje ciało wiotczeje i prawie, prawie upadam. W obronnym geście wyciągam przed siebie rękę, która niespodziewanie natrafia na ciepło tak gęste, że niemal materialne. Odruchowo zaciskam palce. I nagle dzieje się rzecz niebywała. Ciepło materializuje się i czuję, że trzymam czyjąś dłoń. Że jest ona tak samotna, jak moja. Tak samo porusza się po omacku i szuka czegoś, czego mogłaby się złapać i nie puszczać, nie puszczać już do końca. Tak samo wypełnia ją radość, że wreszcie trafiła na kogoś pośród pustki.
Wiem też jednak, że to inna dłoń. Że tamta, którą kiedyś obejmowały moje palce, odeszła. I jest mi z tym dobrze. Coś we mnie wyje, a ja wiem, że właśnie tej - twojej - dłoni i tej - twojej - ręki, i całej reszty ciebie szukałem, nie zdając sobie z tego sprawy. Czasem bowiem jest tak, że to, co oczywiste, staje się takie dopiero wtedy, kiedy zaczyna realnie istnieć - a wcześniej wydaje się czystą abstrakcją albo w ogóle nie przychodzi na myśl.
Wyciągam cię powoli z głębi czarnego kwiatu, w którym siedzisz, zamknięta i nieosiągalna. Otaczam ramionami. Nie protestujesz. Dopasowujesz się. Dokładnie wypełniasz każdą pustą przestrzeń we mnie, a ja w tobie. Stoimy tak, pośród ciemności, zimna, wiatru i pustki - i wiemy, gdzieś głęboko doskonale o tym wiemy, że dopiero teraz zaczyna się prawdziwa podróż. Że to już ostatnia brama, przez którą trzeba przejść. A za nią Droga stoi otworem, szeroka i prosta, jak nigdy dotąd. Coś nam mówi, że możemy się wreszcie obudzić. Że wszystko będzie dobrze. Dokładnie tak, jak powinno być.

Czas płynie swoim własnym rytmem, a my - stoimy. Bez ruchu, bez strachu, bez jednoznacznego celu; nasze palce stawiają pierwsze kroki, dotykają twarzy, poznają się nawzajem. Trwamy, pogrążeni w sobie, wciąż onieśmieleni, ale szczęśliwi i ze świadomością, że przed nami cała wieczność do wypełnienia. Czas płynie i traci na znaczeniu. A ja...


.oOo.


...dotykam twojej szyi. Zaledwie muskam opuszką palca. Wyczuwam kruchą smukłość, a delikatna, aksamitna skóra sprawia wrażenie, jakby samoistnie drżała pod nikłym naporem mojej dłoni. Ty przymykasz oczy i słyszę, że zaczynasz szybciej oddychać. Zaciskasz palce na kocu i kusząco rozchylasz wargi; czerwone, dojrzałe wiśnie. Nasze usta spotykają się tam, gdzie najcieplej. Gdy czuję, jak koniuszkiem języka muskasz łuk Kupidyna, przebiega mnie przyjemny dreszcz, a pojedyncza kropla potu znaczy drogę wzdłuż kręgosłupa. Naciskam mocniej. Miękkość i słodycz sprawiają, że mruczę z rozkoszą. Rozpoznaję delikatność twojej dłoni na policzku. Przyjemnie łaskocze, uśmiecham się więc mimowolnie i kątem oka widzę, że robisz to samo. Zamykam oczy i pogrążam się w tobie, a na szyi czuję ciepło oddechu. Za oknem pada deszcz i szumią sosny, a my jesteśmy permanentnie spleceni i mamy tylko siebie - tak blisko, jak tylko możliwe. Samotni w niebycie, oddaleni od dwubiegunowości świata; tu, gdzie nie dosięga nas nic z tego, co mogłoby sprawić, że poczulibyśmy najmniejszy ból.
Po chwili tracimy kontrolę nad tym, co się z nami dzieje. Rzeczywistość zmienia się w pełną gorących, zachłannych oddechów podroż ku spełnieniu. Jednocześnie krzycząc i wybuchając śmiechem, stajemy się jednością w skupionej mnogości uniesień. Sens istnienia zamyka się w trwającej wiecznie chwili.
I tak jest codziennie. Dopełniamy się. Wpasowujemy w siebie, jak płyty tektoniczne, jak klucz w zapadki zamka, jak pytanie i odpowiedź. Nawet nie pamiętam kiedy to się zaczęło. Odnaleźliśmy się, pogrążeni w ciemności, osamotnieni, ze wzrokiem wbitym w pustkę. Kiedy nasze dłonie spotkały się, w mroku zaświeciło słońce, a przeszłość wydała się pełnym skłębionego dymu snem, który zdawał się być jawą pełną fantasmagorycznych opowieści. Mam w pamięci jego urywki, migawki, pojedyncze obrazy, strzępki nigdy nie wypowiedzianych słów. Niebiańską sielankę, pożogę i upadek ludzkości, płomienie i zgliszcza. Pamiętam śpiew Wielkiego Lasu i połacie zieleni pokrywające świat. Pamiętam ciało, które było rzeką i rzekę, która była czasem. I - jak przez mgłę - pamiętam inną, tak odległą teraz dłoń, wciśniętą w moją...
To wszystko okazało się ułudą, zaledwie namiastką tego, jak może wyglądać prawdziwe szczęście. Jedynie Droga się nie zmieniła. Wciąż rozciąga się przede mną - przed nami - wiodąc do miejsca, w którym kiedyś spotkają się wszystkie historie, żeby celebrować koniec wszechrzeczy.

A o czym ty śniłaś? Nie wiem dokładnie, ale mgliście zdaję sobie sprawę, że o czymś bardzo zbliżonym. Ze strzępków słów, które krążą między nami jak gołębie pocztowe; z aż za dobrze znanych niedopowiedzeń; z myśli, których nie musimy artykułować; z uśmiechów na ustach, kiedy myślimy o tym, co miedzy nami; z jasnego światła, wypełniającego nasze dni... Z tego wszystkiego i z miliona więcej, i z warkoczy zaplatanych słońcu przez dzieci - składamy od nowa nasz świat, stawiamy zamki na plaży. Godzina po godzinie przebudowujemy czas. Na minuty, na sekundy, na atomy. Wyobrażamy nas sobie - od podstaw.
Nie znamy się tak, jak chcielibyśmy. Tak, jak powinniśmy. Wiemy tylko, że mamy na własność cały czas, który został nam dany. Nie spieszymy się więc, powoli zagłębiamy w siebie: centymetr po centymetrze, słowo po słowie. Kęs za kęsem, dotyk za dotykiem, spojrzenie za spojrzeniem, stopniowo odkrywamy wciąż nowe wymiary tego, co w nas wybuchło, a czego odłamki i coraz bardziej wbijają się nam w serca. Co dzień dokładamy kolejny element, budując to, co kiedyś będziemy mogli nazwać lepiej, niż potrafimy teraz.
Kładziesz alabastrową dłoń na mojej piersi. Szukasz rytmu. Wiesz, że nie musisz, ale chcesz to robić, sprawia ci to przyjemność. Ja nazywam cię Śnieżynką, Kobietą z Kwiatu, Jasnym Promykiem, Kwiatuszkiem Polnym i Gałązką Jabłoni. Jesteś wszystkim, czego teraz potrzebuję i niczym, czego bym nie chciał, całością i częścią, chwilą i wiecznością, niebem i ziemią, słońcem i deszczem, podmiotem, mianownikiem, odpowiedzią na nigdy nie zadane pytanie; noszę cię głęboko w sobie, tak jak ty nosisz mnie. Widzę się w twoich oczach, w każdym geście, słyszę w słowach, które wypowiadasz szeptem. Odnajduję spokojną przystań w miodowych brązach twoich oczu. I właśnie tam kotwiczę, na zawsze wybudzony z letargu.

Gdzie pójdziemy, tam światło. Podaję ci dłoń, a drugą wplatam w miękką czerń włosów. Szepczę, że wiele nas czeka i dużo szczęścia jeszcze przed nami. Ty przytakujesz. „Dużo, ale nigdy zbyt wiele. Nie istnieje górna granica”, pouczasz. Zastanawiam się, jak mogłem kiedyś wierzyć, że zdobyłem już najwyższe niebo. Uśmiechasz się i gładzisz palcami mój policzek. Ten dotyk zostaje tam na zawsze.
Kładziemy się na ziemi, w miękkiej trawie; ramię w ramię, dusza w duszę, światło w światło. Mamy cały czas na własność i doskonale znamy słowa, które pragniemy wypowiedzieć. Dlatego milczymy. Leżąc, nabieramy sił. Nasze dłonie mówią za nas, wędrując gładkością skóry i spotykając się od czasu do czasu. Chłoniemy gwiazdy i siebie nawzajem. Nie, nie zasypiamy. Przecież dopiero się wybudziliśmy.


Leeds, 23-26.08.2010



Notka od autora: W "Niebie" sparafrazowałem kilka zdań wyrwanych z tekstów piosenek następujących artystów: Pidżama porno, Kaliber 44, Post Regiment, Włochaty, 5nizza, Mano Negra, Kult. Jestem im niezmiernie wdzięczny za ciągłą inspirację i podtrzymywanie we mnie zdrowego obłędu, który pozwala mi wciąż zdobywać nowe nieba.
Również Jackowi Podsiadło za pokazanie Drogi, którą można do nich dojść.
You'll never shine
Until you find your moon
To bring your wolf to a howl.
--- Saul Williams
Odpowiedz
#2
Brama I:

O żesz ku... mało brakowało a bym się przetransportował. Początek miażdżący. Nie ma słów na opisanie tego wiru, jednak ty jakby uchwyciłeś nic zdarzeń na chwilę. 'Kasztanowa powódź' no ba! Żeby tylko. Paradoksalnie jednak brakuje deszczu i jakichkolwiek 'płynnych' odniesień. Potem trochę mi zgrzytnęło romantycznymi uniesieniami, ale w końcu 'niebo', to czego się spodziewać. Powiem, że jeśli osiągniesz taką lutę jak masz na początku w formie walki, a nie dążenia, to qrde będę ci musiał pokłony składać. Wir jak rodem ze 'zjadacza czasu' ;p A potem już spokojny powrót nad rzekę alkoholu. Nice.

Brama II

Widać jak na dłoni te odniesienia do Pidżamy Porno. Jednak jak dla mnie to piekło jest niewciągające. Nie straszy, ani nie przeraża. Nieustannie kojarzy mi się ze stosunkiem seksualnym i ignorancją wobec reszty świata. Tylko gdzie w tym piekło? Zresztą bohaterowie przechodzą piekłem niewzruszeni?
Poza tym w pierwszym ustępie 'że' jest bez kropki :-)

Brama III

'Gdy jest szczególnie zimno w nocy, przytulamy się do siebie, mając twarze odległe od siebie o kilka cali...' powtórzenie

'Wtahy wilków chroniły się przed deszczem w cieniu Drzewa...' chyba 'watahy' ;p

'Tysiące nic nie znaczących lat czas omijał nas z daleka.' lepiej dodać 'przez' i chyba przecinek

'do poza' ja to ogarniam bo chodzi o beyond, ale po polsku nie będzie chyba tak łatwo czytelne, może by dać to w cudzysłów?

Co mogę powiedzieć? Postapokaliptyczna wizja, Avatar, Warcraft III Elfy Leśne i siejący się dziwny nostalgiczny romantyzm. Podobają mi się za to odniesienia do natury. Jakoś to podnosi jakość, ale i tak jest tu najwięcej niedociągnięć. Strasznie dużo powtórzeń zresztą. Tak jak w poprzedniej bramie to miało uzasadnienie bo dawało rytm ucieczki, i przepływu czasu, tak tu...



To tylko sugeracje Root, no worries no stress ;-)
Namaste, Tygerski
to be a struggling writer first you need to know how to struggle
Odpowiedz
#3
(18-08-2010, 23:11)Tygerski napisał(a): Widać jak na dłoni te odniesienia do Pidżamy Porno.
Yyy... gdzież to?

Cytat:Jednak jak dla mnie to piekło jest niewciągające. Nie straszy, ani nie przeraża. Nieustannie kojarzy mi się ze stosunkiem seksualnym i ignorancją wobec reszty świata. Tylko gdzie w tym piekło? Zresztą bohaterowie przechodzą piekłem niewzruszeni?
To bohaterowie gotują piekło ludzkości. Hmmm, a może to jest nieczytelne...?


Cytat:'Tysiące nic nie znaczących lat czas omijał nas z daleka.' lepiej dodać 'przez' i chyba przecinek
Zostawiam - bardziej mi się podoba moja wersja Smile

Cytat:'do poza' ja to ogarniam bo chodzi o beyond, ale po polsku nie będzie chyba tak łatwo czytelne, może by dać to w cudzysłów?
"Bramy" to proza poetycka - zostawiam Smile

Cytat:Co mogę powiedzieć? Postapokaliptyczna wizja, Avatar, Warcraft III Elfy Leśne i siejący się dziwny nostalgiczny romantyzm. Podobają mi się za to odniesienia do natury. Jakoś to podnosi jakość, ale i tak jest tu najwięcej niedociągnięć. Strasznie dużo powtórzeń zresztą.

Avatar? Warcraft? Elfy leśne? Big Grin Nie no, nadinterpretujesz, mój drogi Big Grin
Każde powtórzenie jak najbardziej zamierzone.

No i dzięki za vibe. Część czwarta w produkcji.

::EDIT:: Tekst po kolejnych drobnych poprawkach. Wersja już raczej ostateczna.
You'll never shine
Until you find your moon
To bring your wolf to a howl.
--- Saul Williams
Odpowiedz
#4
O Jezu (pal licho, że jestem niewierząca) nawet nie wiem co powiedzieć. To jest niesamowite i takie piękne.
Początek, tak jak powiedział Tygrys powalający. Zaczęłam czytać i miałam wrażenie jakby ktoś mnie potraktowal łopatą w czaszkę.

Jak to mówią do trzech razy sztuka... U mnie od trzech to sie dopiero zaczyna Tongue Jeszcze trochę, a będę znała na pamięć Tongue To teraz powybieram sobie parę rzeczy:

Znowu upadłem. Wycieram mordą bruk, a krew z rozbitego nosa zalewa szczeliny między kocimi łbami. Jedną ręką wylądowałem w rynsztoku, drugą w psich odchodach. Śmierdzę potem i wódą. Z okna kamienicy ktoś wylewa na mnie pomyje, a ja wymiotuję pod siebie.Chciałoby sie powiedzieć piękny, bardzo plastyczny obrazek... Tyleże piękna tu nie ma

Nogi mi się rozjeżdżają, nie zgadzają mi się strony. Tak wiem, ze powtórzenia są zamierzone, ale w tym konkretnym przypadeczku z "mi "no po prostu nie mogę ...

Dużo rozmawiamy, nie wypowiadając wielu słów. Porozumienie bez zbędnych słów... Nie mogę sie nie uśmiechnąć Wink

Im wyżej się jest, tym niżej i boleśniej się upada. Ktoś wciska mi do ręki tanie wino owocowe. Szczerzę zęby. Z drugiej strony, myślę, im głębszego dna się dotknęło, tym wyższe niebo do zdobycia. Kolejny tekst kolejnej osoby przy którym wybucham śmiechem, później wytłumacze dlaczego ;p

Kroczymy różnymi ścieżkami: wzdłuż pól zboża, maków i kukurydzy (złoto-czerwono-zielone migawki po obu stronach drogi); wzdłuż rzek i jezior (broczymy po kostki w krystalicznie czystej wodzie, a później suszymy gołe stopy na słońcu, majtając nogami i śmiejąc się beztrosko); przez wzgórza i doliny (falujący krajobraz działa usypiająco, więc zwykle zwalniamy tu tempa, nabieramy sił). Uwielbiam obrazy malowane słowem, dokładne, a jednocześnie pozwalające wyobraźni niemalże na wszystko


Dobrze wystarczy. Jak pewnie zauważyłeś po 9 mówiłam o zaburzonej płynności w bramie drugiej. Nie wiem, czy z każdym kolejnym odczytaniem tekstu wydaje mi się on przystępniejszy, czy może to sprawka ostatnich poprawek, ale tekst jest dużo płynniejszy niż kiedy czytałam go chwilę temu.
To straszne, ale jest to tekst w którym widzę kawałki swojego życia, przynajmniej w Bramie I.


Cud, miód, malina Root

pozdrawiam,
Kali
Rezygnuję z udzielania się na forum.
Wszystkim, którzy na to zasługują, wielkie dzięki za poświęcony czas i uwagę.
Odpowiedz
#5
Tak się zachwycacie, to ja też chcę^^



W szczególe:

404 Error




W ogóle:
  • Treść – Przyznam, że nieco mnie gryzą te pomyje wylewane z okna w pierwszej scence. To znaczy tak naprawdę nie jest nigdzie powiedziane, z jakimi czasami ma do czynienia czytelnik, ale widzę żula z tanim winem, a więc od razu zaczynam sobie to wizualizować dość współcześnie. Tylko że współcześnie nikt nie wylewa raczej pomyj przez okno (to znaczy ostatnio baran, który mieszka nade mną, coś wylewał przez okno i mi szybę zachlapał, ale to Francuz, więc nie można się spodziewać za wiele... Tongue ) – takich rzeczy nie praktykuje się od momentu, kiedy w mieszkaniach powszechnie pojawiła się kanalizacja, łazienki, zlewy... Ja wiem, że rzecz się może dziać w miejscu i/lub czasie, w którym istotnie to wylewanie przez okno jeszcze się uskutecznia. Po prostu zaznaczam, co zwróciło moją – jako prostego czytelnika – uwagę. Smile
  • Wykonanie – nie lubię tego pisać, ale naprawdę jestem pod wrażeniem^^ Tekst bez wątpienia dopracowany i dopieszczony. Wszystkie zdania mi grają, nie ma psujących wrażenie literówek czy innych grzmotów. Muszę, niestety, zupełnie nietwórczo, zgodzić się z zachwytami przedmówcówWink
  • W momencie, kiedy do wędrującej dwójki dołączył pies i sowa, od razu pojawiło się we mnie skojarzenie z tekstem Herberta „Hermes, pies i gwiazda” – ale nie wiem w tej chwili, do czego podczepić to skojarzenie;]



Podsumowując:

Nie lubię marcepanu. XD Nie no, żarty żartami, ale naprawdę to zaburza w pewien sposób odbiór, bo ciągłe podkreślanie marcepanowatości wszystkiego sprawiło tylko tyle, że zrobiło mi się słodko w uściech i żołądku i teraz muszę zapić piwem, żeby się pozbyć marcepanowego posmaku. XD Acz trzeba Ci przyznać, malujesz rzeczywistość bardzo sugestywnie i Twoje opisy oddziałują na wszystkie zmysły, co akurat jest świetne.
No i otóż to: dla mnie ten tekst stanowił właśnie kalejdoskop obrazów, serię wizji, które dźwięczą jakimś ukrytym znaczeniem... tyle tylko, że ja tego znaczenia nie rozumiem. Tak, tak – nie nadaję się do takich abstrakcyjnych, poetyzujących tekstów. Żeby zrozumieć „Bramy”, muszę teraz rozkminić każde zdanie z osobna, rozłożyć Twój utwór na najdrobniejsze cząsteczki. I owszem, mam na to ochotę, bo mnie intryguje, do czego prowadzą te obrazy, ale nie czuję się na siłach, wybacz. Smile
W każdym razie – klasa tekst i złego słowa powiedzieć nie mogę ponad to, że zwyczajnie – po ludzku – nie rozumiem. Wink
A najbardziej spodobało mi się „Piekło”^^ Ta ciężka atmosfera, płomienie, rozsypywanie się wszystkiego - miodne.




PS. Szczególnie przypadł mi do gustu ten fragment:
Cytat:Władcy tego świata w panice wyskakują przez okna bogato urządzonych kabin, zostawiając krosna, które nieustannie przędą czarne sieci. Spadając, otwierają spadochrony z czerwonych dywanów, mając nadzieję na ratunek, który nie nadchodzi.
Co tu dużo mówić – piękne. Smile
~~~ Na emeryturze było nudno ~~~
Wróciłem więc. Tak trochę.
Odpowiedz
#6
Nie sposób nie zgodzić się z poprzednikiem. Bogato zdobione cacuszko, a czemu służy? Aż chce się powtórzyć za Królikiem Bugsem: - What's up, Doc?
Gdybym miał wybierać, stanowczo wolę Cię w takich kawałkach jak "Izolacja".
http://reflektorbossa.pl/
Blog o kolarstwie. Zapraszam zainteresowanych.
Odpowiedz
#7
No dobrze, nadszedł czas na odpowiedzi. Po pierwsze dziękuję wszystkim za tak dobre słowo, spodziewałem się raczej wytknięcia błędów i opierniczu za zbytnią poetyckość tekstu Big Grin Jestem bardzo mile zaskoczony. A teraz bardziej osobowo:

(20-08-2010, 09:59)Kali napisał(a): Nogi mi się rozjeżdżają, nie zgadzają mi się strony. Tak wiem, ze powtórzenia są zamierzone, ale w tym konkretnym przypadeczku z "mi "no po prostu nie mogę ...
To akurat cytat z Pidżamy Porno, jeden z tych, o których wspomiam na końcu Smile Zostawiam, jak jest.

Kali napisał(a):Im wyżej się jest, tym niżej i boleśniej się upada. Ktoś wciska mi do ręki tanie wino owocowe. Szczerzę zęby. Z drugiej strony, myślę, im głębszego dna się dotknęło, tym wyższe niebo do zdobycia. Kolejny tekst kolejnej osoby przy którym wybucham śmiechem, później wytłumacze dlaczego ;p
Czekam w takim razie na wytłumaczenie Wink




Nae Mair napisał(a):Przyznam, że nieco mnie gryzą te pomyje wylewane z okna w pierwszej scence. To znaczy tak naprawdę nie jest nigdzie powiedziane, z jakimi czasami ma do czynienia czytelnik, ale widzę żula z tanim winem, a więc od razu zaczynam sobie to wizualizować dość współcześnie.
Myślałem, żeby to zmienić, bo też mnie to lekko gryzło, ale zdecydowałem się zostawić. Pasuje mi to do tych rzygowin w następnym zdaniu, a jest to jednak utwór dość abstrakcyjny i myślę, że pomyje mieszczą się w ramach tej abstrakcji.

NM napisał(a):W momencie, kiedy do wędrującej dwójki dołączył pies i sowa, od razu pojawiło się we mnie skojarzenie z tekstem Herberta „Hermes, pies i gwiazda” – ale nie wiem w tej chwili, do czego podczepić to skojarzenie;]
A to akurat nawiązanie do tekstu Post Regimentu: "Rozpoznasz swoje ja w płaczu zbitego psa / I sowy głuchy śmiech, co nocy życie zna. (...)A tam wyrośnie las / gdzie sowa, pies i ja / wtopieni w barwy tła / przyjrzymy się raz jeszcze / walce nocy i dnia." Po więcej zapraszam do tego tematu - tam zamieściłem całość tego tekstu ("Konie").

NM napisał(a):No i otóż to: dla mnie ten tekst stanowił właśnie kalejdoskop obrazów, serię wizji, które dźwięczą jakimś ukrytym znaczeniem... tyle tylko, że ja tego znaczenia nie rozumiem. Tak, tak – nie nadaję się do takich abstrakcyjnych, poetyzujących tekstów. Żeby zrozumieć „Bramy”, muszę teraz rozkminić każde zdanie z osobna, rozłożyć Twój utwór na najdrobniejsze cząsteczki. I owszem, mam na to ochotę, bo mnie intryguje, do czego prowadzą te obrazy, ale nie czuję się na siłach, wybacz. Smile
Ten tekst to metafizyka z dodatkiem autobiografii Smile Pozostawiam do interpretacji własnej.



K. Suchomski napisał(a):Bogato zdobione cacuszko, a czemu służy? Aż chce się powtórzyć za Królikiem Bugsem: - What's up, Doc?
J.w. Smile

P.S. Część czwarta już prawie gotowa, ukaże się niebawem.
You'll never shine
Until you find your moon
To bring your wolf to a howl.
--- Saul Williams
Odpowiedz
#8
(23-08-2010, 17:02)rootsrat napisał(a): Myślałem, żeby to zmienić, bo też mnie to lekko gryzło, ale zdecydowałem się zostawić. Pasuje mi to do tych rzygowin w następnym zdaniu, a jest to jednak utwór dość abstrakcyjny i myślę, że pomyje mieszczą się w ramach tej abstrakcji.
Swobodnie można zostawić. Smile Tak naprawdę nigdzie nie są dokładnie określone realia, więc to jakieś tam moje odczucie tylko, podczas gdy Twój tekst praktycznie broni się sam w tym miejscu.

NM napisał(a):A to akurat nawiązanie do tekstu Post Regimentu: "Rozpoznasz swoje ja w płaczu zbitego psa / I sowy głuchy śmiech, co nocy życie zna. (...)A tam wyrośnie las / gdzie sowa, pies i ja / wtopieni w barwy tła / przyjrzymy się raz jeszcze / walce nocy i dnia." Po więcej zapraszam do tego tematu - tam zamieściłem całość tego tekstu ("Konie").
Hehe, no widzisz, czasem jako pierwszy nasunie się inny tekst i już człowiek zaczyna myśleć zupełnie w inną stronę.

"Hermes idzie przez świat. Spotyka psa. (...)
Idą, idą. Spotykają gwiazdę. (...)
Idą. Idą. Pies, Hermes i gwiazda. Trzymają się za ręce.(...)"

...że tak przytoczę fragmenty z Herberta, żeby wskazać, skąd u mnie się wzięło to skojarzenie. U Ciebie też oni się spotykają i idą razem. Smile No ale tak naprawdę to jest to, co lubię w tekstach: można znaleźć wiele nawiązań i paraleli do różnych utworów. To jest świetne, bo daje pole do popisu w interpretacji, dopiero teraz przecież zaczyna się zabawa^^

(poza tym muszę tu zaznaczyć, że porównanie do Herberta jest - w moich oczach - wielkim komplementem, bo bardzo cenię jego twórczość Wink )
~~~ Na emeryturze było nudno ~~~
Wróciłem więc. Tak trochę.
Odpowiedz
#9
O, nie znałem tego kawałka... Ja w ogóle mało utworów znam Smile Spodobało się!
You'll never shine
Until you find your moon
To bring your wolf to a howl.
--- Saul Williams
Odpowiedz
#10
Eh Root pisałam Ci wcześniej na pvt. Smile
Poczułam się jakbym miała fleshback, dokładnie taka myśl przyszła mi do głowy, gdy dzień wcześniej komentowałam felieton Tajgera na prośbę Duśki... I coś jeszcze, ale to zachowam już dla siebie... Tongue

pozdrawiam,
Kali
Rezygnuję z udzielania się na forum.
Wszystkim, którzy na to zasługują, wielkie dzięki za poświęcony czas i uwagę.
Odpowiedz
#11
Nie potrafię się z tym utożsamić, ale podoba mi się. Wciąga ten świat wręcz, nawet na tyle, że można opuszkami palców dotknąć tego obrazu. Jest na tyle wyrazisty. Podejrzewam, że nawet u niektórych może sprawiać zazdrość. Lepiej brzmi z tym dodatkiem na początku, z którym nawet do połowy potrafiłem się utożsamić. Great work, m8 :-)
Namaste, Tygerski
to be a struggling writer first you need to know how to struggle
Odpowiedz
#12
Dzięki Tigre, to bardzo osobisty tekst, ale mam nadzieję, że każdy znajdzie tu coś dla siebie. No, może oprócz
(27-08-2010, 17:56)Tygerski napisał(a): może sprawiać zazdrość.
Smile
You'll never shine
Until you find your moon
To bring your wolf to a howl.
--- Saul Williams
Odpowiedz
#13
No bo może niektórzy po przeczytaniu będą chcieli mieć tak, jak ty ;p
Namaste, Tygerski
to be a struggling writer first you need to know how to struggle
Odpowiedz
#14
Wooow... poczułam się, jak widz, który ogląda bardzo intymną scenę pomiędzy dwojgiem ludzi. Wspaniałe. Przepiękne. Brak słów, by wyrazić głębię ostatniej 'Bramy'. Wielki podziw.

Pozdrawiam,
Zapętlona Smile
Jestem użytkownikiem Forum Literackiego. Interpretuję, jak czuję. Proszę o rzeczową i konstruktywną krytykę.
Odpowiedz
#15
Dziękuję za te miłe słowa, Sol Smile
You'll never shine
Until you find your moon
To bring your wolf to a howl.
--- Saul Williams
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości