Via Appia - Forum
Ankieta: Wersja mobilna VA - Wersja do druku

+- Via Appia - Forum (https://www.via-appia.pl/forum)
+-- Dział: Via Appia (https://www.via-appia.pl/forum/Forum-Via-Appia)
+--- Dział: Via Appia (https://www.via-appia.pl/forum/Forum-Via-Appia--2)
+--- Wątek: Ankieta: Wersja mobilna VA (/Thread-Ankieta-Wersja-mobilna-VA)



Ankieta: Wersja mobilna VA - Danek - 01-04-2013

Witajcie.

Jest to jedna z ankiet badających Wasze preferencje co do treści zamieszczanych w VA oraz formy prezentacji tych treści. Chcemy dowiedzieć się więcej czego od nas oczekujecie, co Wam się podoba, co mniej, a co jest w ogóle niepotrzebne.

Ankieta dotyczy: wersji mobilnej magazynu VA.

Czy czytacie książki pod postacią elektroniczną? Jakich formatów najczęściej używacie?
Chcielibyście móc czytać VA w wersji mobilnej?


RE: Ankieta: Wersja mobilna VA - Danek - 02-04-2013

Oczywiście nie zabraniam się wypowiadać! Smile Wszelkie uwagi mile widziane.


RE: Ankieta: Wersja mobilna VA - Magiczny - 03-04-2013

bardzo chętnie zobaczyłbym porządnie skleconą wersje dla Kindla (mobi) Wink


RE: Ankieta: Wersja mobilna VA - Danek - 03-04-2013

Umieściłem wersję MOBI po konwersji z EPUB.

Robiłem to pierwszy raz więc chciałbym zapytać co oznacza stwierdzenie "porządnie sklecona" Smile
Każde uwagi mi się przydadzą do poprawienia jakości tych ebooków w przyszłości.


RE: Ankieta: Wersja mobilna VA - Magiczny - 03-04-2013

chodzi mi o spis treści, akapity, dobór wielkości czcionki oraz odniesienia jeśli takowe występują Smile możesz mi wysłać na email chętnie to dla Ciebie po testuję.


edit: widzę że dodałeś link już pobieram. Smile
http://imageshack.us/a/img819/6186/dsc00327mk.jpg

strona główna wygląda bardzo dobrze. Jednak strona powinna być podlinkowana (po kliknięciu przenosić na stronę).

http://imageshack.us/a/img199/3800/dsc00328l.JPG

Tak wygląda spis treści z "go to". Jest to plus ale tylko taki malutki ponieważ brak normalnego spisu treści. W "go to" nie widać całości treści w spisie już byłoby to widać. Spis ponadto jest dużo bardziej czytelny.





RE: Ankieta: Wersja mobilna VA - Danek - 03-04-2013

Okej. Dzięki za uwagi.

Co zaś do reszty elementów, które wymieniłeś, jak przedstawia sie sprawa?
Nie mam niestety czytnika więc nie mam jak sprawdzić...


RE: Ankieta: Wersja mobilna VA - RootsRat - 03-04-2013

Jest aplikacja Kindle na Androida z tego co pamiętam (na PC zresztą chyba też), ale nie mam pojęcia jak się ma formatowanie tekstu etc. na Androidzie vs prawdziwy czytnik Kindle...


RE: Ankieta: Wersja mobilna VA - Magiczny - 03-04-2013

W biblioteczce jest dobrze:

http://imageshack.us/a/img195/5116/dsc00326jq.jpg

Sam tekst wygląda bardzo różnie jakby bardziej robiony na "szczęście" niż umiejętność.

http://imageshack.us/a/img706/125/dsc00329le.jpg - tytuł się rozjeżdża. Brak akapitu oraz bardzo bardzo słaby format tekstu.

http://imageshack.us/a/img692/9681/dsc00330rq.jpg - Tutaj tytuł wygląda dużo lepiej jednak znów brak pierwszego akapitu. Tekst formatowany poprawnie.

http://imageshack.us/a/img442/5846/dsc00331zh.jpg - kolejna strona niby wszystko dobrze jednak większe objętościowo odstępy przed akapitami

http://imageshack.us/a/img189/2131/dsc00332mw.jpg - znów brak pierwszego akapitu oraz bardzo ładnie pokazane że tekst nie jest dopasowany do kindla. Urządzenie samo nie przenosi końcówek wyrazów do nowych linii.

http://imageshack.us/a/img694/8346/dsc00333ys.jpg - brak akapitu a nawet pierwszej literki Tongue


Jest średni bo da się czytać ale mogłoby być dużo lepiej.


RE: Ankieta: Wersja mobilna VA - Danek - 03-04-2013

Robiłem konwersję z formatu epub, który na tablecie wyglądał bardzo dobrze.
Epub robiłem, a na mobi później przekonwertowałem, stąd być może takie błędy.
Ogólnie wydaje mi się, że strasznie duże literki są...

Musze w takim razie poszukać jakiegoś programu do tworzenia mobi i następnym razem coś lepszego zrobię Wink

A jak zapatrujecie się na sprawę obrazków w tekście? Czy jest to pożądane czy raczej lepiej mieć sam tekst?


RE: Ankieta: Wersja mobilna VA - Magiczny - 03-04-2013

broń BOŻE nie dawaj jakiś syfnych obrazków do ebooka mobi!


Co do wielkości to można to ustawić. Można zrobić sporo mniejsze jak i sporo większe.


RE: Ankieta: Wersja mobilna VA - RootsRat - 03-04-2013

(03-04-2013, 16:34)Magiczny napisał(a): broń BOŻE nie dawaj jakiś syfnych obrazków do ebooka mobi!

Dalczego? Z czysto hobbystycznej ciekawości pytam Smile


RE: Ankieta: Wersja mobilna VA - Magiczny - 03-04-2013

Kindle ma odświeżanie co kilka (przerzuceń) stron przez co zużywa mniej energii. Nieraz kontur obrazka odbija się na kolejnej stronie co denerwuje (choć nie zawsze) przy czytaniu. Kolejna sprawa - obrazki utrudniają formatowanie całości. Należy je ładnie ustawić by wyświetlały się pośrodku strony (miały własną) niezależnie od wielkości tekstu. Jeśli obrazek ma podpis to musi być on także niezależny od opcji kindla. Dodatkowo kindle jak wiadomo nie wyświetla kolorów a nie każdy obrazek w odcieni czerni i bieli wygląda dobrze.

Jeśli miałby to być naprawdę dobre klimatyczne wstawki to mogą pomóc. Jednak tak jak to jest obecnie (obrazki to jakiś miszmasz w zestawieniu z tekstem) nie widzę dla tego miejsca w wersji finalnej.


Należy także dodać że ja ogólnie jestem przeciwnikiem przeistaczania pism o wysokiej wartości merytorycznej (za takowe uważam magazyny z opowiadaniami a nie przepisami na babkę czy ciuch sezonu) w tanie kolorowe szmatławce z modą-szminkami-i-innymi-nic-nie-wartymi-artykułami.


ps. od siebie dodam że nawet jeśli miałoby wszystko zostać jak jest obecnie to i tak wybiorę wersję mobilną właśnie pozbawioną tych wszystkich kolorów od tej normalniej. :-) Tak więc praca osoby przygotowującej nie poszła na marne.


RE: Ankieta: Wersja mobilna VA - Danek - 04-04-2013

Magiczny, następnym razem lepiej to zrobię, żeby nie było tych problemów z wyświetlaniem na kindlu Robiłem to teraz pierwszy raz dlatego tak to wyszło. Następnym razem pójdzie lepiej Smile