FALLOUT 4
#1
NARESZCIE!

Jutro (10 listopada) premiera światowa, a pojutrze premiera krajowa.


Wy też jesteście tak podekscytowani jak ja? Big Grin
I don't mean to sound bitter, cold, or cruel, but I am, so that's how it comes out.
Odpowiedz
#2
Nie bardzo. Pewnie będziemy czekać do przyszłego czerwca na patche, znając Bethesdę. Zresztą poczekam na Game of the Year Edition z wszystkimi 10 DLCami, które pewnie zaczną wychodzić taśmowo.

Poza tym, jestem ciekawy co pozmieniali / dodali. Ciekawi mnie crafting, a nawet zarządzanie swoją osadą (o ile dobrze pamiętam z zapowiedzi), niepokoi, że mieli nieco poszerzyć elementy FPS...
Odpowiedz
#3
Poszerzenie elementów fps (a raczej zaprojektowanie ich na miarę czasów), jest moim zdaniem dobrym pomysłem. Fallout 3 był grą, która w dużej mierze polegała na strzelaniu a cała mechanika, która za tym strzelaniem stała, była partacko wykonana.
I don't mean to sound bitter, cold, or cruel, but I am, so that's how it comes out.
Odpowiedz
#4
O ile się z tym zgodzę z wykonaniem F3, to po prostu nie chciałbym, żeby z Fallouta zrobił się FPS z mikro-elementami RPG. Z drugiej strony widok FPP, niejako wymusza pójście w tym kierunku, jeżeli chodzi o walkę.

Brakuje mi drużyny, bo jedną postać ekstra ciężko nazwać drużyną, więc cieszę się, że powstał Wasteland 2, który zapewnił pewną lukę w Post-Apo.
Odpowiedz
#5
Nie ma wersji na PS3, tragedia.

Odpowiedz
#6
Nie ma sensu cofać się na technologię sprzed 7 lat. PS4 i X1 już są technologicznie przestarzałe, ale następna generacja będzie za jakieś 3 lata. Czas wyciskać soki z obecnych maszyn.
Odpowiedz
#7
Cytat:PS4 i X1 już są technologicznie przestarzałe,
DAFUQ???

Odpowiedz
#8
Obie konsole mają mniej więcej konfigurację przeciętnego PCta używanego do gier w tej chwili, co za tym idzie limitują rozwój, ale zapewniają stabilną konfigurację, co pozwoli na pełne wykorzystanie ich możliwości (na PCtach narzut sterowników i bibliotek unifikujących komunikację software - hardware, powoduje, że trzeba nieco mocniejszych podzespołów). W tym samym czasie topowe (w tej chwili) podzespoly PCtów, będą wraz z kolejną iteracją wydawniczą tanieć i będą zastępowane nowszymi wersjami, i za 2-3 lata przeciętny PCet zeżre na śniadanie obie konsole. Wtedy wyjdzie kolejna generacja konsol i kółeczko będzie się ciągło dalej.

Nie ma tu co Dafuqać.
Odpowiedz
#9
Eee tam, mój PC już zostawia w tyle te konsole.

Szczerze mówiąc gdy po raz pierwszy widziałem specyfikacje techniczne ps4 i x1 to było lekko zażenowany.

Wracając do tematu: rozwijanie jednego elementu rozgrywki nie musi upraszczać innych. A jeśli już umieszcza się w grze możliwość strzelania to czemu by nie zrobić tego dobrze? Kto jak kto, ale Bethesda ma akurat dość siły przerobowej by dopracować wszystkie elementy.
I don't mean to sound bitter, cold, or cruel, but I am, so that's how it comes out.
Odpowiedz
#10
Nie spodziewałem się zbyt wiele pod względem grafiki, ale bez przesady, na ustawieniach Ultra wygląda chyba gorzej niż Skyrim :<
No i Fov, tragiczny fov, świat wygląda jak oglądany przez rolkę papieru toaletowego.
I mapa faktycznie jest mała. Zdecydowanie zbyt mały obszar gry jak dla mnie.
I don't mean to sound bitter, cold, or cruel, but I am, so that's how it comes out.
Odpowiedz
#11
Modderzy zbyt rozpieścili Bethesdę przez lata, wiesz, więc produkują praktycznie modding-sandboxa. Ja na razie czekam, bo mam tak czy siak długą listę gier do zaliczenia, ale proszę napisz coś więcej jak zagłębisz się w produkt.
Odpowiedz
#12
Słyszałem, że gra przereklamowana. Movarren ma rację - ostatnio większość gier Bethesdy jest prawie niegrywalna, póki modderzy nie załatują bugów i nie przepiszą na nowo tak z 90% gry... Zastanawiam się, po co oni w ogóle je robią. Wypuścić sam program do edycji, trochę materiałów i mają dwadzieścia gier i 120 modów do gier już ukończonych tygodniowo.
Cała moja twórczość, z której jestem zadowolony:
Na zwłokach Imperium[fantasy]
I to jest dokładnie tak smutne jak wygląda.

Komentuję fantastykę, miniatury i ewentualnie publicystykę, ale jeśli pragniesz mego komentarza, daj mi znać na SB/PW. Z góry dziękuję za kooperacje Tongue
Odpowiedz
#13
Poprawienie elementów FPS było dobrym pomysłem, bronie w końcu maja swój 'feeling', mają odrzut, dźwięk i w ogóle to co trzeba, strzelanie jest dość przyjemnie.

System rozwoju jest ciekawy i rozbudowany. Prawie wszystkie perki mają po kilka poziomów.

Dialogi są bardziej żywe, moim zdaniem lepiej nagrane niż w F3.

Rozwinięcie palety kolorów też wyszło na zdrowie (w f3 był tylko żółty, brązowy i szary). Mamy tu zarówno szaro-bure bagna, jak i jaskrawe i kolorowe miasto pełne sklepów i straganów. Nawet sielankowo błękitne niebo zdaje się pasować w sam raz.
Light shafty są piękne. W ogóle oświetlenie sprawdza się nie najgorzej. Światło jest bardzo miękkie i nadaje światu (przede wszystkim w rejonach miejskich) ciekawy, mglistych wygląd. Przydały by się jakieś efekty cząsteczkowe, lepszy bokeh, trochę post-processingu, ale cóż, jak widać nie można mieć wszystkiego.
Tak jak w poprzednich grach Bethesdy - świat wygląda przeciętnie, ale wnętrza, podziemia, stacje metra etc., są przepiękne.
Ogółem pod względem wizualnym jest o wiele lepiej niż w F3 (który to według mnie był nie tylko zacofany graficznie ale i po prostu brzydki), ale wciąż daleko od dzisiejszych standardów. Mam nadzieję, że szybko wydadzą 'high resolution texture pack' tak jak to zrobili w przypadku skyrima. Na mody nie liczę bo te 'poprawiające' grafikę zazwyczaj psują całą integralność wizualną.

Bethesda tworzy gry przede wszystkim dla modderów i spośród wszystkich ich gier tu widać to najbardziej.
Bardzo nie spodobało mi się to, że gdy przechadzam się przez ruiny miasta to bardzo mało jest budynków, do których można wejść - całe kamienice zamkniętych drzwi i pozabijanych okien, które tylko czekają by odpalić edytor i coś tam umieścić. Zdarzyło mi się też napotkać choćby zasypane wejście do metra - oczywista okazja dla modera. Całość wydaje mi się trochę postawa, choć może to przedwczesne spostrzeżenie.

Gra korzysta ze swojego potencjału moddingowego nawet bez creation kita, wprowadzając element budowania własnych osad, a ma to takie skutki uboczne, że drobne osady, które napotyka się po drodze składają się zazwyczaj z jednego lub dwóch budynków i czekają aż gracz przyjdzie i sam je rozbuduje. To trochę taki 'zestaw do samodzielnego złożenia'.

Mimo wszystko to wciąż ta sama, wspaniała gra i zasługuje na cały swój hype i swoje 9/10. Niemniej pozycja Wiedźmina 3 na stanowisku gry roku moim zdaniem nie jest zagrożona.

Ps. Mirr, każda gra z takim hypem będzie miała opinię 'przereklamowanej' bez względu na to jak zajebista faktycznie jest. Fallout 4 to świetna, fantastyczna gra. Przykład zwycięstwa treści nad formą. Czy sprostała oczekiwaniom wszystkich fanów? Oczywiście, że nie, bo to niemożliwe.
Bethesda tworzy co kilka lat tą samą grę od czasów Obliviona, za każdym razem coraz lepiej. I chwała im za to. Mam nadzieję, że nie wezmą przykładu z Ubisoftu czy Activision i nie zaczną tworzyć tej samej gry co rok (Assasins Creed, Call of Duty).
I don't mean to sound bitter, cold, or cruel, but I am, so that's how it comes out.
Odpowiedz
#14
Świetna gra, przeszedłem i nie żałuję żadnej godziny
Odpowiedz
#15
Ja też nie żałuję! Smile

http://www.londonwindows.co.uk
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości