Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[+18] Typy spod czerwonej gwiazdy
#1
Chciałbym też, żeby nasi rodzice
ujrzeli ten wspaniały obraz.

Mówiliśmy, że sprawiedliwość przyjdzie,
i zostaną ukarani zbrodniarze,
starego systemu bracia będą wisieć
na drzewach wzdłuż drogi na warszawskim skwerze.

Seryjni mordercy sumienia - to koniec
moneypulacji spod propaganji,
na zdrajców narodu na usługach wschodu
kije z kolczastym drutem się znajdą.

Tych co prorosyjskim nożem dźgali
robotników, rolników, pisarzy głęboko,
ich nie ominie sprawiedliwe oko,
dla nich cierpliwie stos hańby się pali.

Współpracownicy, klawisze i szmaty,
co by w kajdany swych rodzonych braci
zakuli - zrzeknie się ich każdy rodzony brat,
od dziś będą patrzeć na państwo zza krat.

I ty któryś wyszedł niedawno przed szereg
czcić sierp z młotem, gwiazdę, swastykę, Banderę,
ty władco inwektyw, żmijo zgromadzeń,
bo glina wasza
jest wszakże skąpana w ślinie Judasza,
opuść swój fotel smutku, tron głupca,
nie jesteś czysty, stań więc w szeregu,
język wyciągnij i pokaż niebu.
Runiecie sznurem w czarną dziurę
dwudziestego pierwszego wieku.

Ragnarök - skurwysyny spłoną,
aż masochiści będą wyć z bólu,
aż kłamcom spłoną języki pod wpływem
języków ognia, ich demagogia
spotkała się z gniewem wśród ludu,
dane im będzie więc kilka cudów
- ich twarze smagane przez lodowe rózgi,
ich mózgi imadło przerobi na musli.

Na tych zbrodniarzy na tle dzieci bombę
też się znajdzie, albo gaz poda przez słomkę,
aż przypomną sobie serię swoich morderstw,
aż wymrą, jak na takich przystało.

Złodzieje będą żyć w biedzie, milicjant
będzie pracował na rzecz kraju, esbek,
brutal tłumiący głos buntu, dla takich
ostatnią deską ratunku jest deska
od szubienicy.

A sprzedający Rzeczpostolitą
obcym układom, z ich ust kłamstwa słychać,
ci mają czelność jeszcze oddychać,
lecz nie na długo.

Wszyscy wrogowie mieniący się braćmi, stojący murem
za transformacją z komuny w postkomunę,
będą stawiani pod murem,
a także pionki stanowiące wrogą agenturę,
mordercy, cwaniacy liczb z obcą smyczą,
nawet sępy się ich zwłok nie chycą.

I przez chwilę cisza będzie nowym hymnem,
rozliczenie przyjdzie z posoką, pożogą
i dymem, otworzą się w końcu ludzkie gardła,
wybuchnie z nich prawda.
Odpowiedz
#2
Mocne. Przepełnione nienawiścią, żądza mordu i odwetu. Takie narodowe, nacjonalistyczne i na wskroś antychrześcijańskie.
Rządzą odwetu pałają albo naprawdę bardzo pokrzywdzeni, albo ludzie chcący wyładować się na innych za swoje niepowodzenia i swoją nieudolność.

Postkomunistyczny kraj to taki w którym był komunizm, ale się skończył. Polska pod czyimikolwiek rządami zawsze będzie krajem postkomunistycznym.
Aby przestała nim być, musiałbyś się cofnąć w czasie i powstrzymać komunistów przed przejęciem władzy.

Problemem Polski jest to (a może i nie tylko polski), że zdrajcy zawsze wycierają sobie gębę bogoojczyźnianymi hasłami, mienią się obrońcami tradycji, moralności etc. a tak naprawdę działają na zgubę. Tak było za krzyżaków, przed bitwą warneńską, tak było za targowicy i tak (jeśli można zaryzykować takie twierdzenie) jest teraz.

Nie śmiem oceniać moralności osób, które zamiast pokojowej transformacji, żałują, że nie doszło do wariantu rumuńskiego/jugosłowiańskiego czy rwandyjskiego.

Osobiście ciesze się, żyjąc w kraju na terenie którego, jak dotąd, masowych zbrodni i ludobójstwa dokonywali tylko najeźdźcy.
Na szczęście Polacy nigdy nie byli narodem szczególnie okrutnym (na tle innych nacji).
Dlatego niespełnienia się powyższych wizji sobie i Państwu życzę Wink

PS; Jeśli by przyjąć jedynie ostatnią strofę pod rozwagę, to istotnie spełni się, ale nie mocami przez autora pomyślanymi i nie z tymi będzie to rozliczenie (tudzież nie tylko), których utwór ten dotyczy.
Odpowiedz
#3
Straszne głupoty piszesz i widać żeś obrońcą zbrodniarzy. Posługujesz się typową retoryką antify, czyli odwracaniem do góry nogami.
Odpowiedz
#4
Szkoda, że nie masz merytorycznych argumentów.

Aż musiałem sobie wyguglować co takiego ta "antifa".
Uważasz się za faszystę, że się na nią powołałeś? Bo temat był chyba o komunie.

"obrońca zbrodniarzy" - wow, tak mnie jeszcze nigdy nikt nie nazwał. Musze to chyba zapisać w pamiętniku Big Grin

A jakich to niby "zbrodniarzy"?

Akurat z żadnymi zbrodniarzami mi nie po drodze, ani faszystowskimi, ani komunistycznymi, ani wyklętymi, ani religijnymi, ani hutu, ani jakimikolwiek innymi.

Z drugiej strony zabawne stwierdzenie w ustach kogoś kto nawołuje do zbrodni, nie uważasz?

Spodziewam się, że najbardziej zabolało cię, że Twój utwór jest "na wskroś antychrześcijański", bo wnioskując po innej Twojej twórczości za chrześcijanina się uważasz.

Gorąco polecam byś przeczytał sobie pierwsze List do Rzymian świętego Pawła 12 rozdział a 19 wers; potem przeczytaj swój utwór, a potem jeszcze raz ten wers.

Być może dojdziesz do jakichś ciekawych przemyśleń.
Odpowiedz
#5
(20-11-2017, 21:37)Gunnar napisał(a): Gorąco polecam byś przeczytał sobie pierwsze List do Rzymian świętego Pawła 12 rozdział a 19 wers; potem przeczytaj swój utwór, a potem jeszcze raz ten wers.

Być może dojdziesz do jakichś ciekawych przemyśleń.

I co? Czytałeś? Czy zabrakło odwagi?
Odpowiedz
#6
Jak na poezję, to za dużo tu patosu.
Spróbuję najpierw ocenić formę.

Wiersz jak dla mnie przydlugi przez pewna powtarzalność.
To redundancja informacji.

Znużyło mnie to wymienianie winnych.
Zaszkodziło tekstowi, którego nie jestem w stanie nazwać wierszem, bo nie odnajduję w nim poezji.
Poezja to metaforyczność i kondensacja myśli.
Poezja to rozpalanie emocji u czytelników, przez zasiewanie ziaren i symboli.

Dla mnie to rodzaj odezwy.
Zabić, zamknąć, albo pozbawić podstaw ekonomicznych wszystkich komunistów, którzy poddawali się marionetkowym sznurkom ze wschodu i tym ze stolicy.


Sam w jakiś tam sposób walczyłem z komuną.
Tak jak potrafiłem.
Twoim zdaniem źle się stało, że rewolucja w naszym kraju miała tak łagodny przebieg.

Źle to jest, że ekonomiczne rządy przejęli ci, co się nachapali za komuny.
Źle, że nie dało się pozbawić majątków czerwonych gangsterów.

To manifest, a nie poezja.
W dodatku manifest krwawego odwetu.

Jako wiersza nie akceptuję go z przyczyn technicznych, oraz estetycznych.
Jako manifestu, nie akceptuję z przyczyn moralnych, czy też etycznych. Wszystkich powywieszać, czy może rozstrzelać?
To głupie. Myślenie raczej nastolatka, który się nasłuchał dziadka, lub ojca, a nic nie przeżył na własnej skórze.
Choć zgadzam się, że wielu komunistów, którzy przeszli na dziki kapitalizm, dziki, dlatego żeby dalej się nachapywać kosztem, kurwa, towarzyszy robotników (niezła ironia), powinno zostać pozbawionych majątku. Pierwsi milionerzy w naszym świecie postkomunistycznym to była dawna nomenklatura.

Podsumowuję.
Nie ma w tym poezji
Kłamstwo wymaga wiary, aby zaistnieć. Uwierzę w każde pod warunkiem, że mi się spodoba.
J.E.S.

***
Jak być mądrym.. .?
Ukrywać swoją głupotę!
G.B. Shaw
Lub okazywać ją w niewielkich dawkach, kiedy się tego po tobie spodziewają.
J.E.S.

[Obrazek: oscar.jpg]
Odpowiedz
#7
Panowie Sprytus i Gunnar. Bardzo proszę o stonowanie wypowiedzi. Każdy ma prawo do artykułowania swoich poglądów. Każdy ma również prawo do szacunku. Proszę zaprzestać osobistych wycieczek. W przeciwnym razie posypią się kary.
corp by Gorzki.

[Obrazek: Piecz1.jpg]
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości