Via Appia - Forum
KLEOPATRA - Wersja do druku

+- Via Appia - Forum (https://www.via-appia.pl/forum)
+-- Dział: LIRYKA (https://www.via-appia.pl/forum/Forum-LIRYKA)
+--- Dział: Poezja (https://www.via-appia.pl/forum/Forum-Poezja)
+---- Dział: Poezja 2011 (https://www.via-appia.pl/forum/Forum-Poezja-2011)
+---- Wątek: KLEOPATRA (/Thread-KLEOPATRA)



KLEOPATRA - viosenna - 27-10-2011

kobieta
piramida
moc
kochanek
mleko i mód
zemsta
zdrada
mord
wojna
smutek i chłód



RE: KLEOPATRA - Samaelitka - 27-10-2011

Prawdopodobnie jestem głupia, bo nie widzę żadnego sensu w tym zbitku być-może-nie-przypadkowych rzeczowników. Jakoś zdecydowanie przemawia do mnie poezja zawierająca czasowniki.
I głęboką myśl przewodnią.


RE: KLEOPATRA - viosenna - 27-10-2011

Droga Samaelitko, gdy głębiej zastanowisz się nad historią życia tej wyjątkowej kobiety, odnajdziesz tam każdy z tych rzeczowników.
To taki wiersz niby- wiliczanka, każde słowo zawiera w sobie historię jakiegoś zdarzenia.


Pozdrowienia
viosenna


RE: KLEOPATRA - przemekplp - 27-10-2011

Porównując zawartość wiersza z tytułem, ten zbitek ma sens. Ale gdyby nie zobaczył imienia postaci o którą chodzi, to zupełnie nie miałbym pojęcia, o czym ten wiersz jest. Dlatego zgadzam się z Samaelitką. Od siebie dodam, że ciężko to nazwać wierszem.

Ale to tylko moje zdanie.
Pozdrawiam.


RE: KLEOPATRA - viosenna - 27-10-2011

przemekplp, dokładnie po to umieściłam te imię w tytule. To sporo wyjaśnia. Zgadzam sie jednak z tym ,że to co stworzyłam powinno znaleźć się w miniaturach literackich.

Pozdrowienia
viosenna


RE: KLEOPATRA - Natasza - 27-10-2011

Najpierw tytułem wstępu (exemplum)

Stanisław Barańczak napisał(a):Podstawowe utwory Williama Szekspira, przystępnym sposobem streszczone i dla celów mnemotechnicznych w formę wierszowaną przyodziane.

"HAMLET"
Duch:brat jad wlał do ucha.
Syn ducha:o, psiajucha!
Stryja w ryj?Drastyczny krok.
Zwłoka.Jej finałConfusedtos zwłok.

"ROMEO I JULIA"

Rody Werony:wraży raban.
Młodzi:hormony.StarzyConfusedzlaban.
Mnich:lekarstwem zielarstwo?
Finał:trup grubą warstwą.

"MAKBET"

Szkot:bestia bitna.
Żona:ambitna.
Ręce umywa.Ma gdzieś.
Bór:marsz na mur! Finał:rzeź.

Więc masz przetarte ścieżki np w mnemotechnicznych biografiach.

Odbieram Twój wiersz jako humoreskę, żart poetycki. Udany Smile




RE: KLEOPATRA - Alf - 27-10-2011

Opisujesz Kleopatre w swoim utworze , trafnie rzecz biorac, tak jak do Nataszy rowniez do mnie trafia. Prostota z jaką jest napisan nie kole w oko lecz pomaga go zrozumiec i poddac odpowiedniej analizie.


RE: KLEOPATRA - viosenna - 27-10-2011

Dziękuję za komentarzSmile wszystkim stawiam - " Smoke on the water"


RE: KLEOPATRA - Alf - 27-10-2011

Led zeppelin , to jest coś.


RE: KLEOPATRA - Piramida88 - 28-10-2011

No cóż, cóż, na początku byłam sceptyczna, myślami że to będzie taka wyliczanka, a jednak się udało. Dostrzegam w tym charakter Kleopatry, która jest mi droga. Myślę, że dobrze tu ujęłaś jej osobę w tych kilku rzeczownikach. Egipt i wszystko co z nim związane, jest dla mnie ponadczasowe.To zawsze będzie przy mnie i nie opuści serca(ale patos xD) Fajne, na tak.

Piramida


RE: KLEOPATRA - TmK - 24-12-2011

Nie będę się rozwodził. Trzeba po prostu znać historię, żeby to zrozumieć.


RE: KLEOPATRA - starysta - 24-12-2011

No cóż Smile Kleopatrę przedstawiano już w różniste obrazy.
Wszystko zdarza się po raz pierwszy. ( Natasza obala ten fakt, cytując )
I oby ostatni.
Mnie
nie
pali
taki
stos
zakupów.
Big Grin Jaka poezja, ludzie trzymajcie mnie. Do czego zmierza sztuka.
Tyłek wymalował farbą i dotknął papieru. Huh Sztuka ?
Ech, wracam do poematów Mickiewicza, muszę się uspokoić.