OGÓLNOPOLSKI KONKURS LITERACKI - LITTERA SCRIPTA - II EDYCJA [ZAKOŃCZONY]
#1
Drodzy Autorzy,

Redakcja magazynu literacko-kulturalego Via Appia ma przyjemność ogłosić otwarcie

II edycji Ogólnopolskiego Konkursu Literackiego
Littera Scripta


Motywem przewodnim II edycji będzie marynistyka oraz słowa Pompejusza - Navigare necesse est. Tym razem bowiem Littera Scripta to zaproszenie do podróży wyobraźnią poza horyzont, przemierzanie mórz i oceanów w poszukiwaniu nieznanych lądów albo znajomych brzegów rodzinnej Itaki.

Tematyka marynistyczna to niewyczerpany skarbiec motywów: przygoda, walka, miłość, tajemnice, groza. Smukłe klipry, Jolly Roger, Latający Holender... Oceany opowieści i metafor. Podróż samotna lub całą flotyllą, na Bornholm kajakiem lub batyskafem na dno Rowu Mariańskiego, historyczna bitwa morska lub wyprawa na Atlantydę.

Temat konkursu to:

ZA HORYZONTEM

Wyznacza on jedynie kurs, nie ogranicza natomiast wyobraźni i swobody wyboru kategorii czy konwencji – realizm, fantastyka, opowiadanie przygodowe, kryminał, romans czy jakikolwiek inny typ prozy.

Jesteśmy dumni z grona naszych Jurorów, które składa się ze znanych w całym kraju profesjonalistów. Zasiądą w nim: pisarz, któremu żeglarstwo jest bliskie sercu - Stefan Darda, kapitan m.in. Zawiszy Czarnego oraz Pogorii - Janusz Zbierajewski oraz człowiek-legenda, żeglarz i szantymen - Witold Zamojski.

Na zwycięzców, oprócz nagród rzeczowych, czeka również publikacja w magazynie Via Appia. Szczegóły odnośnie zasad oraz mapy, locja i tablice pływów dla wyruszających w literacki rejs znajdują się w odpowiednich działach strony konkursowej, która zostanie otwarta w najbliższych dniach.


Na koniec nie pozostaje nam nic innego, jak serdecznie zaprosić do udziału w zmaganiach konkursowych i życzyć wszystkim połamania pióra i… stopy wody pod kilem!

You'll never shine
Until you find your moon
To bring your wolf to a howl.
--- Saul Williams
#2
Cieszę się, że to już.
Piszcie!


______________________________________

Mój pierwszy prawdziwy horyzont (z notatek osobistych) :

Po postawieniu żagle wypełniły się łakomie wiatrem, jacht przechylił się na burtę i fala zasyczała pod dziobem. Kapitan zaczerpnął pełną piersią oddech, spazmatycznie jak w spełnieniu seksualnym. Krople urwane z fal przez wiatr, opadłszy mu na twarz, wyglądały jak łzy.
W pofalowanej dali ciemniał horyzont.
– Horyzont?! Tam marzenia, prawda? – pytała wychylona za burtę dziewczynka w zbyt dużym gumowym sztormiaku. – To nic, że tylko drugi brzeg, nieważne. Ale ty wiesz… Że to tam płyniesz!
Kapitan uśmiechnął się, ale warknął groźnie:
–Lifelina!*


* lina bezpieczeństwa, zabezpieczająca żeglarza przed wypadnięciem za burtę
Granice mego języka bedeuten die Grenzen meiner Welt. [L. Wittgenstein w połowie rozumiany]

Informuję, że w punktacji stosowanej do oceny zamieszczanych utworów przyjęłam zasadę logarytmiczną - analogiczną do skali Richtera. Powstała więc skala "pozytywnych wstrząsów czytelniczych".
#3
Łohoho... Zaciekawiło mnie to Smile
Ani czas, ani mądrość nie zmieniają człowieka – bo odmienić istotę ludzką zdolna jest wyłącznie miłość. ~Paulo Coelho



Jeżeli potrzebujesz kogoś, kto przeczyta Twój tekst i podzieli się spostrzeżeniami - pisz na PW. Na pewno odpiszę.
#4
Mam nadzieję, że szczur lądowy również może spróbować.Tongue
#5
Bardzo miły ten temat Smile myślę, że warto się spiąć Tongue
#6
Lepszego tematu chyba nie mogło być Big Grin Idealnie w czas, gdy akurat coś takiego chciałem napisać... Miło.
Moje opowiadania:

To tylko interes(fantasy)
Nieznany(science fiction)
Głos ludu(fantasy)

"Lepiej, by się nas bano niż kochano, jeśli nie da się osiągnąć obu tych rzeczy naraz."

#7
Dziękujemy za zainteresowanie!

Z radością informujemy, że dziś do naszych sponsorów dołączyło wydawnictwo OFICYNKA ( http://www.oficynka.pl ).

Nasza pula nagród się powiększa, tak że ostrzcie pióra, układajcie kospekty i czekajcie otwarcia naszej strony konkursowej - już na dniach.
You'll never shine
Until you find your moon
To bring your wolf to a howl.
--- Saul Williams
#8
Ale co jak, do kiedy? lenk z odnośnikiem do Literascripta przenosi tylko do eleganckiego panelu "LITERA SCRIPTA OD 1 KWIETNIA". DO kiedy należy składac prace, jaki limit znaków, coś o nagrodach?
Jgbart, proud to be a member of Forum Literackie Inkaustus since Nov 2009.
http://www.youtube.com/watch?v=4LY-n9nx5...re=related

Necronomicon " Possesed Again" \m/
Necrophobic "Hrimthursum" \m/

EVERYONE AGAINST EVERYONE - CHAOS!
#9
Strona konkursowa niestety wystartuje z małym opóźnieniem, z niezależnych od nas przyczyn (złośliwość rzeczy martwych...).

Wszelkie informacje będą dostępne tamże. Już wkrótce.

You'll never shine
Until you find your moon
To bring your wolf to a howl.
--- Saul Williams
#10
Drodzy Użytkownicy i Autorzy

Z przyczyn od nas niezależnych jesteśmy zmuszeni do przesunięcia II edycji Littery Scripty późniejszy termin, którego niestety na chwilę obecną nie jesteśmy w stanie dokładnie określić.

Nie odkładajcie piór, konkurs bowiem się odbędzie, tylko w nieco późniejszym czasie. Nie zmieni się temat ani marynistyczna otoczka, jedynie termin.

Zdajemy sobie sprawę, że konkurs cieszył się sporym zainteresowaniem, aczkolwiek organizacja Littery Scripty w spodziewanym terminie jest niemożliwa - ponownie - z przyczyn od nas niezależnych.

Będziemy Was informować, jak tylko konkurs ruszy z powrotem!

You'll never shine
Until you find your moon
To bring your wolf to a howl.
--- Saul Williams
#11
Z przyjemnością informujemy, że strona konkrusowa ruszyła i możemy oficjalnie ogłosić rozpoczęcie konkursu!

Szczegóły w pierwszym poście.
You'll never shine
Until you find your moon
To bring your wolf to a howl.
--- Saul Williams
#12
Miło nam zakomunikować, że Wydawnictwo Oficynka zostało oficjalnym sponsorem II edycji konkursu literackiego LITTERA SCRIPTA!

Pierwsze nagrody można zobaczyć już w zakładce NAGRODY, lecz to jeszcze nie koniec! Trzymajcie rękę na pulsie, gdyż pula nagród z pewnościa będzie się zwiększać!

Organizatorzy
#13
Dzisiejszego dnia oficjalnym sponsorem konkursu literackiego LITTERA SCRIPTA została

Oficyna Wydawnicza RW2010!


W związku z tymi informacjami, mamy dla Was kolejną aktualizację nagród, z ktorymi możecie zapoznać się w zakładce NAGRODY.

Mamy nadzieję, że niedługo znów będziemy mogli poinformować o kolejnych nagrodach dodanych do puli Smile

Życzymy powodzenia podczas pisania!

Organizatorzy
#14
Specjalna nagroda Jurora

Z przyjemnością informujemy, że jeden z naszych Jurorów, pisarz Stefan Darda, zapowiedział przyznanie specjalnego, osobistego wyróżnienia dla jednego z tekstów.

Nie zdradzimy jednak, co jest nagrodą za to wyróżnienie. Zgodnie z wolą naszgo Jurora - będzie to niespodzianka!
You'll never shine
Until you find your moon
To bring your wolf to a howl.
--- Saul Williams
#15
Dobrych wieści ciag dalszy. Do grona sponsorów dołączył serwis

BOOKOTEKA

www.bookoteka.pl

W związku z tym do puli nagród zostały włączone kolejne pozycje, z którymi można się zaznajomić w zakładce NAGRODY. Oczywiście to jednak nie koniec i pula z pewnościa jeszcze się zwiększy! Trzymajcie rękę na pulsie Smile

Życzymy połamania piór i stopy wody pod kilem!

Organizatorzy


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości