Nowości
#1
W tym wątku będziemy umieszczać najświeższe wiadomości ze znanego nam dobrze świata gier komputerowych.




Znamy już dokładną datę premiery Need for Speed Shift 2!

Kolejna odsłona serii Need for Speed pakaże się na półkach już 10 marca. Firma Electronic Arts, która jest odpowiedzialna za kontynuowanie serii, wprowadzi dodatkowe modyfikacje i ulepszenia do swojego największego atutu z pierwszej części - kamery z widoku kierowcy.
Pozycja będzie nosić podtytuł Unleashed. Z niecierpliwością czekamy na 10 marca! Czy kolejna część serii Need for Speed przyciągnie miłośników gier wyścigowych? Poczekamy - zobaczymy.

Dosyć zabawny incydent z Nintendo 3DS

Jak wszyscy wiemy, Nintendo 3DS nie miało jeszcze swojej oficjalnej premiery. Jednak pewien zniecierpliwiony gracz postanowił wziąć sprawy we własne ręce. Pracownik chińskiej fabryki, produkującej tę właśnie konsolę, ukradł sprżęt prosto z taśmy produkcyjnej! Zrobił kilka zdjęć i umieścił krótki filmik w serwisie YouTube. Nie ma wątpliwości, co do autentyczności tych materiałów.
Warte uwagi jest to, iż przenośna konsola Nintendo 3DS będzie miała możliwość wyświetlania obrazu 3D bez konieczności nałożenia dwukolorowych okularów.
Nam, szarym graczom, pozostało czekać na oficjalną premierę, która będzie miała miejsce prawdopodobnie pod koniec marca 2011 roku.
#2
Zło powraca

Kto pamięta "Dungeon Keeper'a", wie doskonale "jak dobrze być złym". Budowanie lochów i dogodności, aby nasze podwładne monstra ochoczo haratały, torturowały i grabiły obrzydliwie dobrych oraz cnotliwych bohaterów. Koniec kampanii 2giej części tej kultowej gry obiecywał wspaniałą animacją, że trzecia część przyniesie epickie starcia, również na powierzchni. Niestety nie było nam dane się o tym przekonać.

Od tamtego czasu powstało kilka produkcji, które starały się naśladować czarno-humorystyczny klimat pierwowzoru (np. powstały na konsolach i przeniesiony na PC - Overlord). Niestety EA (posiadający prawa do marki "Dungeon Keeper"), jak to EA postawiła na produkcję szmiry i oddała tytuł w ręce swojego azjatyckiego studia. Ci na nieszczęście fanów oczywiście zepsuli klimat, przecukrzyli i zniszczyli legendę, produkując sztampowe MMO, próbujące udawać starego Strażnika.

Na szczęście, ktoś wyniuchał sytuację i niszę o którą warto zawalczyć. Proszę Państwa... już niedługo, na nasze komputery zawita DUNGEONS.



#3
Dla wszystkich fanów gier ze stajni Bethesdy (twórcy m.in. Oblivion czy Fallout 3) może się to okazać wspaniałą wiadomością. Już niedługo na półkach sklepowych (przeznaczonych dla PS3, XBOX 360 i PC) wyląduje ciekawie zapowiadający się Action-RPG, w którym ilość 'action' najpewniej będzie mocno większa niż 'RPG'. Ważnym elementem gry będzie cooperacja pomiędzy dwójką bohaterów - silnego wojownika i pięknej, tajemniczej elfki. Ale żeby za dużo nie insynuować proponuję zapoznać się z poniższym zwiastunem, który... nie wiem jak Was, ale mnie nastawił całkiem pozytywnie (włączcie głośniki!) Smile






Premiera? Wiosna 2011. Kto ma PC, a nie ma konsol, niech wymienia podzespoły w komputerze Wink
#4
The Elder Scrolls: Skyrim - informacje o technologii


[Obrazek: bethesda-logo.gif]

Dobrze znana wszystkim graczom firma Bethesda, która na swoim koncie zaliczyła produkcję Fallout'a czy też ........, pokazała pierwszy obrazek ze swojej najnowszej produkcji, a mianowicie The Elder Scrolls: Skyrim. Świat, w którym graczowi przyjdzie się zatopić na wiele godzin, nie będzie posiadał niedociągnięć, które są dosyć popularne w grach spod znaku Bethesdy.

Silnik Creation

Warte uwagi jest to, że pracownicy Bethesdy, chcąc stworzyć widowiskowe otoczenie (lasy, wodospady, cieśniny), musieli wynaleźć nową technologię, która pociągnęłaby spore oczekiwania producentów. Tak oto, został stworzony silnik Creation, którego podstawowym zadaniem jest zwiększenie liczby detali w większej odległości. Kolejną, miło zaskakującą rzeczą jest to, że dynamiczne oświetlenie będzie obowiązywało dla wszystkich obiektów, ponieważ lepsze rezultaty zyskano na odpowiedniej grze światła oraz cienia. Przez to świat, który otrzymujemy w najnowszej produkcji Bethesdy będzie bardziej przekonywujący.

Sztuczna inteligencja

System znany z Obliviona, odpowiadający za ożywianie bohaterów niezależnych (działo się to przez skrypty Radian), w następnej produkcji tejże firmy ulegnie poważnym zmianom na dobre. Bohaterowie niezależni otrzymają indywidualne osobowości, przez co człowiek mieszkający w leśnej wiosce - będzie rąbał drzewo. Człowiek mieszkający w pobliżu farmy - będzie uprawiał ziemię. Wszystko wskazuje na to, że gdzie nie pójdziemy naszym bohaterem, będziemy czuli, że świat gry nie jest sztuczny, a wręcz żyje własnym życiem, na co nasz bohater nie ma większego wpływu. Na uwagę zasługuję również to, że jeśli bezczelnie ograbimy jednego z napotkanych ludzi, nasze zachowanie podane zostanie analizie, przez co ograbiona postać nie będzie już dla nas taka miła.

Fizyka

Największym problemem Bethesdy według niektórych graczy jest fizyka. Niekiedy, w starszych produkcjach tej firmy, fizyka okazała się być fizyką tylko z nazwy, a tak naprawę niczym nie przypominała tej z prawdziwego świata. Producenci obiecali się poprawić. W The Elder Scrolls: Skyrim zobaczymy płynne przejścia, szczegółowo opracowane animacje pozwolą cieszyć się trybem walki, który wystąpi zarówno w trypie FPP, jak i TPP. Trzeba dodać, że w starszych produkcjach widok trzecioosobowy był tylko dodatkiem, a tak naprawdę, marnym dodatkiem. Aspektem godnym uwagi jest to, że podczas dialogu kamera nie zmieni się. Dalej barman będzie czyścił naczynia, rębacz rąbał drewno - a to wszystko podczas rozmowy z naszym bohaterem.

Podsumowanie

Wszystko mówi nam, że najnowsza produkcja Bethesdy będzie świetną grą. Datę premiery producenci przewidują na bieżący rok. Niestety, jak na razie, w Polsce brak planów wydania. Poczekamy - zobaczymy.


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości