Via Appia - Forum

Pełna wersja: konkurs krasomówczy
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Mam ogromny problem. Zaczęłam pracę w szkole podstawowej. Od września jestem nauczycielem języka polskiego. Dostałam czwarte klasy i chciałabym wystawić jednego z uczniów w konkursie krasomówczym. Dotyczyć ma on tematyki regionalnej. Trudność polega na dobraniu odpowiedniego tekstu. Wypowiedź uczestnika ma dotyczyć zabytku, osoby lub krajobrazu i trwać 5 min. Kłopot tkwi w znalezieniu ciekawego tekstu który da uczniowi możliwość "wykazania się". Jeśli komuś nasunie się jakiś proszę o kontakt.
Dodam jeszcze, że jestem na tym forum nowa , a ponieważ użytkownicy dzielą się tu swoją twórczością być może ktoś z Was mógłby udostępnić mi coś własnego.
Chętnie pomogę, ale musisz pierw napisać jaki to region i czy tekst musi być napisany przez jakiś magistrów, doktorów...
Nie, tekst może być napisany przez kogokolwiek (sama mogłabym to zrobić z tym, że do pisania nie mam weny). Autorem tekstu nie musi więc być ani doktor, ani magister ani żaden znany pisarz. Myślę, że tu chodzi o kawałek prozy bądź poezję nawiązującą do województwa warmińsko-mazurskiego. Jakiś zabytek, krajobraz czy osoba dobrze, jak byłyby opisane w sposób "plastyczny". Ocenie będą poddane: sugestywność wypowiedzi, dobór tematu, jasność formułowania myśli, płynność i poprawność wyrażania się, poprawność języka i jego barwność, odpowiednie wykorzystanie limitu czasu. Mój dziesięciolatek ma 5 minut na przedstawienie tego, co dla niego przygotuję.
Yyyy...za moich czasów konkursy krasomówcze polegały na tym, że dziecko samo się przygotowuje i, co najważniejsze, nie uczy się na pamięć tekstu - od tego były konkursy recytatorskie ;/