Edycja postów
#1
Witam

Będzie krótko,
Uważam, że trzeba wydłużyć lub dać nieograniczony czas na edycję postów, jeśli tylko nie obciąży to za bardzo serwerów.

Znacznie łatwiej byłoby dokonywać korekty nie musząc za każdym razem prosić się kogoś z uprawnieniami o edycję, np: dla poprawienia jednego przecinka.
#2
Z jednej strony tak, z drugiej jednak jest to zabezpieczenie przed niektórymi użytkownikami, którzy czasem po jakiejś sprzeczce z kimś na forum postanawiają je opuścić. A że nie ma możliwości bezpośredniego skasowania postów, to je wykropkowują edytując swoje teksty.

Czytamy później teksty, w których użytkownicy się napocili, aby skomentować daną pracę, a tymczasem autor ją wykasował wstawiając jakieś kropki zamiast tekstu. Jak później wytłumaczyć takim osobom postępowanie autora?

Blokada edycji postów jest pewnego rodzaju kompromisem. Jeżeli ktoś ma naprawdę chęć poprawić dany tekst, to nie będzie mu przeszkadzało proszenie kogoś z kolorowych o pomoc.
#3
Zacznijmy od tego, że brak możliwości usuwania postów i tematów jest swoistym ubezwłasnowolnieniem i każdy powinien mieć prawo do skasowania wszystkiego, co napisał, zwłaszcza jeśli odchodzi z forum.
Inaczej wychodzi na to, że właścicielem postów na VA jest administracja, a nie użytkownicy, a to już lekka przesada.
Posty, zwłaszcza te krótsze, pisane pod wpływem chwili nie istnieją często w wersji "papierowej". To nie są już dawno wydane książki, żeby zakazywać ich usuwania.

Wy natomiast jeszcze blokujecie edycję i bonusowo utrudniacie życie userom, żeby walczyć ze czymś, co powinno być dozwolone.

Widać kłótnie i ucieczki za forum musiały być tu istną plagą, że wprowadziliście ten, chyba jeden ze najgłupszych zakazów na forum Big Grin

Kompromisem byłoby zezwolenie na np: miesięczną edycję. ew. karanie warnami tych którzy tej opcji nadużywają.
#4
Szaden, wszystko jest opisane w Regulaminie. Ta decyzja była podjęta świadomie i jest efektem długiej dyskusji.
You'll never shine
Until you find your moon
To bring your wolf to a howl.
--- Saul Williams
#5
Cytat:Inaczej wychodzi na to, że właścicielem postów na VA jest administracja, a nie użytkownicy, a to już lekka przesada.

Szaden posty i wszystko w nich zawarte należy do władz portalu na którym się je umieszcza. Wyjątkiem są dzieła (wiersze, opowiadania) do których tylko autor posiada prawo.

W regulaminie masz:

"2a. Edycję posta można dokonać w ciągu 24h od chwili jego pojawienia się w bazie. Po tym czasie edytować post może jedynie członek Ekipy Forum."

Rejestrując się na forum zgodziłeś się go przestrzegać akceptując go. W przypadku gdybyś chciał odebrać "moc" rozpowszechniania twoich dzieł przez Via-appie masz do tego pełne prawo wystarczy skontaktować się z władzą :]
Don't get too close
It's dark inside
It's where my demons hide...


"The Edge... there is no honest way to explain it because the only people who really know where it is are the ones who have gone over."
#6
(25-11-2012, 15:20)Szaden napisał(a): Witam

Będzie krótko,
Uważam, że trzeba wydłużyć lub dać nieograniczony czas na edycję postów, jeśli tylko nie obciąży to za bardzo serwerów.

Znacznie łatwiej byłoby dokonywać korekty nie musząc za każdym razem prosić się kogoś z uprawnieniami o edycję, np: dla poprawienia jednego przecinka.

Raczej nie będzie to możliwe ze względu na możliwość nadużywania tego prawa, co było robione już w przeszłości, a w efekcie mogło by prowadzić do naruszenia postanowień regulaminu. Patrz dwa posty wyżej.
[Obrazek: Piecz2.jpg]






#7
Szaden. Przeczytaj uważnie regulamin.
Użytkownicy rejestrując się na forum, akceptują tym samym regulamin. Czytałeś regulamin po rejestracji? Big Grin

W każdym razie w dużym skrócie: Regulamin jest formą umowy cywilno-prawnej. Jej złamanie pociąga za sobą pewne sankcje, które określiliśmy w regulaminie.

Nie jest istotne to czy posty są pisane pod wpływem chwili czy nie. To kwestia powiedziałbym dojrzałości i kultury osobistej. Nie ma obiektywnych przyczyn skłaniających daną osobę do chęci wykasowania wszystkich postów z forum, wszystkie są mocno subiektywne - póki co tacy ludzie sie tylko do nas zgłaszali. Nie możemy przystawać na każde zachcianki użytkowników, gdyż chcemy w jakiś sensowny i klarowny sposób organizować to forum i je prowadzić. Do tego potrzeba niestety niejakiego podporządkowania pod regulamin, aby wszystko dobrze hulało. My również przestrzegamy jego zasad.

Nie było plag uciekinierów z forum. Było dużo osób, które kasując posty wprowadzali chaos do dyskusji i część wątków stawała się kompletnie niezrozumiała.

Dokonaliśmy tego ograniczenia, aby przeciwdziałać takim działaniom. Z pewnością każdy zrozumie pobudki jakimi się kierowaliśmy.
#8
Ja mam wrażenie, że tu chodzi o to żeby administracja miała łatwiej, nawet kosztem userów.
#9
Nie, nie chodzi o to.

Dostałeś obszerną odpowiedź na swoje pyatnie. Jeśli jej nie rozumiesz, napisz, a postaram się wytłumaczyć jaśniej. Inaczej nie widzę sensu kontynuowania tej dyskusji.
You'll never shine
Until you find your moon
To bring your wolf to a howl.
--- Saul Williams
#10
Ależ ja rozumiem... tylko jakoś mnie to nie przekonało.
Wciąż uważam, że nie macie racji i tylko idziecie sobie na rękę kosztem wygody userów.
To tak jakby zakazać używania noży, bo ktoś się może pociąć.
#11
No dobrze, to temat z propozycjami zmian. Jaka jest więc Twoja propozycja?
You'll never shine
Until you find your moon
To bring your wolf to a howl.
--- Saul Williams
#12
Szadenie, regulamin jest dostępny w każdym miejscu. Przed rejestracją, po niej, bez logowania... Zarejestrowałeś się = akceptujesz. Po większej modyfikacji w ubiegłym roku, był box potwierdzający akceptację zmian. Jeżeli cokolwiek nie pasowało, mogłeś odejść i zlikwidować konto / nie rejestrować się. Administracja przyjęła takie a nie inne zasady. Na Nowej Fantastyce jakoś niespecjalnie protestują, a powód był dokładnie ten sam Smile

Co prawda sam proces można by było na poły zautomatyzować. Ale to wymaga implementacji, a w tej chwili forum nie ma osoby która by się tym zajęła, lub miała na tyle duże zaufanie Orków, aby dopuścić ją do servera.

Zatem rada: Nie rób tylu błędów, nie będziesz musiał poprawiać. A aktualizacje tekstu rób generalne.
#13
Moim zdaniem doba, to wystarczająco by dokonać zmian. Ewentualnie zawsze można się zwrócić do kogoś z Ekipy, by zedytował post wedle naszego uznania, jeśli jest to konieczne.Smile

Cytat:Co prawda sam proces można by było na poły zautomatyzować. Ale to wymaga implementacji, a w tej chwili forum nie ma osoby która by się tym zajęła, lub miała na tyle duże zaufanie Orków, aby dopuścić ją do servera.

Zgubek, a Ty skąd wiesz co Administracja ma w zasięgu ręki, a czego nie ma? WinkBig Grin

[Obrazek: Piecz2.jpg]






#14
Bo przez kuuuupę czasu byłem kolorowym różnego rodzaju, cała tęcza wręcz. Myslę, że zmian byłoby znacznie więcej gdyby kogoś już mieli na stałe w Ekipie Wink

Ale to nie temat na wspominajki, procentów nie szukam Wink
#15
(26-11-2012, 17:37)Zguba napisał(a): Bo przez kuuuupę czasu byłem kolorowym różnego rodzaju, cała tęcza wręcz. Myslę, że zmian byłoby znacznie więcej gdyby kogoś już mieli na stałe w Ekipie Wink

Ale to nie temat na wspominajki, procentów nie szukam Wink

Tak, warto się nauczyć, że procenty dobre tylko w matematyce.
Zgubek, ale to już było i nie wróci więcej Wink
Moim zdaniem forum i tak trzyma poziom. Gazetka nawet pojawiła się na czas, więc chyba wszystko idzie w dobrą stronę. Cieszmy się sukcesamiSmile

[Obrazek: Piecz2.jpg]








Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości