Co każde dziecko o poezji wiedzieć powinno?
#1
Witajcie,
Dostałam pewną zagwozdkę, muszę rozpisać (a później przeprowadzić) 3 dwugodzinne spotkania dla dzieci (dziewczynki 6-11 lat) na temat poezji, języka polskiego itp. Oczywiście mam na to pewien pomysł (choć dość ogólny i niejasny), ale mam też pewien problem z treściami jakie im przekazać.
Tak więc postanowiłam zwrócić się do was o, może nie tyle co pomoc, ale opinię. Co byście chcieli żeby dzieci w tym wieku wiedziały na ten temat?
Może macie też pomysł na jakąś fabułę, w której można by to przekazać (postać główna - poeta, który ma jakiś problem)?
Będę wdzięczna za wszelkie pomysły i podpowiedzi.
Pozdrawiam
Kasandra
aortograficzna, ainterpunkcyjna estetka - to ja.
konstruktywna krytyka to podstawa, więc lubię się czepiać. Big Grin
Odpowiedz
#2
Powiedz mi, czy to jest w jakiejś placówce czy gdzieś. Imo, znając dzieci (sama z nimi pracuję) wypadałoby zrobić to w formie gier i zabaw. Na przykład terenowego rpg (patrząc, że to małe dzieci, można zagospodarować salę gimnastyczną, bądź ogólnie szkołę - ale grupy musiałyby być mieszane grupowo). Na poezji co prawda się nie znam, więc w tej kwestii za dużo nie pomogę.
Odpowiedz
#3
To jest szkoła, a dokładniej korytarz. Dostępne meble: podłoga (no i może stoły z krzesłami jeśli stołówka będzie otwarta), ewentualnie podwórko, ale na to bym nie liczyła, bo pewnie będzie już chłodno. Także możliwości przestrzenne mamy dość ograniczone. Za to lepiej jest z dostępnymi technikami i materiałami. Techniki: zwiad (chyba każdy wie o co chodzi), techniki plastyczne, piosenki, zabawy, filmy, gry wszelkich rodzajów, generalnie wszystkie metody które wykorzystuje się w pracy z dziećmi w tym wieku. Z materiałami to samo, więc możecie puścić wodze fantazji i pisać każdy (nawet z pozoru najgłupszy) pomysł.
Pozdrawiam
Kasandra
aortograficzna, ainterpunkcyjna estetka - to ja.
konstruktywna krytyka to podstawa, więc lubię się czepiać. Big Grin
Odpowiedz
#4
Na korytarzu też można zrobić małą terenówkę. Coś w stylu biegu na orientację albo podchodów. Na każdym wyznaczonym punkcie, do którego "drużyna" musiałaby dojść [na przykład dzięki ręcznie zrobionym mapkom], byłoby jakieś zadanie na przykład z krótką informacją wiedzową. Na przykład:

Pkt. 1 Rymowanie.
[tu jakiś tekst o rodzajach rymów - aa, bb, abab - takie podstawy]
A potem np. zadanie, żeby zrobili "cztero-wersowca" rymowanego jednym ze sposobów.


Takich punktów może być kilka.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości