Via Appia - Forum
Mały przewodnik po bezdrożach - Wersja do druku

+- Via Appia - Forum (https://www.via-appia.pl/forum)
+-- Dział: EPIKA (https://www.via-appia.pl/forum/Forum-EPIKA)
+--- Dział: Miniatury Epickie (https://www.via-appia.pl/forum/Forum-Miniatury-Epickie)
+---- Dział: Krótkie formy epickie (https://www.via-appia.pl/forum/Forum-Kr%C3%B3tkie-formy-epickie)
+---- Wątek: Mały przewodnik po bezdrożach (/Thread-Ma%C5%82y-przewodnik-po-bezdro%C5%BCach)



Mały przewodnik po bezdrożach - Bruno Schwarz - 17-07-2020

Szutrowa droga wiła się wśród pól i łąk, jak węgorz wyrzucany z rybackiej sieci na drewniany pomost. Słońce wisiało nad horyzontem, odkrywając każdą ryskę na przedniej szybie auta, każdą rozplaszczoną na niej muszkę.

- Ludzie nie zasługują na to, żeby się dla nich wysilać - powiedział zerkając raz po raz na piękną kobietę, skuloną na fotelu pasażera. - Myślą schematycznie, nie wyłapują drobiazgów albo im one umykają, bo nie są uważni. Nie są w stanie odgadnąć ukrytych między wierszami intencji i mają sekwencyjny tok myślenia, w którym potrzebują linearnie połączonych ze sobą wątków, które metodycznie rozsupłują, żeby na końcu odkryć kto zabił. Gubią się przy byle dygresji. Wielowątkowość ich drażni i męczy. I wiesz co jest najgorsze?

- Strasznie mnie boli brzuch - poskarżyła się kobieta.

- Najgorsze jest w tym wszystkim to…

- Najgorsze jest to, że boli mnie brzuch! - przerwała mu, ale on zdawał się nic sobie z tego nie robić.

- Chcą, żeby ich autor w dupę całował tylko za to, że raczyli się pochylić nad jego dziełem! Że niby to oni są w całym tym procesie twórczym najważniejsi.

- Zatrzymaj się przy jakimś sklepie. Muszę kupić no-spę.

- I dlatego karmi się ich całym tym rzemieślniczym gównem, które ze sztuką nie ma nic wspólnego, ale które jest w miarę do ogarnięcia przez ich małe, próżne móżdżki.

- I tym tłumaczysz swoją twórczą niemoc?! - zapytała poirytowana. - Bezproduktywne miesiące, gapienie się godzinami w okno? Auć! Boże, jak boli! Nie możesz pisać dla siebie albo przynajmniej dla pieniędzy?

- W apteczce mam apap, chcesz?

- W dupę sobie wsadź ten twój apap! Może ci to pomoże nadać mojemu cierpieniu jakiś sens...


RE: Mały przewodnik po bezdrożach - D.M. - 18-07-2020

Najpierw myślałem, że to taksówkarz tak dziwnie traktuje klientkę. Smile W dwóch miejscach zauważyłem podwójne spacje. Chyba łatwo je znajdziesz. A może, są zamierzone?


RE: Mały przewodnik po bezdrożach - Bruno Schwarz - 18-07-2020

(18-07-2020, 18:34)D.M. napisał(a): Najpierw myślałem, że to taksówkarz tak dziwnie traktuje klientkę. Smile W dwóch miejscach zauważyłem podwójne spacje. Chyba łatwo je znajdziesz. A może, są zamierzone?

Nie, nie są  Smile Dzięki!


RE: Mały przewodnik po bezdrożach - Kotkovsky - 20-07-2020

Dobra metafora w pierwszym zdaniu. Może gdyby tak bohater wykazał więcej wyczucia, empatii wobec bohaterki to jakoś by się to przełożyło na poziom jego dzieł. W końcu dzieło jest w jakimś stopniu odbiciem osoby autora. Noi, jak nieraz poprzednio bywało umiesz opisywać na pozór nieistotne rzeczy z otoczenia - w tym wypadku drogę i muszki na szybie.