Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Stańczyk
#1
Jako wierny swej roli,
szary mim,
tkwię w niedoli,
nie wyrażam ni uciech, ni łez.
Chwilo prowadź w krainy,
rajskie bramy, doliny,
proszę ojcze nie kieruj ku złu.
Serce boli od miny,
gdy skinieniem ślesz znaki,
niby sługa przybędę Ci znów.
Zakrywając wam oczy
nocy płaszcz mnie spowiada
często sztuczny, samotny i zły.
I choć jestem błazeński,
widzę błaznów ulice,
co mijają się ze mną co dzień.
Zadzwoń pańskim dzwoneczkiem
w sercu coś Ci podpowie,
że to właśnie na Ciebie już czas.
Zabijmy nasze pragnienia.
Oddajmy je innym ludziom.
My niewolnicy czarni od sadzy,
pracy nad naszą duszą.
Odpowiedz
#2
Cytat:niemy mim,
nie znam się, ale czy mim nie jest, że tak to ujmę, niemy z natury?
Cytat:nie wyrażam ni uczuć, ni łez.
to jest bez sensu, łzy są wyrazem emocji, więc jak można je wyrażać?

Jeśli dobrze odczytuję znaczenie, to może być nieźle, ale solidnie nad tym popracuj.
Hm, ale i tak jest nieco lepiej, niż ostatnio, jak czytałam twoje teksty, więc minimalny plusik za poprawę.
Odpowiedz
#3
Poprawa jest. Co do mim.. Tak księżniczko masz rację, mim to mim, wiadomo, że niemy.
I jest pewna niekonsekwencja w interpunkcji. I Ci, Ciebie nie musi być dużo to nie list. Ja bym to podzieliła na dwie strofy, ale zrobisz, co zechcesz.
Odpowiedz
#4
proponuję zerwać z klasycznym (polskim) "napompowanym" językiem i zacząć pisać od siebie własnymi "myślami" i słowami. Nie powielaj szkolnych poetów, pisz od SIEBIE, własnymi słowami.



Pozdrawiam.
G.A.S - Groteska, Absurd, Surrealizm.
Odpowiedz
#5
Insomnia, Księżniczko- co nieco poprawiłem według radSmile dzięki
Zabijmy nasze pragnienia.
Oddajmy je innym ludziom.
My niewolnicy czarni od sadzy,
pracy nad naszą duszą.
Odpowiedz
#6
No i tu właśnie pojawia się problem młodych, współczesnych poetów.