Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jak ktoś leży w szpitalu, to zawsze nosi się mu pomarańcze
#1
Krótkie opowiadanie o dostawcy pizzy, który znajdzie się w nietypowej sytuacji. Głownie dialogi, trochę wulgaryzmów, niewiele brutalności. Jest to część wkrótce większej całości, więc niektóre z wątków będą z czasem szerzej opisane, a postacie z drugiego/trzeciego planu mogą być pierwszoplanowymi w innych tworach. Ogólnie wszystko będzie luźno powiązane.
Chcę podkreślić, że jestem amatorem z niewielkim doświadczeniem(pewnie wielu tak pisze, ale co mi szkodzi).
Zresztą. Przejdę już lepiej do samej treści.

Tekst zawiera wulgaryzmy // Lilith


5 stycznia 2004 19:45


Żółty motorower zatrzymał się na chodniku przed kamieniczką. Napędzane wiatrem płatki śniegu wirowały dookoła. Było zimno. Zszedł z pojazdu. Otworzenie drzwi przysporzyło mu niewielkich kłopotów. Dwie duże pizze, które miał dostarczyć utrudniały mu wykonanie zadania. Miał na sobie żółtą czapeczkę z logiem pizzerii, w której był zatrudniony jako dostawca. Był młody, musiał zdobyć pieniądze na opłacenie studiów. Wierzył, że dzięki nim poziom jego życia podniesie się. Na razie był jednak tylko dostawcą. Poszedł w górę, po schodach.
- Jeszcze tylko dwie pizze i koniec - mówił do siebie w myślach - Będę mógł pójść do domu i wreszcie się wyspać - znalazł się na drugim piętrze - Nienawidzę tej pracy. To takie upokarzające. - kontynuował swoją wewnętrzną dysputę z samym sobą - jedyne co wciąż mnie tu trzyma, to świadomość tego, że to ja będę się śmiał ostatni. - Trzecie piętro - Będę patrzał z góry na takich jak "szef". Pieprzony ohydny, grubas. - pociągnął nosem - Jeszcze tylko trochę. - Czwarte piętro. Dzwonek do drzwi. Raz, drugi. Szczęk zamka, drzwi otwierają się.
- Dobry wieczór. - Powitał go stojący w mieszkaniu mężczyzna z niekłamanym, szerokim, szczerym uśmiechem.