Via Appia - Forum
Las żyje - Wersja do druku

+- Via Appia - Forum (https://www.via-appia.pl/forum)
+-- Dział: LIRYKA (https://www.via-appia.pl/forum/Forum-LIRYKA)
+--- Dział: Poezja (https://www.via-appia.pl/forum/Forum-Poezja)
+---- Dział: Poezja 2012 (https://www.via-appia.pl/forum/Forum-Poezja-2012)
+---- Wątek: Las żyje (/Thread-Las-%C5%BCyje)



Las żyje - Achelon - 24-12-2012

Przez las płaączących
igłami i liśćmi
drzew gołych

idzie, nadziwić
się nijak nie może
jak żyją

Choć tracą,
nie giną,
każdy liść i igła
ginie w ziemi
sponiewierana

Wszystkie razem
O, one są siłą
lecz pojedyncza
niczego nie warta

Razem biernie sterczą
lecz gdy ich zabraknie
z łoskotem pień pada

Bez własnej woli,
bez myśli prywatnej
trwają, by trwać
bez chwili zadumy

Liść spadnie
lecz drzewo zostanie


RE: Las żyje - vysogot - 25-12-2012

wiersz mi się podoba, tylko na początku jest literówka jakaś. jedyne co mnie razi i czego nie cierpię to "psie podsumowania", interpretacja wiersza w wierszu. Czytam wolno, w skupieniu, piszesz bardzo obrazowo, zdawkowo, ale jest to przyjemne dla wewnętrznego oka, a na końcu walisz o co chodzi w wierszu, jakbyś ten cały las spalił! Takie wpychanie własnej filozofii, które nie ma już nic wspólnego z perspektywą na nią samą. Liryczna filozofia to taka zbrodnia "w mini skali". Osobista propozycja - nie rób tego, unikaj. Przeczytaj swój wiersz po napisaniu i zobacz co jest wyjaśnianiem wiersza dla potencjalnie głupiego odbiorcy i usuń to, wykasuj bez żalu. Pozostaw czytelnika w zawieszeniu, daj mu nasycić się jego odbiorem - może dla niego twój obraz znaczy co innego, a ty przedstawiasz mu na końcu własny abstrakt, podwalinę na której stawiałeś wiersz. Każdy ma inne cegiełki, ty dawaj obraz, tchnij przestrzeń, wolność. Serdecznie pozdrawiam!

edycja - teraz przeczytałem tytuł: "Las żyje", także tę ostatnią zwrotkę możesz wywalić tym bardziej. Nie ma się co powtarzać.


RE: Las żyje - Achelon - 25-12-2012

(25-12-2012, 00:12)vysogot napisał(a): edycja - teraz przeczytałem tytuł: "Las żyje", także tę ostatnią zwrotkę możesz wywalić tym bardziej. Nie ma się co powtarzać.

Czy taka zmiana w Twoim mniemaniu wystarcza? Nie chciałbym zostawić odbiorcy tak zupełnie z niczym Smile

edit: Było

[tu ZAPOMNIAŁEM :/ nie mam tego wiersza na tym kompie]
nie tylko w mini skali
ty spadniesz
drzewo zostanie


RE: Las żyje - vysogot - 25-12-2012

spoko Wink jakbyś mógł tylko wrzucić jak to było wcześniej, bo nie dałem quote i już nie pamiętam. pozdrawiam