Via Appia - Forum

Pełna wersja: Uciekanie od odpowiedzialności przed piractwem
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Zanim pokażę Wam właściwy link do strony, chciałbym poprosić Was o coś. Otóż nie znam się na prawie autorskim oraz ogólnie na prawie, a interesuje mnie pewna kwestia związana z udostępnianiem plików w internecie.

Zobaczcie sobie link: CHOMIKUJ!.

Szczególnie interesuje mnie cytat autorki:

Cytat:Uwaga:Chomik jest moją prywatną własnością ... wszystkie próby pobrania plików z mego chomika lub ogladanie ich będzie traktowane jako naruszenie dóbr osobistych , wszelkie straty poniesione przez właściciela chomika geodezja ponosi osoba kopiująca , oglądająca lub ingerująca w zawarość folderów. Zawartość folderów może oglądać tylko rodzina chomika geodezja !!!hasła przy folderach są podane tylko w celach informacyjnych dla właściciela chomika geodezja korzystanie z nich będzie traktowane jako naruszenie dóbr osobistych I HAKERSTWO!!!.

oraz

Cytat:Uwaga: Wszystkie pliki w tym chomiku zostały zamieszczone informacyjnie. Od momentu ściągnięcia na dysk pliki należy usunąć w ciągu 24h. Wykorzystywanie ich w celach komercyjnych jest niezgodne z prawem.

xxx

Autor chomika nie ponosi żadnej odpowiedzialności za niezgodne z prawem wykorzystywanie zasobów znajdujących się w tym chomiku..

Jak to się ma od strony prawnej? Czy rzeczywiście istnieje w Polsce takie prawo, które pozwala każdej osobie ściągnąć pełną wersję gry/filmu/programu, korzystać z niej i usunąć ją przed upływem 24 godzin?

Czy autor chomika (ale też i innych serwisów) może udostępniać programy w pełnych wersjach i nie być pociągany do odpowiedzialności za to zasłaniając się klauzulą o treści jak powyżej?

Bardzo jestem ciekaw też Waszych opinii.