Ocena wątku:
  • 1 głosów - średnia: 4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kariera pana Wilka
#1
Postanowiłem opublikować opowiadanie, które miało zostać wysłane na konkurs "Dawno, dawno temu". Niestety przekroczyłem limit stron. Mam nadzieję, że komuś się spodoba. Zastanawiałem się też nad umieszczeniem w dziale "parodie", jednak zdecydowałem się zostawić go tutaj. W razie problemów, proszę o przeniesienie. Jestem raczej początkujący, więc proszę o krytykę i pomoc w doskonaleniu warsztatu.

I

Zając przebiegł przez trakt, by po chwili ponownie ukryć się w gąszczu. Ktoś nadchodził i sygnalizował to tupaniem tak głośnym, że klinem wbijało się w uszy wszystkiego, co było akurat w pobliżu. I jeszcze śpiew... Coś na kształt rechotu żaby, która przypadkiem wskoczyła na pole minowe, wracając od laryngologa. Tradycja nakazuje, że młode dziewczęta spotykane w lasach powinny być miłe, uprzejme i urocze. Niestety w dzisiejszych czasach tradycja nie jest już tak silna, jak niegdyś...
Na ścieżce pojawiła się zgarbiona postać w przykrótkiej, żółtej sukience. Wymachiwała trzymanym w ręku koszyczkiem, wijąc się konwulsyjnie przy rytmach muzyki płynącej ze słuchawek. Czerwony, aksamitny kapturek przewieszony przez ramię łopotał. Obrazu rozpaczy dopełniały krótko ścięte rude włosy, które nigdy nie widziały grzebienia.

Idę sobie przez las,
Drę się przez cały czas!
Mam podarek dla babuni,
Od kochanej mej mamuni.

Piosenka płynęła w powietrzu, dusząc i tłamsząc życie w najbliższej okolicy. Skuteczność tej broni była zatrważająca. Powodowała wyludnienie w przeciąg kilku sekund. Strach pomyśleć, co mogłoby się stać, gdyby użyto jej w walce. Na szczęście istnieją zasady, w myśl których nawet okrucieństwo musi być poniekąd humanitarne.