Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Fabryka Pozytywnych Emocji
#1
Photo 
Fabryka Pozytywnych Emocji (Polish InvadARTs)


Fabryka Pozytywnych Emocji to kolejny, interaktywny projekt polskiej grupy artystycznej Polish InvadARTs, która zadebiutowała swoją pierwszą wystawą w Leeds w listopadzie 2008 roku. Polish InvadARTs przypomina o tym, co istotne i odrywa nas od szarej codzienności. Jeśli coś sprawia ci przyjemność i wyraża twoje uczucia, dlaczego nie podzielić się tym z innymi, szczególnie na emigracji? Wrażenia artystyczne są międzynarodowe i nie znają żadnych granic, fizycznych czy językowych. Każda aktywność powinna być doceniana i kontynuowana, a widzowie powinni czerpać inspiracje i przyjemność z obcowania z nią.
Druga edycja wystawy, czyli Fabryka Pozytywnych Emocji próbuje na stałe odcisnąć twórczy ślad na brytyjskiej ziemi i udowodnić, że kreatywne pomysły mają sens na wszystkich poziomach ludzkich aktywności, a przestrzeń artystyczna może być budowana zawsze i wszędzie.
W tym roku:
* obalamy stereotyp Polaka-pracownika fizycznego, czerpiąc z niego inspiracje
* jednoczymy pokolenia - wystawiamy dla wszystkich, niezależnie od wieku i zapraszamy do interakcji z artystami
* pokazujemy i konfrontujemy sztuki z różnych dziedzin, i produkujemy je podczas trwania wystawy.
Fabryka rozpocznie działalność 12 czerwca 2010 r. o godzinie 18:00 w Polskim Ośrodku przy Newton Hill Road w Leeds.
Jednym z głównych założeń wystawy jest interakcja z odbiorcą, dlatego zwiedzający będą mogli aktywnie uczestniczyć w działalności fabryki, która jak każda, będzie podzielona na poszczególne działy.
Dział fotografii oprócz tradycyjnej wystawy zdjęć będzie posiadał miejsce, gdzie każdy może wziąć udział w tworzeniu animacji wizualnej wyświetlanej podczas trwania wystawy.
Dział body paintingu umożliwi każdemu pomalowanie/ucharakteryzowanie twarzy, jak i oglądanie sztuki body paintingu na żywo.
Dział filcowania pokaże w końcu, na czym polega tajemnicza metoda filcowania i jak powstają ręcznie wyrabiane korale, torby, pledy i inne przedmioty, które mogą być wyprodukowane tą metodą.
Dział literatury udowodni, że ta jest wciąż żywa; mówi o rzeczach istotnych i wartych poświęcenia im kilku minut uwagi
Dział street artu, pozwoli uczestnikom być świadkami tworzenia graffiti i zaznajomi zwiedzających z tą kontrowersyjną i często niezrozumianą sztuką.
Pozostałe działy prosperujące w ramach Fabryki Pozytywnych Emocji to działy: grafiki i ilustracji, malarstwa oraz biżuterii artystycznej, każdy z nich oferujący nowe doznania i walory artystyczne.

O godzinie 22:00 rozpocznie się afterparty - polscy DJ-e wypełnią przestrzeń dźwiękami house/electro/minima/d’n’b.
Przewidziana jest również możliwość zakupu prac przez zwiedzających, a przez cały czas trwania wystawy otwarty będzie bar i kawiarnia z polskimi wypiekami.

Sztuka dla Invadartsów to wyrażenie siebie, możliwość oderwania się od codzienności i kreatywnego oraz pozytywnego zareagowania na otaczającą nas rzeczywistość. Stąd FPE - gdzie pozytywne emocje generowane są właśnie dzięki artystycznym interakcjom między twórcą, produktem i odbiorcą.
W imieniu ekipy Polish InvadARTs zapraszamy serdecznie, nie tylko na wystawę, ale i na stronę internetową grupy http://www.myspace.com/polishinvadarts. Można nas również znaleźć na http://www.facebook.com.
Serdecznie zapraszamy i gwarantujemy długi wieczór pełen wrażeń, Pozytywnych Emocji i Sztuki!

Tekst: Paulina Łuszkiewicz/Przemysław Małacha
You'll never shine
Until you find your moon
To bring your wolf to a howl.
--- Saul Williams
Odpowiedz
#2
Świetna inicjatywa Smile
Aż mi szkoda, że nie mogę tam być!
"KGB chciało go zabić, pozorując wypadek samochodowy, ale trafił kretyn na kretyna i nawet taśmy nie zniszczyli." - z "notatek naukowych" Mestari

Odpowiedz
#3
Zapraszam w takim razie do Kołobrzegu, gdzie będzie można zobaczyć przekrój prac z FPE. 11.12.2010 odbędzie się wernisaż, po którym zapraszamy na afterparty do klubu Antidotum. Prace będą w galerii przez miesiąc. Więcej info tutaj: http://www.inkaustus.pl/showthread.php?tid=2964
You'll never shine
Until you find your moon
To bring your wolf to a howl.
--- Saul Williams
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości