Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Darkthrone - A Blaze In The Northern Sky(poprawione)
#1
Darkthrone to zespół, który wywarł ogromny wpływ na muzykę blackmetalową. Zaryzykuję stwierdzenie, że to dzięki nim, ta odmiana metalu ma surowe i brudne brzmienie. To oni wraz z Mayhem, Gorgoroth, Immortal i Burzum tworzyli to, co dziś określa się jako True Norwegian Black Metal. W ręce trafił mi ich pierwszy, blackowy LP zatytułowany "A Blaze In The Northern Sky" nagrany w roku 1991.

Okładka jasno przedstawia, z czym ma się do czynienia. Umalowane oblicze muzyka wskazuje, że jest to płyta blackmetalowa. Szczerze mówiąc, wolę gdy zamiast zdjęcia wokalisty w corpse paincie widzę namalowany przez artystę obraz, mający drugie "dno", jeśli rozumiecie o co mi chodzi. Ale najważniejsza jest muzyka, o której urozmaicenie Darkthrone niezbyt się postarali. Ten album to 42 minuty solidnego, blackowego łojenia, składającego się z 6 długich kompozycji. Utwory same w sobie nie są nudne, gdyż są rozbudowane i zaaranżowane tak by nie słuchać jednostajnej sieki. Jednak wadę stanowi brak zróżnicowania, przez który trudno rozpoznać, jakiego kawałka słucha się w danej chwili. Fanom norweskiego black metalu spodobają się surowe, proste blackowe riffy, które najlepiej brzmią w utworach "Paragon Belial" i "A Blaze In The Northern Sky". Warto wspomnieć o tym, że Darkthrone grali kiedyś death metal i na tej płycie wciąż można usłyszeć wpływy tej muzyki. Mocną stroną tej płyty jest perkusja, której partie wypadły bardzo dobrze.

Płyta ta jest bardzo dobra, ale patrząc na brak zróżnicowania utworów i późniejsze, genialne dokonania Nocturno Culto i Fenriza nie można nazwać jej idealną. Ten album bezdyskusyjnie można nazwać jedną z najważniejszych blackmetalowych produkcji. Bez tej płyty ta muzyka byłaby znacznie uboższa. Płyta ta ma 20 lat(patrząc na datę nagrania, a nie wydania) a muzyka wciąż jest żywa i od dawna uznawana za kultową. Według mnie coś w tym jest. Gdy słucham tej płyty zaczynam rozumieć, czym jest prawdziwy, norweski black metal.
"Człowiek jest mostem, a nie celem." F. Nietzsche
Odpowiedz
#2
Z Darkthrone'a spodobało MISIĘ bardzo "Under a Funreal Moon", chyba się więc skuszę na tą recenzowaną płytęSmile
Jgbart, proud to be a member of Forum Literackie Inkaustus since Nov 2009.
http://www.youtube.com/watch?v=4LY-n9nx5...re=related

Necronomicon " Possesed Again" \m/
Necrophobic "Hrimthursum" \m/

EVERYONE AGAINST EVERYONE - CHAOS!
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości