Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kopertowe wybory
#1
Podobno jakieś wybory nam szykują w okresie śmiertelnej pandemii koronawirusa...

Odwołano prezesa Poczty Polskiej. Nowym został... wiceminister w Ministerstwie Obrony Narodowej.
 
Jakie rządy, takie czasy...
Żołnierze, przed wyborami
(choć są teraz w Polsce "wczasy")
listonoszy z kopertami
(niech rozrywkę mają masy)
dowieźć mają nam czołgami.
Odpowiedz
#2
Już nie będzie tego. Gowin nie poparł tego pomysłu i podał się do dymisji.

Inna sprawa, czy będą wybory 10 maja. Uważam, że politycy zbyt wcześnie dużo o to się spierają. Na razie nie jest jasne, czy sytuacja epidemiczna będzie pozostawać groźna na początku maja. Jeżeli nie będzie, to można będzie normalnie przeprowadzić wybory i nie zawracać głowy.
Odpowiedz
#3
Nie można "normalnie przeprowadzić wyborów". Organizacyjnie, czasowo i technicznie. Znam te sprawy od środka, sam w nich wiele lat uczestniczyłem.
PS. Chyba że zostaną przeprowadzone "wybory" (cudzysłów jak najbardziej na miejscu). Ale wtedy nie mówmy już o demokratycznym państwie prawnym.
Odpowiedz
#4
Tymczasem informacja się zmieniła: już Kaczyńskiemu udało się zebrać większość, by w Sejmie przegłosować pewną ustawę o kopertowych wyborach, które mogą być też odroczone o tydzień. Zobaczymy, co wyjdzie z tego dalej. Taka totalnie kopertowa odmiana rzeczywiście jest podobna do "wyborów" w cudzysłowie.

A jeżeli jednak nie kopertowo, a normalnie:

Cytat:Nie można "normalnie przeprowadzić wyborów". Organizacyjnie, czasowo i technicznie. Znam te sprawy od środka, sam w nich wiele lat uczestniczyłem.

Załóżmy, że na Wielkanoc epidemia już ustanie. Uważasz, że nawet w takich okolicznościach będą jakieś poważne trudności z przeprowadzeniem wyborów aż 10 maja?
Odpowiedz
#5
Tak, Dima, nie będzie czasu. Ustalenie członków komisji wyborczych to ok.2 miesiące wcześniej (każda z partii/komitetów wyborczych ma prawo do wstawienia swojego reprezentanta do każdej komisji wyborczej w kraju. Musi ich wytypować, podać do organizatora wyborów w danym okręgu - to przeważnie władza wykonawcza w gminie.mieście).
Minimum miesiąc wcześniej zaczynają się szkolenia dla członków komisji.
Odpowiedz
#6
To trzeba było już wytypować i zaczynać szkolić (na odległość). Przecież podpisy zdążyli zebrać. Obawiałem się, że stan epidemii bardzo przeszkadza zbierać podpisy; jak widać, nie bardzo. Póki nie ogłoszono stanu klęski żywiołowej, trzeba normalnie przygotowywać się do wyborów.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości