Via Appia - Forum
Kryzys wiary - Wersja do druku

+- Via Appia - Forum (https://www.via-appia.pl/forum)
+-- Dział: EPIKA (https://www.via-appia.pl/forum/Forum-EPIKA)
+--- Dział: Miniatury Epickie (https://www.via-appia.pl/forum/Forum-Miniatury-Epickie)
+---- Dział: Krótkie formy epickie (https://www.via-appia.pl/forum/Forum-Kr%C3%B3tkie-formy-epickie)
+---- Wątek: Kryzys wiary (/Thread-Kryzys-wiary)



Kryzys wiary - joshua79 - 15-10-2012

Dwanaście przecznic od wrót do piekieł, na ulicy Odkupienia Dusz w mieście bez nazwy, samozwańczy Pasterz Wyklętych jak w co piątkowy wieczór głosił gorliwe kazanie do zebranej garstki swych parafian. Z każdym tygodniem ich ilość kurczyła się wprost proporcjonalnie do pokrętności jego homilii. Nie sposób było jednak zgasić jego zapału do krzewienia w ich chorych, zbolałych umysłach objawionych tylko jemu prawd. Według głoszonego przezeń proroctwa jedynie członkowie Prawego Marginesu mieli dostąpić zaszczytu zbawienia i łaski uniknięcia karzącej ręki Sprawiedliwego.
Tylko najstarsi mieszkańcy miasta wiedzieli ile czasu, energii i samozaparcia kosztowało go przeniknięcie w struktury skorumpowanej i zdemoralizowanej społeczności metropolii, by wyłonić, oswoić i omamić najsłabsze jej jednostki, kompletując potężną niegdyś armię Służalczych.
Gotowe ponieść najwyższą cenę ludzkie odpadki swym oddaniem i bezwzględnym posłuszeństwem budziły zarówno podziw jak i trwogę wśród pozostałej części społeczności. Aż do dnia, w którym wybuchła anarchia, sprowokowana przez Niepokornego.
Odkąd na tutejszej replice drzewa poznania dobra i zła pojawił się nekrolog śmierci, nic już nie było takie samo. Obowiązywać zaczął bezwzględny zakaz umierania pod sankcją wiecznego potępienia.
Dusza nieodprowadzona przez śmierć miała się błąkać w międzyświecie na wieki wieków. Spopieloną w wyniku zdecydowanej nadprodukcji Potępionych część piekła wydzierżawiono grupce zagorzałych Lobbystów Frakcji Czyśćca w zamian za piecz sprawowaną nad podległą im przez półwieki społecznością Nieokreślonych. Dotychczasowe miejsce kaźni służyć miało nowemu celowi – recyklingowi prawdy w agregaty lżejszych kłamstw.



RE: Kryzys wiary - shinobi - 15-10-2012

Zdania budujesz z łatwością, czytało mi się lekko i przyjemnie, co również jest zasługą tematyki.
Będą z Ciebie ludzie, pozdro. Big Grin


RE: Kryzys wiary - miriad - 15-10-2012

osobliwe;] ale miłe.


RE: Kryzys wiary - Piramida88 - 15-10-2012

Dość ciekawa wizja czyśćca, poprowadzona w intrygujący, przyciągający czytelnika sposób.
Przy tak krótkiej miniaturze niewiele można powiedzieć o warsztacie. Z pewnością nie jest on idealny, i mam wrażenie, że przy dłuższej formie mógłby zakłócać odbiór tekstu. Pewne zdania warto by przeredagować.
Nie mniej jednak, robi się coraz bardziej interesująco w miarę czytania. Myślę, że można to wydłużyć na tyle, by powstało dobre opowiadanie.
Ogólnie jest nieźle, tylko trochę dopracować. Daję 3/5




RE: Kryzys wiary - Laj - 20-10-2012

Początek i końcówka bardzo fajne, z subtelnym humorem. Natomiast środek trochę mnie zniechęcił, bo jakby wyjęty z żywcem z jakiegoś postapokaliptycznego fantasy. I się w końcu nie mogę zdecydować, czy to zabawne miało być, czy zupełnie na serio. Bo jeśli ta druga opcja, to niedobrze Tongue


RE: Kryzys wiary - Szaden - 20-10-2012

Jestem na tak. Cały tekst jest dziwny, ale ma sens. Do tego dość oryginalne przestawienie całej sytuacji i fajne sformułowania jak "nekrolog śmierci", czy "recykling prawdy w agregaty lżejszych kłamstw"


RE: Kryzys wiary - Lexis - 25-10-2012

Intrygujący tekst, z każdym zdaniem coraz bardziej ciekawi czytelnika.
Wizja czyśćca faktycznie intrygująca. Jednak cały tekst fajniej by wyszedł, gdyby był dłuższy Wink
Warsztatu nie oceniam, bo nic nie rzuciło mi się w oczy.
Pozdrawiam


RE: Kryzys wiary - Hillwalker - 03-11-2012

Jakbym czytał o przepychankach na polskiej scenie politycznej. Ciekawie napisane, przyznam, że czytałem już cztery razy i wciąż coś nowego zauważam. To nie jest zarzut, że miniatura jest niezrozumiała. Jest pomysłowa i „gęsta”, kilkanaście linijek a zawartość całkiem bogata. Niektórzy mają odwrotnie, napiszą dziesięć stron a treści tyle co kot napłakał. Bardzo podobają mi się niektóre nazwy/zwroty: „Prawy Margines”, „armia Służalczych”, „nadprodukcja Potępionych”, „agregaty lżejszych kłamstw”.


***
Horror „GRILL” czeka na pierwszy komentarz.
http://www.via-appia.pl/forum/showthread.php?tid=9860


RE: Kryzys wiary - Katniss - 03-11-2012

Naprawdę ciekawe, aż się prosi o rozwinięcie. Choć może nie jest to najlepszy pomysł, bo straciłoby pewnie na swojej oryginalności. Ja jestem jak najbardziej usatysfakcjonowana, duży plus.