Via Appia - Forum
Punkt repasacji wierszy - Wersja do druku

+- Via Appia - Forum (https://www.via-appia.pl/forum)
+-- Dział: EPIKA (https://www.via-appia.pl/forum/Forum-EPIKA)
+--- Dział: Miniatury Epickie (https://www.via-appia.pl/forum/Forum-Miniatury-Epickie)
+---- Dział: Krótkie formy epickie (https://www.via-appia.pl/forum/Forum-Kr%C3%B3tkie-formy-epickie)
+---- Wątek: Punkt repasacji wierszy (/Thread-Punkt-repasacji-wierszy)



Punkt repasacji wierszy - Bruno Schwarz - 11-04-2018

Punkt repasacji wierszy mieścił się w suterenie z okienkiem - w sam raz do zaglądania pod spódnice albo robienia głupich min do ciekawskich kundli.
- Czy da się coś z tym zrobić? – Zapytał kudłaty chłopak, kładąc na ladzie papierową kulę wielkość śliwki renklody.
- Jak pan widzi – odpowiedziała kierowniczka, wycierając ręce w niebieski fartuch – nasz kontakt z otaczającą rzeczywistością ogranicza się do kolorowych majtek i mokrych nosów.
 - Ale chyba robicie sobie przerwy na papierosa, żeby czasem zobaczyć wszystko od pasa w górę?
- Charakter naszej pracy wymaga skupienia. Tak naprawdę, to mogłoby nie być tego okna, słońca i świata zewnętrznego. – Powiedziała kobieta, wygładzając kartkę. - Wystarczą sterty kawiarnianych serwetek, pakowego papieru czy marginesów wyrwanych z buchalteryjnych książek.
- Rozumiem, że stąd się bierze potrzeba poprawiania wszystkiego, co do was przynoszą?
- Cały świat jest do poprawki, więc zaczynamy od wierszy. – odpowiedziała szefowa punktu repasacji, uruchamiając maszynkę do wyłapywania niewybaczalnych błędów. 


RE: Punkt repasacji wierszy - Miranda Calle - 12-04-2018

Uwaga: będę nudna. Przyzwyczaiłeś mnie do swoich abstrakcyjnych miniaturek w Schulzowskim klimacie i jeśli obniżysz loty, będę marudzić Big Grin
Ale tutaj nie mam się czego przyczepić. Żartowałam Big Grin Coś się zawsze znajdzie...


Cytat:w sam raz do zaglądania pod spódnice przechodniom albo robienia głupich min do ciekawskich kundli
Rewelacyjne to zdanie, ale po co to dopowiedzenie "przechodniom"? Brzmi nienaturalnie, biorąc pod uwagę formę męskoosobową. 

Cytat:kładąc na ladzie papierową kulę wielkość śliwki renklody.
Po co dopowiedzenie "śliwki"? Wiadomo, że renkloda to śliwka.

Cytat:Powiedziała kobieta,[+] wygładzając kartkę
Przecinek.

Cytat:Wystarczą sterty kawiarnianych serwetek, pakowego papieru,[-] czy marginesów wyrwanych z buchalteryjnych książek
Bez przecinka ("czy" pełni tu funkcję łącznika, nie wprowadza zdania podrzędnego).


RE: Punkt repasacji wierszy - Bruno Schwarz - 13-04-2018

Dzięki Mirando!


RE: Punkt repasacji wierszy - Miranda Calle - 16-04-2018

Powracam z 5/5 i nominacją do kwietniowego plebiscytu na najlepszą prozę.
Aha! Wcześniej zapomniałam pogratulować tytułu. Świetna gra słów Smile


RE: Punkt repasacji wierszy - Bruno Schwarz - 16-04-2018

(16-04-2018, 12:01)Miranda Calle napisał(a): Powracam z 5/5 i nominacją do kwietniowego plebiscytu na najlepszą prozę.
Aha! Wcześniej zapomniałam pogratulować tytułu. Świetna gra słów Smile

Dzięki!!!


RE: Punkt repasacji wierszy - Gunnar - 16-04-2018

Trochę absurdu, trochę sentymentu za PRL-em i nieco ogólnego przesłania.
Cały świat jest do du... tzn. do poprawy Big Grin
Po kilku Twoich miniaturkach, można już powiedzieć, że masz swój styl. Całkiem przyjemno-surrealistyczny Wink
Pozdrawiam


RE: Punkt repasacji wierszy - Bruno Schwarz - 16-04-2018

Dziękuję!