Via Appia - Forum
58338 - Wersja do druku

+- Via Appia - Forum (https://www.via-appia.pl/forum)
+-- Dział: EPIKA (https://www.via-appia.pl/forum/Forum-EPIKA)
+--- Dział: Miniatury Epickie (https://www.via-appia.pl/forum/Forum-Miniatury-Epickie)
+---- Dział: Drabble (https://www.via-appia.pl/forum/Forum-Drabble)
+---- Wątek: 58338 (/Thread-58338)



58338 - Grafoman - 18-06-2017

Obserwował ją przez chwilę. Była wolna. Lśniąca w blasku zachodzącego słońca sierść łani była tak samo złocista jak skrzydła anioła stróża, którego figurkę dała mu matka.
„Gdzie ty teraz jesteś, gałganie?” – pomyślał numer 58338. Samochód był blisko, a on nie miał siły. Krwawił.
Wiedział, jak ostre są ich kule. Jedna z nich niedawno ukąsiła go w nogę. Bolało jak cholera.
Musiał uciekać.  Byli jednak zbyt blisko, by mógł niezauważenie umknąć w głąb lasu.
„Po prostu zabijcie mnie, proszę” – wyszeptał bezgłośnie, patrząc na wysiadające z samochodu sylwetki.
Strzał padł z bliska. 58338 zwinął się w kłębek. Z ust pociekła mu krew.


RE: 58338 - Kotkovsky - 24-06-2017

Kłania się tutaj T.Borowski? Temat bardzo poważny. Tyle że tamten autor własne wątki podsumowywał w bezwzględnie pesymistycznym tonie co do kondycji człowieka, jego osoby i losu.
Co do formy to bym jeszcze dosłownie parę słów usunął. I podzielił drugie zdanie.
Wracając do treści to wątek łani mógłby otwierać utwór. I jednocześnie zamykać go - wtedy mógłbyś porównać ją do figurki anioła - prezentu od matki.
Bo czy niie sądzisz że do tematu ponurego możnaby wprowadzić trochę "światła", zwłaszcza w charakterze puenty?


RE: 58338 - Grafoman - 24-06-2017

(24-06-2017, 13:37)Kotkovsky napisał(a): Kłania się tutaj T.Borowski? Temat bardzo poważny. Tyle że tamten autor własne wątki podsumowywał w bezwzględnie pesymistycznym tonie co do kondycji człowieka, jego osoby i losu.
Co do formy to bym jeszcze dosłownie parę słów usunął. I podzielił drugie zdanie.
Wracając do treści to wątek łani mógłby otwierać utwór. I jednocześnie zamykać go - wtedy mógłbyś porównać ją do figurki anioła - prezentu od matki.
Bo czy niie sądzisz że do tematu ponurego możnaby wprowadzić trochę "światła", zwłaszcza w charakterze puenty?

Dziękuję za przeczytanie i komentarz, Kotkovsky.
 Nazwisko Borowskiego jest mi znane, chociaż nie przypominam sobie, bym czytał cokolwiek spod jego pióra. "Światło" można wprowadzić, owszem, ale jakoś nie wiem, czy dałbym radę je wprowadzić tak, by nie zakłocało ono zasady drabble: ograniczenia się do stu słów. Ale pogłówkuję, może coś wyjdzie.
Dzięki jeszcze raz za opinię.
Pozdrawiam,
Graf


RE: 58338 - Kotkovsky - 24-06-2017

Z tego co napisałeś wnioskuję że chodzi Tobie o konkretne słowo. To była z mej strony przenośnia. Chodziło o to, by nawet w opis sytuacji przygniatającej wprowadzić coś dającego bohaterowi "nadzieję". Stąd moja sugestia co do wątku łani. Prócz tego że w formie może to być ładna klamra spinająca całość utworu.
Pozdrawiam również. Smile


RE: 58338 - Lexis - 07-08-2017

Mocna tematyka, której potencjał nie został do końca wykorzystany w tym przypadku.

Drabble nie są wcale takie łatwe do napisania. Za to potrzeba czasami naprawdę niewiele, aby zostawiły człowieka na resztę dnia z dziurą w głowie, której nie mógłby zapełnić niczym innym niż powrotami do danego tekstu.

Tutaj podoba mi się mniej więcej od połowy. Początek trochę odstaje.