Kino warte uwagi
#1
Video 
Hej! W tym wątku proponuje wpisywać ciekawe i godne uwagi filmy, które widzieliście. Jeśli możecie, to starajcie się unikać hollywoodzkich superprodukcji, o których i tak jest wszędzie głośno... Promujmy ambitne kino Smile

Na początek mam dla Wam 2 propozycje:

1. "Lucky People Center International" - to dokument-teledysk zrealizowany przez dwóch Szwedow: E. Pausera i J. Söderberga. Dość stary obraz (1998), który zaczyna się od ujęcia Ziemi widzianej z kosmosu, by zaraz potem zabrać widzów w podróż przez różne kultury i związane z nimi filozofie. Poznajemy antropologa, który odkrył jak porozumiewać się z gibbonami i afrykańską kapłankę voodoo. Meksykański szaman poucza nas by szanować wszystkie religie, a mędrzec Baba Ghii radzi każdemu szukać swojej drogi w życiu.

Maoryscy wojownicy śpiewają pieśń protestu przeciwko międzynarodowemu systemowi bankowemu, a rastafariański filozof ujawnia własną wersję historii USA. Japoński urzędnik pracuje na czarno jako artysta, a eks-gwiada porno Annie Sprinkle udziela wszystkim seksualnych porad.

Motywem przewodnim filmu są powtarzające się jak mantra słowa:
szukajcie, szukajcie, pytajcie…

Źródło: http://www.alterkino.org

Widziałem ten film kilkanaście razy w przeciągu ostatnich 10 lat i za każdym razem odkrywam w nim coś nowego. Jeśli lubicie muzykę, trochę pomyślunku i nietypowe spojrzenie na otaczającą nas rzeczywistość - to jest must-see!

Do pobrania legalnie: http://alterkino.org/lucky-people-center-international


2. "Sharkwater" -

Wyjątkowy film, który pokazuje ciężkie życie rekinów. W skutek notorycznych polowań, ich populacja spadła o 90%. Bohaterowie filmu walczą z kłusownikami i piratami, aby chronić ginące rekiny. Pokazują przy tym ich naturalne środowisko i ekosystem, często narażając własne życie.
Naprawdę niepowtarzalne zdjęcia.

Film zdobył 22 międzynarodowe nagrody!

Zrodlo: http://www.hdfilm.pl

Doskonały dokument i rewelacyjne zdjęcia, miód na oczy! Koniecznie zdobądźcie go w wersji HD, tudzież na BlueRayu.
You'll never shine
Until you find your moon
To bring your wolf to a howl.
--- Saul Williams
Odpowiedz
#2
Świetny film!!! "Lucky People Center International" Rewelacyjnie genialny i inspirującySmile Dziękujemy Ci, ja i moja przyszła żonaSmile

Wysoko postawiłeś poprzeczkęSmile Chwilowo nie mam filmu który by dorównał. Najlepsze co ostatnio oglądałem ostatnio to "Moon" rewelacyjny film o samotności. PolecamSmile
jestem nikim i niczym
Odpowiedz
#3
"Moon" zguglowalem i wygląda to bardzo ciekawie, na pewno postaram się go zdobyć. Skrobnę parę slow, jak już obejrzę.

P.S. Ciesze się ze Lucky People sie podobalo, to fantastyczny film!
You'll never shine
Until you find your moon
To bring your wolf to a howl.
--- Saul Williams
Odpowiedz
#4
Dziś oglądałem "The Bridges of Madison County " Klasyka, polecam;] Clint jednak rządzi, chociaż zmieniłbym z 4 sceny (a jak! taki arogancki jestem) lecz film perełkaSmile
jestem nikim i niczym
Odpowiedz
#5
Nie macie pojęcia jak się ucieszyłem, że pierwszym tytułem jaki tu padł było "Lucky people..", które i dla mnie było niezwykle interesującym przeżyciem. Aż nabrałem od razu ochoty na ten drugi tytuł o rekinach, którego nie kojarzę.

Polecam też filmik pt. "Nadprodukcja. Terror konsumpcji", tych samych twórców, co "Lucky people..." - może nie jest tak ciekawe i odkrywcze, zaś niektóre fragmenty mogą polskiego odbiorce razić, ale jednak warto obejrzeć i przemyśleć.
"Jeśli moja poezja ma jakiś cel, to jest nim ocalenie ludzi od postrzegania i czucia w ograniczony sposób."

— Jim Morrison
Odpowiedz
#6
"Vincent"- krótkometrażówka Tima Burtona. Genialne dzieło i genialna narracja Vincenta Price'a. Polecam.
Odpowiedz
#7
Polecam 'Zeitgeist' - film jest stronniczy, to fakt, ale porusza kwestie religijne, polityczne, opowiada nawet o tragedii World Trade Center. Nie pamiętam dokładnie, w której części, jednak oglądając go można dowiedzieć się prawdy (?) o szczepionkach oraz o paście do zębów z fluorem - może komuś przypadnie do gustu.
Dodam, że to film dokumentalny.
Jestem użytkownikiem Forum Literackiego. Interpretuję, jak czuję. Proszę o rzeczową i konstruktywną krytykę.
Odpowiedz
#8
Zeitgeist to dwa dwugodzinne filmy o tematyce "teorii" spiskowych. Pierwsza część opowiada o historii Illuminati i innych tajnych grup na kształtowanie świata poprzez religie, zabójstwa, planowanie masowych ludobójstw oraz zniewolenie poprzez międzynarodowe korporacje. Druga część przedstawia z lekka utopijną, ale możliwą do zrealizowania wizję świata, która jednak do zrealizowania wymagałaby całkowitego odejścia od obecnego - wtłaczanego nam przez mass media, systemu społeczno-cywilizacyjnego.

Przez zwolenników teorii spiskowych jest uznawany za "wilka w owczej skórze", tzn. sfinansowany z pieniędzy samych Illuminati, dlaczego? 1. Ośmieszanie tematu (najpotężniejsza broń w walce z "teoriami" spiskowymi), 2. Na fali popularności tych o podobnych filmów dać trochę prawdy (którą część połknie jak SF) i dodać wielu kłamstw (wskazywany jest m.in. wątek religii).

Jako dogrywkę do Zeitgeista polecam również: Money as debt, The money Masters, Gwałtowne Przebudzenie, Wezwanie do przebudzenia - wszystkie dostępne na YT, z polskimi napisami w częściach po 10min (limit dla darmowych plików).


Wracając do kategorii filmów polecam:
- Ink, niskobudżetowy film, który zaistniał tylko dzięki znienawidzonemu piractwu (http://webhosting.pl/Ink.piractwo.umozli...roducentow). Niezwykle smutna historia opowiadająca o trudnej drodze w krainie snów, gdzie Gawędziarze i Zmory prowadzą bój o życie oraz marzenia każdej istoty ludzkiej. Realnie miałem napisać to inaczej, ale zdradziłbym fabułę i jej zwieńczenie. Historia niezwykle sugestywna, pięknie dobrana muzyka i świetne zrealizowany ponury świat zakrawający o urban fantasy. Na końcu historii poczułem łzy w oczach, które dodatkowo potęgowała muzyka (ścieżkę dźwiękową nieomieszkałem zakupić Tongue). Dwie znane mi osoby, po prostu się rozpłakały. Z drugiej strony znam człeka, który go krytykował dosyć ostro za wiele szczegółów (ale czego spodziewać się po filmie, którego budżet nie przekracza 10000$?). Obok obrazu wywołującego tak skrajne emocje nie można przejść obojętnie.
- Źródło (The Fountain) - Piękny obraz na podstawie powieści o tym samym tytule, tyczącym się wiecznej ludzkiej pogoni za nieśmiertelnością, nieskończoną miłością rozdzieraną między kolejne życia, o źródle samego życia. Obraz może być nieco ciężki, ale bardzo polecam.
- Zaklęci w czasie - nieco może prosta, lekko zahaczająca o motyw kultowego już Efektu Motyla, ale dobra do oglądnięcia z drugą połówką historia męża, który w niewyjaśniony sobie sposób może przenosić się w czasie... ale tylko do miejsc i czasów kiedy żyje Jego ukochana. Zakończenie w co wrażliwszych osobach może spowodować napady łez.
- The Road - film na podstawie powieści o tym samym tytule, przedstawiający postapokaliptyczną wizję świata pełnego szarości, beznadziei, smutku, kanibalizmu i ludzkiego zezwierzęcenia. W ten świat wrzuceni są ojciec i syn, którzy muszą nie tylko walczyć o przetrwanie, ale również dokonywać moralnych wyborów, które w oczach dziecka przecież dzielą się wyłącznie na białe i czarne... Rolę Ojca odgrywa większości dobrze znany Aragorn Big Grin
- Repo-Man - Nowiutki SF, ukazujący przyszłość w której korporacje żerują na ludzkim nieszczęściu. Gdzie całe narody spłacają długi zaciągnięte przez wąskie grupki wybrańców, a najlepszą robotę mają... windykatorzy... Zaskakujący koniec Wink

To chyba na tyle ode mnie Wink

PS. "Moon" to świetny film.
Odpowiedz
#9
Chcecie realizm? Ależ proszę Smile Tylko później nie narzekajcie, że to widzieliście Smile Jedno jest pewne: kiedy każdy z nas podda się reżimowi (schematom życia), Świat będzie gorszy, od tego, z którym stykacie się na każdym kroku. Czy to fanatyzm? Dla mnie nie... dla Was - może i tak Smile

http://www.youtube.com/watch?v=wfSdSsLjf...re=related

Może to nie kino... ale nie wiem, czy wielkie Korporacje wyraziłyby zgodę na publikację filmów opartych na tych wstrząsających faktach.
Jestem użytkownikiem Forum Literackiego. Interpretuję, jak czuję. Proszę o rzeczową i konstruktywną krytykę.
Odpowiedz
#10
"The Cube" --- Film nie jest pierwszej świeżości pod względem roku produkcji, ale jak na nakręcony w jednej scenerii robi kolosalne wrażenie. Teoretycznie nic strasznego a'la horror się nie dzieje, ale Akcja, klimat, postaci, wszystko posklejane do kupy tak niesamowicie trzyma w napięciu, ze oglądając to doznaje się drgawek ni to z podniecenia, ni ze strachu. Niesamowite uczucie, przynajmniej ja to tak odebrałem Smile

"Time Machine" --- Film fantastycznonaukowy o podróży w czasie głównego bohatera, który stracił swoją ukochaną i zmieniając przeszłość, chciał uratować ją od śmierci. Film jest doskonale dopracowany, ciepły, jednocześnie nietuzinkowy i oryginalny.

"The Book of Eli" --- osadzony w klimatach zbliżonych do "The Road", samotny mężczyzna podróżuje w bliżej nieznanym kierunku przez wyniszczone nieznanym kataklizmem ziemie Stanów Zjednoczonych. Ma ambitne i, można by powiedzieć "święte", zadanie dostarczenia do pewnego miejsca niezwykłej dla tamtego świata książki. Jakiej? Zobaczcie sami Smile
Odpowiedz
#11
Polecam także filmy z serii Aftermath. Jest to zbiór filmików dokumentalnych z kanału National Geographic, w której poruszane są tematy "Co, jeśli...". Tematyka oscyluje wokół takich abstrakcyjnych, jak na bieżącą chwilę, problemów jak wyczerpanie się złóż ropy naftowej, przeludnienie Ziemi, planeta przestaje się obracać wokół własnej osi, Słońce umiera, nagle z powierzchni Ziemi znikają ludzie.

Polecam, gdyż jest to science fiction poparte mocnymi argumentami, a nie jakieś biadolenie wyssane z palca. W dodatku filmy są tak skonstruowane, że materiał nie jest pokazywany wielokrotnie, czego można doświadczyć oglądając niektóre filmy dokumentalne np. dokument na temat kodu da vinci (brrr to był koszmar, raptem 10 ujęć, które pokazywali na przemian przez 1,5 godziny, TFU!).
Polecam.
Odpowiedz
#12
Ja polecam paradokument "The Age of Stupid', świetnie pokazuje jaka masowa hipokryzja ogarnia naszą planetę. Jak się to ogląda, to aż się ma wrażenie nieuchronności losu - niezależnie od poczynań jednostek, wszystkim się należy po prostu kara.
A dla ludzi z pokręconą wyobraźnią i dziwnym poczuciem humoru polecam film "Survive style 5+", jest to japoński film z 2004r, z gościnnym występem Vinnie'go Jones'a. Mnie osobiście przypadł bardzo do gustu, zwłaszcza pierwsza sekwencja, zobaczycie dlaczego ;-)
Namaste, El Tigre
to be a struggling writer first you need to know how to struggle
Odpowiedz
#13
No to ja polecam coś dla facetów (ale nie tylko!) ;p Coś z kręgu moich zainteresowań, ale pewnie nie tylko moich (chociaż nie przepadam za piłką nożną) ;p

Wstawiam trailer:

http://www.youtube.com/watch?v=bREfcVPssiE&translated=1

Jak zwykle coś mi umknęło ;p To jest przezabawna komedia Big Grin
Jestem użytkownikiem Forum Literackiego. Interpretuję, jak czuję. Proszę o rzeczową i konstruktywną krytykę.
Odpowiedz
#14
Jeśli "ZeitGeist" jest filmem dokumentalnym to Senyszyn jest piękna i inteligentna Big Grin.
Odpowiedz
#15
Piękna - rzecz gustu. Dyplomatycznie bym powiedział, że nie jest w moim typie.
Czy jest inteligentna - zależy jaki stopień przyjąć za granicę. Względem takiego prof. Hołkinga to pewnie jest ciemna jak czarna dziura, ale to pewnie większość z nas jest. Niemniej ta pani jest bodajże profesorem ekonomii z wieloletnim doświadczeniem i sporym dorobkiem naukowym. Oczywiście, nie koniecznie musi to obrazować jej stopień inteligencji, ale chyba warto to też uwzględnić przy ocenianiu.

No ale ad rem - polecam "Panny z Wilka" Andrzeja Wajdy. Jeśli się podejdzie do tego filmu bez uprzedzeń (co mi się dopiero niedawno udało, przy trzecim podejściu), a już na pewno bez uprzedzeń typu: "a, to stary, nudny melodramat tego siwego dziadka od lektur szkolnych" to można zobaczyć najprawdziwszy film o życiu, w ścisłym tego słowa znaczeniu i zapragnąć z miejsca (i znów bez uprzedzeń) przeczytać książkę śp. Jarosława Iwaszkiewicza (zakładając oczywiście, że ktoś jest takim jak ja ignorantem, i nie przeczytał jej wcześniej).
"Jeśli moja poezja ma jakiś cel, to jest nim ocalenie ludzi od postrzegania i czucia w ograniczony sposób."

— Jim Morrison
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości