Ocena wątku:
  • 2 głosów - średnia: 4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ależ ciemno
#1
O, jaki kochany piesek! I tak się miło patrzy, muszę go pogłaskać.
Oglądałeś dziś już „K jak Kochanie”?
Dlaczego moja zupa jest zimna, mamo?
Bo zbyt długo siedziałeś przed komputerem, ty jebany nierobie.
Słońce powoli zachodzi, zostawia po sobie tylko swąd spalonej ziemi. Ciemność wlewa się poprzez pola, lasy, aż do pierwszych siedzib ludzkich. Ale to tylko formalność – tu od dawna jest ciemno. Pod każdym względem. Na przykład takie rolety – już od rana zasłonięte, żeby tylko zbłąkany promień nie odbił się od matrycy monitora, żeby przypadkiem nie przerwał projekcji najnowszego filmu pornograficznego. I żeby nikt przez okno nie zaglądał. Bez obawy, nikt przez okna nie patrzy. Może staruszka z bloku naprzeciwko, ale to też mniej od kiedy wnuczek kupił jej nowy telewizor. Teraz już tylko w czasie przerwy na reklamy.

A dlaczego mały słonik nie pije już wody ze źródełka? Cóż to się stało, że już tu nie zagląda?

Zamknęli nam park, kiedy zaszło słońce – kłódka jest ciężka, specjalnie zaprojektowana do zamykania parków o północy. Nie wejdziesz w zieleń, nie zatopisz się w twórczym myśleniu siedząc na zdezelowanej ławce. Już nie. Od kiedy na zawsze zaszło słońce nad naszym miastem.
Wyjechać na wieś nie sposób, bo wsi już nie ma. Autostrada przecina podwórko stryjka, kury rozbiegły się po zagajniku, a jajka znaleźć można nawet pod kościołem. „A w nim msze coraz rzadziej, pani Janowo!”
Były o jedenastej, przenieśli na godzinę później – od najnowszego sezonu mało kto nadążał, bo pora nadawania się zmieniła.
Ciotka Danka miała dużą zagrodę. Kury, krowy, para koni. Od kiedy ogląda „Dynastię” wszystko się zmieniło. Odkryła nową siebie. Gospodarki już nie ma, teraz jest Alexis - wszystko przepuszcza na fryzury. Ma piękne, kręcone włosy. A do wsi sprowadziło się trzech fryzjerów, robią fortuny na tych damach. Telewizor w każdym domu.
Może to po prostu nowe wypiera stare. Tak w ogóle. Tu i tam. Gdzieś jeszcze pewnie wszystko jest jak dawniej – nikt nie mówi, że to dobrze. Wcale nie, to nie najlepiej. Trzeba tępić zacofanie, tak uważam ja i moja ciotka.
O, jaki słodki ten kotek na parapecie! Patrz no, jak się pręży!
"By człowiek był człowieka bratem, trzeba go wpierw przećwiczyć batem"
Odpowiedz
#2
Zdecydowanie ma coś w sobie... Sprytnie operujesz słowami, zdaniami, zwrotami... a nawet powtórzeniami Tongue do tego wplatasz w to całkiem zgrabne metafory. No i oczywiście ta myśl przewodnia Smile

Może szału nie robi, ale jestem na tak

PS
Tytuł też świetnie współgra z całością
Odpowiedz
#3
Świetne. Grasz motywami. I ta końcówka... Genialne. Tygrys, który skoczy.
Nie wiem czemu, ale czuję jakby to co jest w tym tekście było niebezpieczne.
Pozdrawiam!
Odpowiedz
#4
No, no Smile podoba mi się! Trafna gra słów, zwrotów. Ten tekst ma coś w sobie, jeszcze do niego wrócę.


pozdrawiam


E.
Odpowiedz
#5
Dziękuję za opinie i pochlebne komentarze Smile
"By człowiek był człowieka bratem, trzeba go wpierw przećwiczyć batem"
Odpowiedz
#6
Ciekawy komentarz do dzisiejszej sytuacji. Podobał mi się opis zachodu słońca. Natomiast nie powiem, żeby jakiś szał, choć jakieś ziarnko czegoś dobrego w sobie ma.
Nie załapałam jakoś z kotkami i pieskami, może później mi zaskoczy Sad
Komentując dzielę się osobistymi, subiektywnymi odczuciami, nie poczuwam się do znajomości prawdy absolutnej Wink

W cieniu
Nie ma
Czarne płaszcze

[Obrazek: Piecz1.jpg] 

Odpowiedz
#7
Mi też się podoba, fajnie napisane.
" K jak kochanie" - dobre.
Daje do myślenia, choć z innych powodów.
Dlaczego jest tak, że ludzie nabijają się z tego co sami towrzą?

Pozdro.
[Obrazek: Piecz2.jpg]






Odpowiedz
#8
Cytat:pierwszych siedzib ludzkich
ble

Cytat:kłódka jest ciężka, specjalnie zaprojektowana do zamykania parków o północy. Nie wejdziesz w zieleń
to fajne

Cytat:„A w nim msze coraz rzadziej, pani Janowo!”
suchar

Cytat:Trzeba tępić zacofanie, tak uważam ja i moja ciotka.
jak już wciskać filozofie konstruktywne to jakoś subtelniej bo to razi w oczy

A tak, to tekst dla mnie słaby. Trochę o niczym, trochę o ciemnocie, wieś, porno i zacofanie. Zaśmiałem się tylko przy kłódce. Jakbyś bardziej popuścił język w stronę tego zamkniętego parku. Krótki tekst a chce opisać cały mechanizm od zaciągniętych rolet po fryzury na rozchlastanej autostradą wsi. Do tego ten morał na końcu przygniata, chyba że to ironia ale ja nie chwytam. Nie widzę też tutaj tej "pięknej gry motywami", ani gotowego do akcji tygrysa Wink Widziałem duużo lepsze twoje teksty, więc i wymagania rosną Smile pozdrawiam, serdecznie.

Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości