Via Appia - Forum

Pełna wersja: KAT-yń
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
KAT-yń

Jakaż piękna katastrofa
Świeżej krwi w tekście bez liku
W kapciach z kubkiem ciepłej kawy
Na wygodnym foteliku

Tupolew sprawuje się dobrze, choć czasami coś strzyka z tyłu kabiny, ale to pewnie nic ważnego - nie znam się na lotnictwie. Wszyscy uspokojeni, odpłynęli w jakiś nieznany mi świat. Może do miejsc z dzieciństwa albo wiosny 1940 roku, wszak obchodzona jest rocznica tejże tragedii. Otwieram gazetę i już na pierwszej stronie widzę wzmiankę o ludobójstwie. Dziadek tam zginął, gdy miałem dwa latka. Na zdjęciach wyglądał na raczej opanowanego człowieka. Poddał się na froncie wraz z pięcioma innymi z grupy patrolowej. Wiem to, bo pisał dziennik. Leży gdzieś na strychu. Opisywał tam gehennę kolegi z wojska, który zwariował. Zabrał ich pociąg z Lwowa jadący ponad dziesięć godzin prosto w kierunku ZSRR. Kazano im kolejno wysiadać i jednych pozbywano się w specjalnych izolatkach, innych wywozili ciężarówką do lasu i zakopywali. Cóż za potworność, a my zmierzamy właśnie w tamte strony. Mój wzrok smaga młodych, oni nie zdają sobie sprawy z tego, że wielu ludzi się dla nich poświęca i gdyby nie ich śmierć, niemożliwe byłoby nasze życie. To nie poczucie winy, bardziej szacunek. Szacunek do... nicości. "Toteż nie po to osoby te ginęły, abyśmy teraz mieli zmarnować czas i nie docenić tego poświęcenia" - czytam w ostatnim zdaniu.
Ma minuta ciszy już minęła, mam dość tych smutnych katastrof. Zaglądam na ostatnią kartkę, jakiś wiersz. Nigdy nie lubiłem poezji, dla mnie to bełkot buńczucznych bobasów. Rafał Wojaczek, nie słyszałem, zapewne jakiś nowy. "Ptak, o którym trochę wiem", oho - szykuje się ubieranie świata w kolorowe piórka.

"Patrzy na mnie moja twarz odbita w chmurze"...

Coś wstrząsa wehikułem. Słyszę dziwne szeptanie między ludźmi. Niemożliwe, że to już. Tak szybko przylecieliśmy?