Via Appia - Forum
***(myśli szarą wstęgą) - Wersja do druku

+- Via Appia - Forum (https://www.via-appia.pl/forum)
+-- Dział: LIRYKA (https://www.via-appia.pl/forum/Forum-LIRYKA)
+--- Dział: Poezja (https://www.via-appia.pl/forum/Forum-Poezja)
+---- Dział: Poezja 2011 (https://www.via-appia.pl/forum/Forum-Poezja-2011)
+---- Wątek: ***(myśli szarą wstęgą) (/Thread-my%C5%9Bli-szar%C4%85-wst%C4%99g%C4%85)



***(myśli szarą wstęgą) - Ero - 03-05-2011

myśli szarą wstęgą
wiją się wokół skroni
zaciągam się mocno twoim monologiem
dym w płucach
formuje się w subtelne motyle
drżące cienie
wypływające kącikiem ust
wypłowiały okrąg
rozpłynął się z ostatnim słowem

niedozobaczenia



RE: ***(myśli szarą wstęgą) - Insomnia - 03-05-2011

piękny opis rozwlekł się w mojej wyobraźni.
Wszystko idealnie, a ostatni wers calkiem mną ruszył.
Ero jak zawsze na plus.


RE: ***(myśli szarą wstęgą) - Sundance Kid - 03-05-2011

To jest Twój najlepszy wiersz jaki czytałem, Ero.

"zaciągam się mocno twoim monologiem"


RE: ***(myśli szarą wstęgą) - Noir - 04-05-2011

Witam,
Na mnie tez zrobił ogromnie wrażenie przez swoją delikatność, czuć w tym kobieca rękę.

"dym w płucach
formuje się w subtelne motyle" mistrzostwo


RE: ***(myśli szarą wstęgą) - Kali - 04-05-2011

Pięknie Ero, przepięknie.
Uwielbiam Twoje teksty, są delikatne,a jednocześnie dosadne.
Trafiają do mnie.

Kali


RE: ***(myśli szarą wstęgą) - Ero - 04-05-2011

Dziękuję, bardzo dziękuję Blush


RE: ***(myśli szarą wstęgą) - Kheira - 09-12-2011

Ostatnio zachęcałam do lektury wierszy naszych forumowych poetów, więc teraz czas na forumowe poetki.


Eterycznie, delikatnie, kobieco i z wdziękiem.

Pozdrawiam.


ocena: 8/10


RE: ***(myśli szarą wstęgą) - Apocalypto - 10-12-2011

Bardzo ładny, subtelny wiersz. Najbardziej trafia do mnie zakończenie:
"drżące cienie
wypływające kącikiem ust
wypłowiały okrąg
rozpłynął się z ostatnim słowem

niedozobaczenia"
Bardzo poetycko, a przy tym dosadnie i czuć w tym chłód towarzyszący rozstaniu(przynajmniej ja to tak interpretuję)

Apo


RE: ***(myśli szarą wstęgą) - FantaSmaGoria - 22-01-2013

ładnie, subtelnie, przyjemnie - odświeżam


RE: ***(myśli szarą wstęgą) - vysogot - 22-01-2013

a jest co odświeżać. Mi przed oczyma stanęła sytuacja w barze i babka słuchająca faceta który za dużo gada, mimo tego, że z początku był fajny to jednak "pfff, z dymem" i nara. Dobrze skrojony i ostatnie słowo na duży plus. Co więcej Fantasmagoria, coraz bardziej kojarzę za czym przepadasz. Pozdrawiam.


RE: ***(myśli szarą wstęgą) - FantaSmaGoria - 22-01-2013

Vysogot, poezja kobieca nie jest szczytem moich marzeń. Są oczywiście wyjątki, jak Ero czy Kheira, które uwieść słowem umieją.
I chociaż różne wiersze czytuję, to mój podmiot lubi się ukrywać pod woalem androgynii. Jeśli można tak to nazwać.
Pozdrawiam serdecznie.


RE: ***(myśli szarą wstęgą) - vysogot - 22-01-2013

Sama andrygonia to już woal swojego rodzaju, a co dopiero jeszcze pod sobą ukryty! Tak, czyli równouprawnienie także w smaku literackim, zupełna już mieszanka, kwintesencja cech obojga i treści każdego z nich w jednym, wiersze obojnakie, ale z charakterem. No, no, masz ty wymagania Wink ale ja też takie lubię, to całkiem niezły azymut do ćwiczeń.


RE: ***(myśli szarą wstęgą) - FantaSmaGoria - 22-01-2013

Mnie androgynia nie zdaje się być woalem - sama w sobie jest cechą pośrednią pomiędzy czymś bardzo męskim a kobiecym. Nie widzę w niej nic kamuflującego, raczej próbę substytucji cech przeciwnej płci.
Lubię walczyć ze stereotypami; jestem kobietą słuchającą męskiej muzyki, lubiącą sztuki walki i rudą, żeby tego było mało.
Mogłabym postarać się być bardziej szablonowa - mogłabym słuchać poezji śpiewanej, brzydzić się brutalnością, a włosy przemalować na blond - bo brzydkich rzeczy kobiecie robić czy lubić nie wypada.
Ale po co? I nie jest to bynajmniej podyktowane próbą wyróżnienia się, raczej chęcią życia w zgodzie ze sobą.
Feministką nie jestem też.

A delikatnego ducha emancypacji można wyczuć nawet w wierszu na górze.
Kobiecość kobiecości nierówna.