Ostatnia Prosta
#1
Witam nazwa tematu wzięła się z wyprostowania ostatnich spraw
Odchodzę z forum z własnej decyzji nikt mi nie rozkazuje Smile

a teraz przejdę do ciekawej rzeczy z czystej ciekawości jako jestem użytkownikiem tego forum(jeszcze), kto wystawia oceny za wiersz? czemu osoby przebywające dłużej na forum dostają wyższe oceny? może to śmiesznie brzmi i banalnie(bez hejtu) ale proszę rzucić okiem na twórczość nie jakiej "Piramida88"

1. http://www.via-appia.pl/forum/showthread.php?tid=10626
2. http://www.via-appia.pl/forum/showthread.php?tid=11239
3. http://www.via-appia.pl/forum/showthread.php?tid=11213

po dłuższym czytaniu jej utworów odczuwam wprost ale to już było...
a ocenki są wysokie mimo oklepanych metafor?
i gdzieś tu jest sprawiedliwość?
a może to zwykła manipulacja ludźmi powiem wprost bez urazy rezultat schlebiania od początku bycia wtedy można by tak powiedzieć
(To nie jest tylko moje zdanie ale i paru osób z forum nie będę rzucać nickami dbam o prywatność)

a teraz przejdę do jednej rzeczy która mnie nurtuje
czy poezja na forum na via stoi na prawdę na aż tak niskim poziomie by nikt nie mógł zrozumieć mojego pamiętnego wiersza "Owiane chłodem sny"
stwierdzenie wywlekło się TYLKO z tego że na innych forach i nie forach prywatnie ludzie go zrozumieli z pełną interpretacją

na samym początku gdy dołączyłem i pracowałem nad stylem parę osób powiedziało że każdy ma inny styl i nie można do tego się przyczepić zaś w swoim wątku z tym wierszem były doczepki o mój styl ciekawe tylko czemu inni nie mieli z tym problemu?

nie uważam że doskonale piszę ale wolę pisać nie doskonale niż pisać doskonale banały
[Obrazek: b22j.jpg]
#2
W sumie nie chciałam się tu wypowiadać. No ale skoro temat po części mnie dotyczy, to jednak to zrobię

A więc czy zastanawiałeś się kiedyś nad:

a) definicją banału( jak jest postrzegany ) - bo np. jeśli ktoś czyta więcej poezji, to dla niego podejrzewam banał wygląda trochę inaczej
b) tym że komuś zwyczajnie proste niewydumane metafory, znane zwroty mogą się spodobać?Smile
c) nad tym, że odbiorca może w danej chwili utożsamia się z peelem i ma to wpływ na notę(subiektywną)
d) jak dalece poprawnie sięga Twoja ocena...

Cóż, nie wiem czy Ci pomogłam.
Daleka jestem od patrzenia na swoje utwory bezkrytycznie, jednak dlaczego jest taka, a nie inna ocena tłumaczą komentarze po utworem, chyba że coś sugerujeszWink

Pozdrawiam serdecznieSmile


[Obrazek: Piecz2.jpg]






#3
Wydaje mi się, że wystarczy troszkę posiedzieć, by już po chwili mieć rozeznanie. Bez trudu da się określić osoby, które źle oceniają oraz takie, którym gwiazdki wystawiane są (w większości) za ładny uśmiech.


Tyle w temacie. Nikt tutaj ameryki niestety nie odkrył.
Don't get too close
It's dark inside
It's where my demons hide...


"The Edge... there is no honest way to explain it because the only people who really know where it is are the ones who have gone over."
#4
Możliwe, że znajomość sprawia, że niektóre wiersze odbieramy inaczej i inaczej oceniamy, ale przecież tak działa ludzka psychika - a twórczości nie oceniamy obiektywnie, więc w czym rzecz?
Ja chcę tylko powiedzieć Ci, drogi gregorminie, że poeta, a tak siebie nazywasz, nie powinien zachowywać się po prostacku. Piękny nam dałeś przedtem popis kultury.

Dziękuję, dobranoc
"By człowiek był człowieka bratem, trzeba go wpierw przećwiczyć batem"
#5
ekhem... pragnę zaznaczyć, że poeci ikonami dobrego wychowania nigdy nie byli Tongue Kto chce i jest zainteresowany, przykłady znanych postaci znajdzie Big Grin

Btw trudno tak nie zareagować, kiedy widzi się, jak różnie są nieraz oceniane teksty o podobnym poziomie: jeden dostanie dwie drugi cztery. Szczególnie, że dla wielu z nas forum jest jedynym miejscem, gdzie stykamy się z innymi piszącymi oraz gdzie nas czytają, w tym momencie oceny zaczynają nabierać pewnego znaczenia. I faktycznie można odnieść wrażenie, że "gwiazdeczki" są wystawiane przypadkowo albo... zależnie od autora.
Co do oceniania, to kwestia, którą można dyskutować godzinami. Bo pomijając utwory sporne, gdzie można dyskutować, czy tekst jest dobry czy nie, bywają i takie, gdzie tekst jest zdecydowanie zły/dobry, poza dyskusją, a oceny otrzymuje odwrotne, albo nie dostaje ich wcale, przynajmniej ja tak to widzę. To się zdarza nie tylko w poezji. Poza tym nadal widuje się teksty ocenione bez komentarzy, najczęściej to są - a jakże - negatywne oceny. Może warto się zastanowić, czy są w ogóle potrzebne, ten system oceniania, albo czy nie przywrócić możliwości oceniania wszystkim, bo teraz, kiedy jest ograniczona do wybranych osób, wiele lepiej to nie wygląda.

Jeśli chodzi o wspomnianą tu Piramidę, to o wiele bardziej niż otrzymywane przez nią oceny zastanawia mnie wątek w witrynce gildii poetów o nazwie "wspólny tomik" czy jakoś tak. Nie wiem, na jakiej zasadzie to działa, ale wygląda nieciekawie, bo jak wykorzystywanie gildii do wyróżniania swoich tekstów na forum, gdzie niestety nie wszystkie z tych tekstów na wyróżnienie zasługują, a lepsze innych autorów nieraz giną w czeluściach działu "poezja".
#6
Cytat:Jeśli chodzi o wspomnianą tu Piramidę, to o wiele bardziej niż otrzymywane przez nią oceny zastanawia mnie wątek w witrynce gildii poetów o nazwie "wspólny tomik" czy jakoś tak. Nie wiem, na jakiej zasadzie to działa, ale wygląda nieciekawie, bo jak wykorzystywanie gildii do wyróżniania swoich tekstów na forum, gdzie niestety nie wszystkie z tych tekstów na wyróżnienie zasługują, a lepsze innych autorów nieraz giną w czeluściach działu "poezja".


Tomik założony był w celu propagowania Gildii, żeby każda osoba chcąca przystąpić do niej z zewnątrz wiedziała jaki jest mniej więcej poziom prowadzącego( chociaż i to ulega ciągłym zmianom, a i najlepszym zdarzają się wpadki)
Nigdy nie postrzegałam go jako wyróżnienie...


Cytat: I faktycznie można odnieść wrażenie, że "gwiazdeczki" są wystawiane przypadkowo albo... zależnie od autora.

Czyli administracja źle dobiera sobie oceniaczy? Z tego co wiem każda osoba, która ma przyznanego oceniacza jest wcześniej monitorowana.

Poza tym stwierdzenie, że ktoś jest taki czy siaki, nie oznacza, że nie ma poetów bez kultury osobistej i nie tłumaczy zachowań innych osób. Jak typowy prozaik określi się poetą, to ma prawo do obrażania innych(ponieważ inni poeci mieli humoryWink)?

Wydaje mi się, że sama powinnaś wiedzieć, jak to funkcjonuje, i w jaki sposób sprawdzane i regulowane. Smile


[Obrazek: Piecz2.jpg]






#7
Też zauważyłam, że osoby z dłuższym stażem jakoś odruchowo traktuje się z większym szacunkiem. Chociaż... ja już jestem na forum 3 lata i nie zauważyłam takie czegoś w stosunku do siebie. Cóż... są różni ludzie, różne charaktery. Trudno w tym zakresie cokolwiek zmieniać. Jeśli ktoś jest próżny, nie wciśniesz mu skromności na siłę. To był oczywiście tylko przykład. Ale miło, że się zbuntowałeś Big Grin
[Obrazek: Piecz1.jpg]

Pokój.
#8
Akurat temat dobierania oceniaczy ma się nijak do reszty dyskusji! Oceniaczy się nie wybiera a nadaje gildiowiczom.

ps. Achelon przyganiał kocioł garnkowi. Wasze rozmowy na sb miałby podobny poziom co temat założony przez Gregormina.
Don't get too close
It's dark inside
It's where my demons hide...


"The Edge... there is no honest way to explain it because the only people who really know where it is are the ones who have gone over."
#9
Magiczny...
Moim zdanie masz nieaktualne informacje, ale należny spytać Adminów...
Co do rozmów na sb miały poziom adekwatny do sytuacji.

Ok ja tym kończę dyskusję tutaj, bo widzę, że to jest na zasadzie:
Ja trzymam z tym, a ja z tamtymConfused

EDIT: Bynajmniej nie wybiera się na zasadzie tylko przynależności do GP, tak czy inaczej oceniacze też bywają wyłaniani z Gildii.
[Obrazek: Piecz2.jpg]






#10
Mag, przepraszam, miałem się nie odzywać ale powiem krótko - jest różnica między mną, kiedy żartuję sobie na sb i schodzę do pewnego poziomu na czas operacji, a miedzy osobnikiem, który poza ten poziom nie wychodzi - i nie dlatego, że nie chce, ale dlatego że nie potrafi. Tyle w tym temacie. Mniemam, że nie wiesz o wszystkim co ostatnio zaszło, powiem tylko że nie było to zbyt miłe :/
"By człowiek był człowieka bratem, trzeba go wpierw przećwiczyć batem"
#11
Hmmmmm... akurat pierwszy z wierszy, które podałeś jako przykład kiepskości bardzo mi się podoba i uważam, że stoi na wysokim poziomie, więc skucha Tongue

ale zachęciłeś mnie do przeczytania wiersza "Owiane chłodem sny"
ciekaw jestem, co też tam napisałeś

PS
Lisek wszystkich pozdrawia i zgadza się gregorem Big Grin
#12
Oceniacze jak najbardziej są wybierani, gildiowicze, jako osoby z, jakby nie było (albo być powinno), "elitarnego" (proszę się na mnie nie rzucać z zębami o to określenie) grona, tym bardziej powinni potrafić rzetelnie ocenić tekst. To, że większość gildiowiczów jednocześnie ma uprawnienia do oceniania nie oznacza, że każdy gildiowicz może oceniać. Dla jasności: nie wszyscy gildiowicze mają możliwość oceniania tekstów.

Jeżeli pod którymś Waszym tekstem pojawi się ocena bez uzasadnienia w komentarzu bardzo proszę, abyście o tym informowali. Nie doszukujcie się wszędzie złej woli oceniającego. Musicie się też liczyć z tym, że nie wszystkim Wasza twórczość przypadnie do gustu - oceny są wyrazem odbioru, więc siłą rzeczy są subiektywne.

Oczywiście niedopuszczalne jest wystawianie ocen "po znajomości", jednak jest to bardzo trudne do ustalenia, ponieważ oceniający zawsze może powiedzieć, że jemu się podoba. However, w przypadku nadużyć wyciągane są konsekwencje.

W razie jakichkolwiek niejasności bądź zażaleń śmiało piszcie, administracje chętnie rozwieje Wasze wątpliwości.

Marks BorderPrincess napisał(a):Kto tam był sędzią, bo czegoś nie czaje. Skoro Laik zaledwie kopnął w udo, a Andrzej trafił z pięści w twarz, to czemu Laik wygrał turniej?

#13
Nigdzie nie napisałam, że administracja źle wybiera oceniaczy, ani że oceniacze kierują się tym kogo lubią a kogo nie. Napisałam jedynie, jak to WYGLĄDA, kiedy odnosi się oceny i komentarze do tekstów na większą skalę, i jakie wnioski MOŻNA z tego wysnuć, tym sobie zresztą tłymacząc zachowanie gregora. Przykro mi tłumaczyć swoje wypowiedzi, jakbym miała do czynienia z ludźmi nie czytającymi ze zrozumieniem.

Co do witrynki, dziękuję za wyjaśnienie, aczkolwiek nadal pozostawia to pewne wątpliwości: po pierwsze, osobny wątek w wyróżnionym na forum miejscu JEST wyróżnieniem, z której strony i pod jakim kątem by nie patrzeć, po drugie: kogo obchodzi poziom prowadzącego, tym bardziej, że jego teksty może poczytać w dziale ogólnym poezji? Big Grin Ale to nie moje klocki, i szkoda dyskusji Big Grin
Pozdrawiam z ukłonem.

P.S. Szaden pozdrów Liska! Tęsknimy!
#14
Szkoda że skupiliście swoją uwagę na samych ocenach jak napisałem w 1poście
czemu dostałem zaczepki za styl?
czemu nikt nie próbował nawet dłużej posiedzieć nad moim wierszem?
odnoszę wrażenie gdy przeciętny użytkownik wchodzi do działu poezja przeznacza na jeden utwór 5-10min a to jest fajne zaznaczam urywek i powiem że jest super lub kawałek tego zamienię i będzie super post :/
następny dzień ale ja w ogóle czytałem/am ten wiersz? oo nawet posta napisałem/am

"Też zauważyłam, że osoby z dłuższym stażem jakoś odruchowo traktuje się z większym szacunkiem" dzięki pieprzyk
i tu leży pies pogrzebany

"I faktycznie można odnieść wrażenie, że "gwiazdeczki" są wystawiane przypadkowo albo... zależnie od autora." dzięki księżniczka
pamiętam to jak dołączyłem do forum od razu pierwszego dnia to dostrzegłem

"Ja chcę tylko powiedzieć Ci, drogi gregorminie, że poeta, a tak siebie nazywasz, nie powinien zachowywać się po prostacku. Piękny nam dałeś przedtem popis kultury." jeszcze nie nazwałem się poetą Smile wylałem to co od dawna we mnie siedziało będąc na tym forum Smile

"PS
Lisek wszystkich pozdrawia i zgadza się gregorem " oo serio?
[Obrazek: b22j.jpg]
#15
Tak, serio Tongue

Co do posiedzenia... zależnie od humoru siedzę nad wierszami od minuty do pięciu Tongue potem zabieram się za pisanie komentarza.
I powiem szczerze, że jeśli wiersz zrobi złe pierwsze wrażenie, czyli przeważnie jak forma mi sie nie spodoba... to nawet się nie zastanawiam nad jego treścią.

ale z drugiej strony, ja oceniaczem, ani poetą nie jestem Tongue

PS
skomentowałem twój wiersz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości