Ocena wątku:
  • 1 głosów - średnia: 1
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Schizofrenia
#1
Całe dnie, całe noce
Siedzę w domu samotnie
Zastanawiam się nad sensem
Bycia domowym kredensem

Sam, czy nie sam?
Sam, czy nie sam?
Nie, nie sam
Bo Ciebie mam

Ty i ja, Ty i ja,
Co lę™kamy się™ dnia
Chowamy pod maską… twarz
By nikt nie zdołał‚ dostrzec nas

Chemiczny sukulent
Co blade lico ma
To zapewne ja,
Idący nocą przez las

Żyję™ przeszł‚oś›cią…
I karmię się™ nią…
By pojąć‡ czy,
Nie bawisz się™ mną

W lustrze odbicie,
Nie jestem sam
Lecz kto to jest?
Ty, czy ja?

PS. Nie znam się na poezji, jeżeli kaleczę, to przepraszam.
Odpowiedz
#2
Wybaczamy Smile
Odpowiedz
#3
(18-02-2015, 17:28)miriad napisał(a): Wybaczamy Smile

A mógłbym się dowiedzieć jakie błędy popełniłem i co można by ewentualnie poprawić? Byłbym wdzięczny Smile
Odpowiedz
#4
Hm, dla mnie, po czterech piwach, fajna psychodela. Podobało się Smile
Odpowiedz
#5
Hanzo, szczególnie powinna Ci się spodobać ostatnia strofa. Spodobać i skojarzyć. Big Grin

W pierwszej strofie fajnie by było odbić z tym kredensem. Zrobić dłuższą pauzę, by "zastanawiam się nad sensem" zostało tak poważnie w pierwszej strofce, a dalej zbłąkał się gdzieś kredens i ubił powagę.

Cytat:Żyję™ przeszł‚oś›cią…
I karmię się™ nią…
By pojąć‡ czy,
Nie bawisz się™ mną

To mi się nie podoba, ale wiersz potrzebuje zawartości tych słów. Może jakaś inna metaforka? Przeredagować troszkę?

Cytat:W lustrze odbicie,
Nie jestem sam
Lecz kto to jest?
Ty, czy ja?

Ty, czy ja?
Ja, czy kredens?
Odbicie cztery odnóża ma...

Z polskiego na nasze: jak wjechałeś w zabawny ton kredensem (choć metaforyczne znaczenie kredensu wydaje mi się całkiem poważne), to czemu bardzo szybko z niego zjechałeś w jakieś życiowe dylematy? Na początku odnosi się wrażenie, że chciałeś w zabawnych słowach ująć coś istotnego. Pasująca reakcja: 1. hahaha! Facet jest kredensem! Big Grin przechodząca w 2. cholera... też jestem takim kredensem...