Via Appia - Forum
Prezentacja z j. polskiego - Wersja do druku

+- Via Appia - Forum (https://www.via-appia.pl/forum)
+-- Dział: Relaks (https://www.via-appia.pl/forum/Forum-Relaks)
+--- Dział: Pytania i problemy (https://www.via-appia.pl/forum/Forum-Pytania-i-problemy)
+--- Wątek: Prezentacja z j. polskiego (/Thread-Prezentacja-z-j-polskiego)



Prezentacja z j. polskiego - Nostalgia - 06-09-2010

Tak jak w temacie już dało się zauważyć, jestem tegoroczną maturzystką i będę zdawać egzamin ustny z polskiego.

Mój temat to: Wielkie stolice europejskie w literaturze i filmie. Przedstaw zjawisko na wybranych przykładach.

No i zaczynają się schody. Zastanawiałam się już nad literaturą podmiotu i do głowy wpadli mi:
"Ludzie bezdomni" Żeromskiego
"Quo Vadis" Sienkiewicza
"Nędznicy" Hugo
A z filmów to np. "Iluzjonista" i "Amelia".

... i kompletnie nie wiem co dać w literaturze przedmiotu.

Pomożecie? ;*


RE: Prezentacja z j. polskiego - Sol_Angelica - 17-09-2010

Nostalgio, aż mi żal, że tak pusto u Ciebie...

Hmm, każda możliwa interpretacja z Biblioteczki Opracowań - to do książek. Poszukaj też treści odnoszących się do Europy z historii, a nawet z WOS-u. Uwierz, czasem się przydaje. Ponadto, encyklopedie i słowniki terminów literackich (hasło: miejsce akcji)
Polecam Ci też Vademecum Polonisty, np. pod red. Janusza Sławińskiego (te pozycje powinny być dostępne, choć nie wiem, jak jest u Ciebie)

Jeśli chodzi o filmy - wszelkie znalezione recenzje itp.

Trudny temat sobie wybrałaś, ale dasz radę. Odwiedź biblioteki Smile

Pozdrawiam,
Sol