Via Appia - Forum

Pełna wersja: Nocą śnimy koszmary
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
To opowiadanie, nad którym pracuję już chyba od pół roku. Jest częścią większej całości, na razie istniejącej na kilku skrawkach papieru i głównie w mojej głowie. Opowiadanie jednak może funkcjonować samodzielnie, przynajmniej mi się tak wydaje. Jestem ciekawa opinii na jego temat. I jeszcze jedno, nie byłam pewna, do jakiego działu je dodać, więc wrzucam do fantasy, bo chyba najbardziej tutaj pasuje.

* * *

TRZYSTA DWANAŚCIE LAT PRZED WIELKĄ WOJNĄ
Północne Rubieże, wieś Wieczorne Mgły

– Kiedyś świat wyglądał zupełnie inaczej, chłopcze. Świeciło… słońce, tak. Ogromna, żółta kula czystego światła, każdego poranka wstająca na wschodzie i każdego wieczoru znikająca na zachodzie, daleko za górami. Rankiem promienie prześwitywały między liśćmi drzew, rzucając na ziemię złote plamki. To były piękne dni, dziecko, każdy miał ochotę rano wstawać. A teraz? Teraz… to wszystko i tak na nic.
Chłopiec wyciągnął rękę i poklepał starca po ramieniu.
– A Mary? Przecież są od zawsze.
Spomiędzy wąskich, spierzchniętych warg wydobył się zachrypnięty rechot. W kąciku warg pojawiła się strużka śliny, którą chłopiec otarł chustką.
– Nie, dziecko. Nie od zawsze. Kiedyś... nikt się nie bał iść spać.
– To skąd się wzięły?
Staruszek spróbował wzruszyć ramionami.
– Bo ja wiem, chłopcze? Twoja matka powinna coś wiedzieć na ten temat. A teraz zmykaj, brzdącu. Dziadek chce spać.
Chłopiec nie ruszył się z miejsca, obserwując, jak dziadek obraca się do niego plecami, postękując cicho. Dziadek zapomniał, zawsze zapominał, że jego córka, czyli matka chłopca, umarła dawno temu. Tej samej nocy, kiedy Mary skradły jej sny.

DZIESIĘĆ LAT WCZEŚNIEJ